Strona 1 z 1
CHECK - pompa dodatkowa (wtórna)
: wt kwie 04, 2017 18:10
autor: lukeero
Witam,
Mam problem, chodzi o pompę wtórną, dodatkową powietrza.
Parę razy bylem pod VAG i okazało się, że check wyskakuje przez "Niepoprawny przepływ powietrza, pompy dodatkowej powietrza". Zaglądając pod maskę zauważyłem, że nie posiadam takowej pompy. Przekaźnika chyba również, ale mogę się mylić, czy to jest od tego.
Tak czy owak nie wiem gdzie siedzi jeszcze jakiś czujnik, itp. który pokazuje takowy błąd i wyskakuje check. Nie zawsze wyskakuje od odpalenia silnika, czasami po 30 min.
Dorzucam fotki przekaźników pod maską oraz pompy i węża od tej pompy do filtra, ale jest przerobione.
CHECK - pompa dodatkowa (wtórna)
: wt kwie 04, 2017 21:02
autor: pinstonvw
Ulllallla co to za Janusz robił te przeróbki. Przekaźnik jest od tej pompy, której zresztą nie masz, a powinieneś mieć. Pompa powietrza wtórnego działa tylko i wyłącznie na zimnym silniku. *#cenzura#* dodatkowe powietrze wprost na sondę lambda.
Możesz kupić używkę i ją zamontować co w pełni wyeliminuje CHECK, z tym, że nie masz gwarancji na jaką pompę trafisz (jak długo będzie sprawna).
CHECK - pompa dodatkowa (wtórna)
: wt kwie 04, 2017 21:06
autor: lukeero
Ciekawe gdzie idzie ta rurka, co pierwotnie miała iść z filtra do pompy. Auto kupione, także nie wiem co za Janusz
Ogólnie to ciężko będzie zlikwidować tego checka bez pompy? Przekaźnik jest czy go niema? Bo nie rozumiem zbytnio, co masz na myśli.
CHECK - pompa dodatkowa (wtórna)
: wt kwie 04, 2017 21:48
autor: pinstonvw
Ooo jakaś automatyczna cenzura się wkradła, a nic wulgarnego tam nie było.
Tak przekaźnik jest od tej pompy. Ta rurka, którą masz podpiętą do filtra powinna iść na stronę tłoczącą powietrze w pompie. Strona ssąca winna być podłączona właśnie do filtra. Po drodze jest zawór na kolektorze wydechowym - sterowany jest podciśnieniowo. Gdzieś kiedyś czytałem, że wystarczy podpiąć coś co będzie powodowało pobór prądu np. żarówkę H7. Pompa działa ok 90 sekund. Nie jest przystosowana do ciągłej pracy. Tu masz filmik w którym ładnie wszystko jest pokazane
https://www.youtube.com/watch?v=vbYZg5bYxH0" onclick="window.open(this.href);return false;
CHECK - pompa dodatkowa (wtórna)
: wt kwie 04, 2017 23:31
autor: lukeero
Czyli sam tego nie ogarne, dzieki. Ten przekaźnik to ten 100? Przekaźnik od pompy niby ma być obok tego umieszczonego już przekaźnika.
Jeśli ten przekaźnik dalej siedzi w aucie to wystarczy go wyciągnąć i po problemie, hehe?
Tylko niech ktos da spis tych przekaźników pod maską..
CHECK - pompa dodatkowa (wtórna)
: śr kwie 05, 2017 22:28
autor: pinstonvw
Przekaźnik nr.100 jest od pompy powietrza wtórnego. Przekaźnik pompy paliwa jest w kabinie pod kierownicą.
Wyciągnięcie przekaźnika nie załatwi sprawy. Obwód do pompy powinien być zamknięty tak żeby sterownik mógł interpretować pobór prądu. No chyba, że komputer odczytuje wartości nagrzewania sondy lambda.