Strona 1 z 1

Olej, termostat, swap! 1.6 > vr6

: sob maja 13, 2017 14:21
autor: golfiarzwzgw
Witam, w związku z tym ze moj golfik coraz więcej pije oleju, pojawił się on tez w zbiorniczku wyrównawczym, w dodatku traci moc, prawdopodobnie jest uszkodzony termostat, ponieważ silnik od dawna nie widział 90 stopni, rozważam zmianę silnika. Marzy mi się vr6 ten o mocy 204 jednak to dość drogi zakup na który po prostu mnie nie stać, wiec pomyślałem o zakupie starszego vr6, tego z golfa 3. Aktualnie posiadam w golfie 4 generacji silnik 8 zaworowy 1.6 i pytanie czy przy montażu tego starego vr6 musiałbym zmieniać tez skrzynie? Czy od 1.6 sr podejdzie bez problemów? Zawieszenie i hamulce to inny temat, o tym nie rozmawiajmy. Chodzi i sama skrzynie no i ewentualnie co z elektryka. Jeśli ktoś miał styczność z takimi rzeczami to proszę o wypowiedz, pozdrawiam.

Olej, termostat, swap! 1.6 > vr6

: sob maja 13, 2017 17:28
autor: Michał_1977
golfiarzwzgw pisze: czy przy montażu tego starego vr6 musiałbym zmieniać tez skrzynie? Czy od 1.6 sr podejdzie bez problemów?
Fizycznie dałoby się to spiąć,ale ta skrzynia nie wytrzyma. Nie ma najmniejszych szans na przetrwanie jednego interwału olejowego.
Elektrykę pod silnik też trzeba swapować.

Olej, termostat, swap! 1.6 > vr6

: sob maja 13, 2017 19:37
autor: golfiarzwzgw
Myślisz ze te 70km to aż taka różnica ze nie ogarnie?

Olej, termostat, swap! 1.6 > vr6

: sob maja 13, 2017 21:21
autor: Michał_1977
golfiarzwzgw pisze:Myślisz ze te 70km to aż taka różnica ze nie ogarnie?
Przecież te skrzynie przy 1,6SR rozlatują się,a dokładnie,to ścinają się nity w dyferencjale. To raz.
Dwa-sprzęgło nie przeniesie tej mocy i momentu,a innego sprzęgła (o innej konstrukcji) nie zamontujesz pod tą skrzynię.
Zamiast tracić czas na kombinowanie,szukaj sprzęgła,skrzyni i osprzętu.