Strona 1 z 1

Zgrzyty, opór i wypadanie biegu po naprawie

: śr maja 17, 2017 11:47
autor: Pollina
Witam,

Na poczatku kwietnia oddałam do mechanika swojego Golfa, ponieważ wybierak zacinal się przy próbie redukcji z 3 do 2. Czasem pojawiał sis problem takze z wrzuceniem jedynki przy włączonym silniku (głównie po nieudanej redukcji po puszczeniu i ponownym wciśnięciu sprzęgła). Samochód wrócił z naprawy. Wymieniono synchronizatory dla 1 i 2.

Od dwoch dni znowu mam problemy ze skrzynią. Tym razem pojawia sie opór przy wrzuceniu 1. Dwójka, co jakiś czas zgrzyta (sporadycznie), a jedynce zdarza sie "wyskoczyć". Skrzynię zalewałam olejem przy okazji ostatniej naprawy. Sprzęgło wymieniałam w listopadzie 2016.

Czy macie może jakiś pomysł co sie dzieje? Mam gwarancję półroczną na ostatnią naprawe, choc nie wiem czy uda mi sie to naprawić w jej ramach :/

Zgrzyty, opór i wypadanie biegu po naprawie

: czw maja 18, 2017 06:17
autor: magiz19
Zacznij od najprostszej rzeczy czyli linki sprzęgła.
U siebie w mk2 mialem problem prawie identyczny i okazało się, ze linka źle naciągnięta.

Zgrzyty, opór i wypadanie biegu po naprawie

: czw maja 18, 2017 08:24
autor: adin17
Ja bym sprawdził:

1. Jak kolega wyżej linka (chyba że jest tam hydraulika?)

2. Wiem że czesto w mk4 padał łączniki między lewarkiem a skrzynią (plastikowe G.... które się wyrabia i są problemy)

3. Olej w skrzyni biegów jest? - mialem auto na warsztacie po innych mechaniorach co spuscili olej ze skrzyni i zapomnieli go spowrotem wlać....

4. W kolejnych etapach można sprawdzić poduszkę skrzyni, sprzęgło, no i samą skrzynię = ale to już w ostateczności.

Zgrzyty, opór i wypadanie biegu po naprawie

: czw maja 18, 2017 22:10
autor: marcin7x5
Skoro zgrzyta i wypadają biegi to albo brak całkowitego zazębienia lub luzy na wałkach w skrzyni. Może być też wina sprzęgła.