Szarpie od 1800 do 2200 obrotów

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Brago
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 13:19
Lokalizacja: Łódź

Szarpie od 1800 do 2200 obrotów

Post autor: Brago » pt sty 27, 2017 11:02

Cześć już powoli tracę cierpliwość na to. Tradycyjnie AKL. Auto szarpie w zakresie 1800-2200 obrotów. Za cholerę nie wiem co może być przyczyną, auto jeździ na gazie i na obu paliwach są takie jazdy. Świece,filtry obu paliw wymienione, półoś lewa, filtr powietrza. Dodam że komputer wykazuje błąd tylko 01177 czyli 'sterownik silnika' ale na forum piszą że to od immo wiec niezwiązane. W tych zakresach szarpie tak jakbym na światłach chciał ruszyć za mocno puszczając sprzęgło. Dość mocno buja przód - tył. Każda rada mile widziana. Pozdrowienia.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Szarpie od 1800 do 2200 obrotów

Post autor: marcin7x5 » pt sty 27, 2017 16:57

Przyjrzyj się skrzyni biegów. Są wadliwe nity w nich i robi się dziura...poza tym lektura jest spora na forum.



Awatar użytkownika
Brago
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 13:19
Lokalizacja: Łódź

Szarpie od 1800 do 2200 obrotów

Post autor: Brago » sob sty 28, 2017 01:33

No spoko, cos czytałem, ale to tylko w tym zakresie obrotów by najebywal? I dodam ze na 1 biegu nic nie czuje a na 5 ok 1600 ale to już myślę że auto sie dusi bo to już męczące dla silnika. Mam ochotę go spalić bo już mam dość.

Jak spuszcze olej to mam szanse ale nie 100% ze znajde zerwane nity?

Pozdrosy!



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Szarpie od 1800 do 2200 obrotów

Post autor: marcin7x5 » sob sty 28, 2017 12:31

Jak będą małe kawałki lub opiłki metalu to tak



Awatar użytkownika
Brago
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 13:19
Lokalizacja: Łódź

Szarpie od 1800 do 2200 obrotów

Post autor: Brago » ndz sty 29, 2017 01:03

No dobra zrobie na dniach ten olej, a tak jak pytalem to czy nie jest to dziwne ze tylko w tych zakresach obrotów tak szarpie?



Awatar użytkownika
luckyboy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
Lokalizacja: Toruń
Silnik: BCA

Re: Szarpie od 1800 do 2200 obrotów

Post autor: luckyboy » ndz sty 29, 2017 01:30

Masz w nim zmienną długość kanałów dolotowych? Temu przyjrzalbym sie.



MK II
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob gru 25, 2010 02:05
Lokalizacja: Brzeszcze/Oświecim

Szarpie od 1800 do 2200 obrotów

Post autor: MK II » ndz sty 29, 2017 02:18

Mam tak samo w syncro.Czasami mam wrażenie,ze oparcie fotela pasazera zaraz odpadnie ,bardziej obstawiam sprzeglo ,albo wal napedowy-jak zrobi sie cieplej to wyjme wał na próbę.Po podpieciu dk kompa nie ma błędów,logi tez nie wykazują nieprawidlowosci w tym samym(1800-2200) zakresie obrotow,wiec to raczej problem mechaniczny.



Awatar użytkownika
Brago
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 13:19
Lokalizacja: Łódź

Szarpie od 1800 do 2200 obrotów

Post autor: Brago » pn sty 30, 2017 00:48

No mam bo to silnik SR, ale co tam by było nie, tak przy kolektorze? Mogę go zdjąć też na dniach i wyczyścić i te uszczelki wymienić jeśli jest sens. Bo lewego nigdzie na 100% nie łapie.

Jak kolega pisze ze to samo w golfiaczu II a skrzynie inne to chyba nie nity.



Awatar użytkownika
luckyboy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
Lokalizacja: Toruń
Silnik: BCA

Szarpie od 1800 do 2200 obrotów

Post autor: luckyboy » pn sty 30, 2017 18:11

Jeżeli szwankuje układ sterujący zaworem (3) to może być efekt szarpania. Ponadto zwróciłbym uwagę na EGR. Ja mam elektryczny i czasami przez niego silnik delikatnie poszarpuje na zimno. Gdy go odłączyłem to efektu nie było - winowajca znaleziony.

Obrazek



Awatar użytkownika
Brago
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 13:19
Lokalizacja: Łódź

Szarpie od 1800 do 2200 obrotów

Post autor: Brago » wt sty 31, 2017 12:15

Nie mam EGR'a to auto jest z 99r.

Najprostrza wersja bez żadnych niepotrzebnych dupereli pod maska.



Awatar użytkownika
luckyboy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
Lokalizacja: Toruń
Silnik: BCA

Re: Szarpie od 1800 do 2200 obrotów

Post autor: luckyboy » wt sty 31, 2017 13:39

Pedal masz na linke czy elektryczną przepustnice? Czasami jak wyrabiaja sie potencjometry to też tak szarpie.



Awatar użytkownika
Brago
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 13:19
Lokalizacja: Łódź

Szarpie od 1800 do 2200 obrotów

Post autor: Brago » śr lut 01, 2017 00:25

Elektroniczna przepustka, tylko ciekawym spostrzeżeniem jest brak tego na luzie i biegach R,1,5 , trzymam obroty na 1800-2200 i nawet sie nie zająknie.. czyli wtryski na pewno nie, i tu też chyba przepustnica nie.


Tylko te 3 srodkowe biegi.. bo jak kolega pisal ze nity to co ze wstecznym, jedynka i piątką gdzie tego nie ma.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Szarpie od 1800 do 2200 obrotów

Post autor: marcin7x5 » śr lut 01, 2017 18:30

Sprawdź na luzie/wciśniętym sprzęgle czy też szarpie.



Awatar użytkownika
Brago
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 13:19
Lokalizacja: Łódź

Szarpie od 1800 do 2200 obrotów

Post autor: Brago » czw lut 02, 2017 16:07

Podczas jazdy jak wcisne sprzeglo lub zrzuce z biegu i az przytrzymam w zakresie 1800-2200 obrotow nic sie nie dzieje, ale juz 2 razy podczas ruszania na sprzegle strzelilo z niego (lekko stuknelo i mocniej wyrwalo do przodu autem)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 46 gości