Dziwny dźwięk z okolic paska wielorowkowego
: pn maja 30, 2016 21:13
Witam,
ostatnio zauważyłem, że po włączeniu klimy słychać takie lekkie rzężenie, jakby grające świerszcze pod maską. Dźwięk jest z okolic paska osprzętu. Jak wyłącze klime, dźwięk ustaję. Taki sam dźwięk jest, gdy skręcę koła na maksa, tylko mniejszy - pompa wspomagania działa wtedy na full. Podejrzewam, że to wina paska wielorowkowego/napinacza/rolki. Gdyby było coś ze sprężarką, to raczej by tylko przy klimie świergotało. Jak włączyłem klime i dałem max. w bok kierą, to wtedy to już była armia świerszczy . Przeglądałem książkę napraw. Od 2009 roku auto w Polsce przy 72 tys. Teraz ma prawie 160tys. Rozrząd wymieniany przy 82 tys 6 lat temu (właśnie w tym tyg szykuję się wymiana), ale nie ma wpisu, że wymieniono pasek osprzętu. Pasek wygląda źle. Widać już na nim mikro-mini pęknięcia. Pytanie do Was. Czy to wina samego paska, czy może coś dodatkowo niedomaga? Jeszcze zdarza się, że wspomaganie kiery gorzej chodzi.
Pozdrawiam
ostatnio zauważyłem, że po włączeniu klimy słychać takie lekkie rzężenie, jakby grające świerszcze pod maską. Dźwięk jest z okolic paska osprzętu. Jak wyłącze klime, dźwięk ustaję. Taki sam dźwięk jest, gdy skręcę koła na maksa, tylko mniejszy - pompa wspomagania działa wtedy na full. Podejrzewam, że to wina paska wielorowkowego/napinacza/rolki. Gdyby było coś ze sprężarką, to raczej by tylko przy klimie świergotało. Jak włączyłem klime i dałem max. w bok kierą, to wtedy to już była armia świerszczy . Przeglądałem książkę napraw. Od 2009 roku auto w Polsce przy 72 tys. Teraz ma prawie 160tys. Rozrząd wymieniany przy 82 tys 6 lat temu (właśnie w tym tyg szykuję się wymiana), ale nie ma wpisu, że wymieniono pasek osprzętu. Pasek wygląda źle. Widać już na nim mikro-mini pęknięcia. Pytanie do Was. Czy to wina samego paska, czy może coś dodatkowo niedomaga? Jeszcze zdarza się, że wspomaganie kiery gorzej chodzi.
Pozdrawiam