Wymiana świec zapłonowych

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

karczyk91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr lut 22, 2017 16:56

Wymiana świec zapłonowych

Post autor: karczyk91 » ndz lut 26, 2017 23:44

Cześć,
Jestem posiadaczem golfa mk3 1.6 benzyna. Chciałbym sprawdzić stan świec zapłonowych. Ponoć w starszych samochodach moźna przy włączonym silniku odpiać przewód zapłonowy. Jak obroty silnika się nie zmieniły tzn że świeca jest do wymiany. Czy w golfie mogę tak zrobić nie uszkadzajac elektroniki?
Oczywiście i tak wykręce świece i wtedy będę miał pewność. Zastanawiam się tylko czy mogę bez obaw odpiać ten przewód przy włączonym silniku.

Tak w ogóle to zużycie paliwa mam rzędu 11 l benzyny Pb95/100 km w mieście więc zastanawia mnie tak duże spalanie.



Awatar użytkownika
Brago
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 13:19
Lokalizacja: Łódź

Wymiana świec zapłonowych

Post autor: Brago » pn lut 27, 2017 00:16

Jak odepniesz to jest szansa ze Cie prad z kabla popiesci.

Tylko na wylaczonym przez wykrecanie sie sprawdza.



magiz19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: wt mar 22, 2016 21:44
Lokalizacja: Kraków
Auto: MK2 1.8 GTI
Silnik: PF

Wymiana świec zapłonowych

Post autor: magiz19 » pn lut 27, 2017 19:57

Po co się tak bawić ? Świece to groszowe sprawy.



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Wymiana świec zapłonowych

Post autor: pinstonvw » pn lut 27, 2017 22:21

Odłączanie przewodów świec zapłonowych nie służy w celu sprawdzenia samych świec lecz bada się tak ogólny stan układu zapłonowego oraz stan techniczny samego silnika tj. jego "sprawność". Jeśli odłączymy jedną fajkę to silnik straci delikatnie obroty i będzie kulał ale nie powinien zgasnąć. Odpięcie kolejnego cylindra, a wpięcie poprzedniego powinno spowodować wręcz identyczne zachowanie się silnika. Jeśli zaś odepniemy następną z rzędu fajkę i silnik zgaśnie może to może to świadczyć o częściowej niesprawności silnika.
Co do wypinania przewodów to można to robić na pracującym silniku, tylko "może" się zdarzyć, że dostaniesz lekkiego strzała z przeskoku iskry. Są fajki które mają tylko gumowe kapturki (wtedy prawdopodobieństwo maleje) oraz takie jak w oryginalne z metalowymi nasadkami (tu można oberwać iskrą).

Co do spalania to napisz kiedy wymieniałeś świece, kopułkę z palcem, filtr paliwa i filtr powietrza?
Jeśli zdecydujesz się na wymianę świec pamiętaj żeby robić to na zimnym silniku.


...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości