Demontaż tylnej piasty
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Demontaż tylnej piasty
Planuję zdemontować tylną piastę (w celu wymiany osłon tarcz) i ponownie ją zamontować, ale szukając info w necie znalazłem że wiele osób twierdzi że rozpada się łożysko i nie nadaje się już do ponownego założenia. Ile jest w tym prawdy? Może to ktoś potwierdzić?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14248
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Demontaż tylnej piasty
Tak niestety często się zdarza,że jedna (wewnętrzna) szalka ze śrutami lubi zostać na czopie,a złośliwe śruty lubią się rozsypać.
Zdejmując piastę zerkaj co się dzieje z tą szalką i gdy odsuniesz parę mm,próbuj czymś zsuwać także tą szalkę tak,aby śruty nie wysunęły się całkowicie poza obrys piasty.
Mi kiedyś w brata A3 rozpadły się śruty,ale umyłem z piasku i kurzu który był na posadzce i po dołożeniu smaru złożyłem do kupy. Od tego zdarzenia,jeździ już 2 lata i nic złego się nie dzieje z tym łożyskiem.
Zdejmując piastę zerkaj co się dzieje z tą szalką i gdy odsuniesz parę mm,próbuj czymś zsuwać także tą szalkę tak,aby śruty nie wysunęły się całkowicie poza obrys piasty.
Mi kiedyś w brata A3 rozpadły się śruty,ale umyłem z piasku i kurzu który był na posadzce i po dołożeniu smaru złożyłem do kupy. Od tego zdarzenia,jeździ już 2 lata i nic złego się nie dzieje z tym łożyskiem.
Demontaż tylnej piasty
oooo, o to mi właśnie chodzi. co z tego że się łożysko rozsypie skoro można to wszystko poskładać przecież. nie widzę problemu a wiele osób krzyczy że się już nie nadaje...Michał_1977 pisze:Mi kiedyś w brata A3 rozpadły się śruty,ale umyłem z piasku i kurzu który był na posadzce i po dołożeniu smaru złożyłem do kupy. Od tego zdarzenia,jeździ już 2 lata i nic złego się nie dzieje z tym łożyskiem.
Demontaż tylnej piasty
Gdyby problemem było samo wypadnięcie kulek to większość by składała ale w łożysku jest jeszcze osłona i koszyk i to on nieodwracalnie się uszkadza. Gdyby jednak nastąpiło u Ciebie coś takiego jak tu http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3742364" onclick="window.open(this.href);return false; to nawet nie musisz zdejmować wewnętrznej bieżni do wymiany osłony.wron pisze:co z tego że się łożysko rozsypie skoro można to wszystko poskładać przecież. nie widzę problemu a wiele osób krzyczy że się już nie nadaje...
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
Demontaż tylnej piasty
Dokładnie tak samo nastąpiło jak na zdjęciach w linku. Wymieniłem osłony tarcz, nałożyłem z powrotem piasty, dociągnąłem je nakrętką na 175nm i wydaje się być wszystko OKOsteR9019 pisze:Gdyby jednak nastąpiło u Ciebie coś takiego jak tu
Ale zastanowiła mnie jedna rzecz: łożyska przed demontażem można było zakręcić a teraz obracają się z lekkim oporem. Poluzowałem na chwilę nakrętkę żeby sprawdzić czy nie za mocno dokręciłem, ale nic to nie daje. Czy coś jednak źle zrobiłem?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14248
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Demontaż tylnej piasty
wron pisze:teraz obracają się z lekkim oporem
Zostaw,jest dobrze. Nową piaste założysz,to też ma opór.wron pisze:Czy coś jednak źle zrobiłem?
Powinno się dołożyć nieco smaru i skręcić jak fabryka przykazała.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości