Strona 1 z 1

Kilka pytań:)

: pt mar 17, 2017 01:25
autor: Halo.Halo
Witam witam i o zdanie pytam:) posiadam golfa 3, 1.8 który ma 90 km, 94 rok a pytanie brzmi czy do tego silnika pasowalaby skrzynia z dociskiem od silnika 2.0 ? A zarazem proszę o pomoc z dość błachym dla niektórych problemem ale dopiero zaczynam przygodę z naprawami osobistymi, wracając do prośby czy mógłby mi ktoś opisać wymianę paska rozrządu ? Pacjent to Golf MKIII silnik 1.8, 90km, 94rok, Pb/LPG wersja z klimatyzacją. Z góry Dziekuje za odpowiedzi :)


Ps. W razie jakby był zły dział proszę o przesunięcie:)

Kilka pytań:)

: ndz mar 19, 2017 14:17
autor: Personalny
Zdejmujesz osłonę ,masz znaki ustawiasz wedle znaków i wymieniasz pasek :chytry:

Kilka pytań:)

: ndz mar 26, 2017 14:32
autor: KoguT
Halo.Halo pisze: czy do tego silnika pasowalaby skrzynia z dociskiem od silnika 2.0
Będzie pasowała. Tylko pytanie po co? Nie opisałeś co się dzieje. Czy Twoja obecna skrzynia pada, czy chcesz po prostu zmienić skrzynię?
Ale odnośnie pytania.
Jeśli masz 1.8 90KM (prawdopodobnie oznaczenie ABS) to pewnie siedzi tam skrzynia typu 020 ze sterowaniem na wodziki.
Możesz założyć skrzynie od 2.0 typu 020 takim samym sterowaniem i nie musisz zmieniać docisku sprzęgła i koła zamachowego. Prawdopodobnie tylko tarcza do wymiany bo w skrzyni od 2.0 jest większy wieloklin.
Chyba że chcesz włożyć skrzynię typu 02A która sterowana jest linkami to musisz zastosować tarczę i docisk i zamach z tej skrzyni. Jeszcze będziesz musiał wymienić całą kasetę lewarka zmiany biegów na taką z linkami.

Dodatkowo w skrzyni 020 kompletne sprzęgło jest dużo lżejsze niż w 02A.


Wymiana rozrządu:

-ściągasz osłonę paska rozrządu i korek we wzierniku sprzęgła,
-ustawiasz silnik na znaki (koło rozrządu, koło zamachowe),
-ściągasz kopułkę i na podstawie zaznaczasz punkt w którym jest środek palca przerywacza,
-luzujesz napinacz od wspomagania i ściągasz pasek,
-kluczem 13 odciągasz napinasz paska alternatora i ściągasz pasek,
-odkręcasz dwa koła pasowe z wału,
-odkręcasz obudowę paska rozrządu,
-odkręcasz napinacz paska rozrządu i ściągasz do razem z paskiem,
-montujesz nowy pasek i napinacz pamiętając o znakach na kole rozrządu i zamachu (kopułką się teraz nie przejmuj),
-napinaczem naciągasz pasek i dokręcasz go,
-luzujesz podstawę kopułki przy bloku i obracasz ją do momentu gdy znak który zaznaczyłeś na niej zrówna się z palcem rozdzielacza,
-zakładasz kopułkę,
-ręcznie robisz jeden lub dwa pełne obroty wałem żeby sprawdzić czy nic nie blokuje (chociaż ABS to silnik bezkolizyjny to nie zaszkodzi),
-zakładasz obudowę paska rozrządu,
-zakładasz dwa koła pasowe,
-znowu kluczem 13 odginasz napinasz i montujesz pasek alternatora (warto założyć nowy),
-montujesz pasek wspomagania (warto założyć nowy),
-napinasz pasek wspomy,
-odpalasz.