Stuki w silniku (FILM)

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Breeg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sty 26, 2017 00:44

Stuki w silniku (FILM)

Post autor: Breeg » ndz lut 05, 2017 14:22

Witam ostatnio jedną panewka się rozleciala i musiałem wymienić oczywiście wal u szlifu panewki wymienione zalany olejem pompa wyczyszczona micha też. Złożony i zalany olejem na zimnym silniku nie stuka jak się rozgrzeje to stukota Tak po 2 km . Olej 15w40 mineralny OrlenOil. Stuka powyżej 2 tyś obr +- i przy zdjęciu nogi z gazu . Ktoś ma jakiś pomysł?https://youtu.be/n69ALU7H9xY



Breeg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sty 26, 2017 00:44

Stuki w silniku (FILM)

Post autor: Breeg » ndz lut 05, 2017 14:23

Stuki jak panewki się rozleciala były 10x glosniejsze i cały czas walił nie zależnie od obrotów.



Breeg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sty 26, 2017 00:44

Stuki w silniku (FILM)

Post autor: Breeg » ndz lut 05, 2017 14:33

Gdzieś czytałem że może to być kolektor ssący.



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Stuki w silniku (FILM)

Post autor: AndrzejP4 » ndz lut 05, 2017 22:36

Jak nic wali panewka lub sworzeń tłoka. Żaden kolektor ssący.



Breeg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sty 26, 2017 00:44

Stuki w silniku (FILM)

Post autor: Breeg » ndz lut 05, 2017 23:22

U mechanika byłem mówi że panewki nie ewentualnie korba lub wal czy z ewentualnym luzem na sworzniu tłoka można jeździć normalnie? A czy pompa oleju nie jest tu coś winna ???



Breeg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sty 26, 2017 00:44

Stuki w silniku (FILM)

Post autor: Breeg » ndz lut 05, 2017 23:25

Dodam że jak silnik osiągnie jakieś 90 stopni to robi się jakiś mulowaty przyciąga na starcie. Jak sprawdzić pompę może nie daje dobrego smarowania ?



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Stuki w silniku (FILM)

Post autor: AndrzejP4 » pn lut 06, 2017 09:36

Nie można jeździć . Ten silnik zaraz wystawi korbę bokiem.
Ostatnio zmieniony pn lut 06, 2017 21:17 przez AndrzejP4, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dansli
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: czw lut 25, 2010 15:27
Lokalizacja: Wisła
Auto: GOLF4 4mot. ARL; GOLF 6R CRZA

Stuki w silniku (FILM)

Post autor: Dansli » pn lut 06, 2017 19:54

panewka na korbie na 90 % zrzuć miske i zobaczysz czy panewki. jesli bedzie w pożądku to pewnie sworzeń tłoka


Montaż i serwis ogrzewań postojowych WEBASTO. Adaptacje, kodowania itd.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Breeg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sty 26, 2017 00:44

Stuki w silniku (FILM)

Post autor: Breeg » pn lut 06, 2017 22:17

A jeśli panewki to znów szlif walu ?



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Stuki w silniku (FILM)

Post autor: AndrzejP4 » pn lut 06, 2017 22:44

a na pewno założyłeś panewki na wał po szlifie? Może założyłeś nominały ? :)

Jeśli Twój wał był fabryczny, to na 99% zrobili go na II szlif. W tym momencie w razie jakiś nieprawidłowości w wymiarach czopów bądź uszkodzeniach - ciężko będzie zrobić III szlif.

Czyli kupa roboty a silnik śmietnik.



Breeg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sty 26, 2017 00:44

Stuki w silniku (FILM)

Post autor: Breeg » wt lut 07, 2017 00:25

Dobra sprawa wygląda tak że sciemnilem ze wal był u szlifu nie chciałem wyjść na debila i myślałem że założenie panewek i lekko papierem wodnym załatwi sprawę (robiłem to pierwszy raz nie jestem mechanikiem,otrzymywalem tylko podpowiedzi od znajomego co i jak )
Silnik ma ok 350 tkm. I zastanawiam się czy to wogole ma sens żeby go remontować. Auto jeździ puki co i robi po 100km dziennie minimum praca w pizzerii jako kierowca. Oprócz tego że stuka to raczej sie nic nie dzieje. Ile by kosztowało wyszlifowanie walu i czy przez sama miske to ściągnę czy muszę ściągać skrzynię i rozrząd.



Breeg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sty 26, 2017 00:44

Stuki w silniku (FILM)

Post autor: Breeg » wt lut 07, 2017 00:29

A panewki zakupiłem o wymiarze standardowym.



Awatar użytkownika
Dansli
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: czw lut 25, 2010 15:27
Lokalizacja: Wisła
Auto: GOLF4 4mot. ARL; GOLF 6R CRZA

Stuki w silniku (FILM)

Post autor: Dansli » wt lut 07, 2017 19:27

moim zdaniem najtaniej będzie wymienić silnik...


Montaż i serwis ogrzewań postojowych WEBASTO. Adaptacje, kodowania itd.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości