Nierówna praca silnika na wolnych obrotach.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach.
Mam problem z nierówna pracą silnika na wolnych obrotach. Jak silnik jest zimny to pracuje normalnie. Przy temperaturze 90 stopni na postoju i wolnych obrotach dziwnie nim rzuca, obroty nie zmieniają się, są tak około na 700. Jest to golf 4 1.6 16V, przed tym jak go kupiłem został wsadzony silnik o kodzie BCB. W samochodzie nie pali się żaden błąd. Niedawno zmieniłem świece bo myślałem, że to może być powodem, ale nic nie pomogło. Samochód posiada instalację gazową, ale tak samo chodzi na benzynie jak i gazie. Na co można zwrócić uwagę i jak spróbować to sprawdzić co może być powodem ?
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach.
Przyczyn może być dużo. Na pewno nie pojawiają się żadne błędy?
Zerknij na czujnik położenia wałka rozrządu lub wału. Może jest zanieczyszczony i po nagrzaniu wariuje. Obroty takie były czy od niedawna masz ten problem? Jak wygląda przepustnica?
Zerknij na czujnik położenia wałka rozrządu lub wału. Może jest zanieczyszczony i po nagrzaniu wariuje. Obroty takie były czy od niedawna masz ten problem? Jak wygląda przepustnica?
...
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach.
Teraz zauważyłem że na ciepłym silniku zaczynają czasami falować mocniej obroty. Od 700 do 1100, ale jak mocniej przyspieszę to wracają do normy.
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach.
Może mi ktoś powiedzieć lub pokazać na jakimś zdjęciu gdzie znajduje sie ten czujnik polozenia walu.
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach.
Zacznij od wyczyszczenia przepustnicy. Jeśli masz czym to zrób później jej adaptacje.
...
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach.
Kupiłem własnie kabel zeby zrobic ta adaptacje. Tylko moglby mi ktos pomoc i powiedziec skad i jaki program sciagnac do tego.
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach.
z tego co mi wiadomo to programem vag-com można adaptować przepustnicę ale chyba jest też inna wersja tego samego na stronie do pobrania (tylko nie mam pojęcia czy to wersja pełna czy nie bo tam ma jakieś ograniczenia )
http://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=15" onclick="window.open(this.href);return false;
w razie czego ja mam VAG-COM 409.1 wraz z wideo instrukcją z youtube jak uruchomić ... co prawda ja go nie sprawdzałem bo nie mam kabla .... ale to daj mi na pw adres email. to ci wyślę.
http://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=15" onclick="window.open(this.href);return false;
w razie czego ja mam VAG-COM 409.1 wraz z wideo instrukcją z youtube jak uruchomić ... co prawda ja go nie sprawdzałem bo nie mam kabla .... ale to daj mi na pw adres email. to ci wyślę.
Moje skromne auto http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5#p6125285" onclick="window.open(this.href);return false;
- pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
- Kontakt:
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach.
inzynierr, poszukaj w googlu program. Jeśli kupiłeś tani kabelek typu Viaken to polecam vag com 311.2. Musisz mieć "pełną wersję" programu żeby coś zrobić.
...
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach.
Wyczyscilem przepustnice i dokonalem jej adaptacji w poleconym serwisie samochodowym, jednak nic to nie dalo. Dalej na wolnych obrotach samochod dziwnie chodzi. Ta jakby nim lekko rzucało. Dodam, że rok temu wymieniałem świece. Jaką następną rzecz polecicie mi żeby sprawdzić ?
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach.
Jak masz vaga to odczytaj w grupie 04 ile masz mbar podciśnienia na biegu jałowym. Powinno być 240-420 mbar. W tym silniku falowanie obrotów powoduje albo nieszczelna odma również ta pod korkiem oleju jak i zawór egr. Drobne piszarpywania to może być wypadanie zapłonu na którymś cylindrze ( podejrzysz to vagiem w grupach 014-016). Powodem może być np padająca palcocewka.
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach.
Wlasnie u mnie wystepuja drobne szarpniecia bez falowania obrotow. Na wolnych obrotach bez roznicy czy jest zimny czy cieply.
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach.
Jest to cewka zapłonowa osadzona bezpośrednio na świecy zapłonowej. Nie ma w tym rozwiązaniu klasycznych przewodów zapłonowych.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 40 gości