AQY po remoncie...
: sob mar 26, 2016 02:46
Auto wlasnie przeszło remont silnika, przy przebiegu 180 000km. Silnik 2.0 AQY
Powod remontu to podejzenie nieszczelnej UPG. Objawem bylo zbieranie sie mazi pod korkiem, w odmie. Ostatnio ilosc juz znacznie sie zwiekszyla, nawet wyciagalem paskudztwo na bagnecie. Po odkreceniu wlewu oleju, wylal sie gesty majonez
Pobor oleju 0,2 - 0.3 L/1000km pod koniec cyklu. Olej uzupelniany chlodziwem, wiec faktyczny pobor zapewne wiekszy.
Uszczelka okazala sie rozwarstwiona w poblizu kanaliku wodnego .
Wymieniono uszczelki: UPG Elring, 2 kolektora ssacego, kolektora wydechowego, pokrywy zaworow, wałka rozrzadu, gumki zaworowe.
Glowica splanowana z regeneracja gniad zaworowych + nowe sruby.
Wymieniono panewki korbowodowe (jedna przerysowana), popychacze zaworów (bylo minimalnie slychac).
Cylindry ocenione jako bardzo dobre, brak sladu rantu, zostaly przehonowane. Zalozono nowe pierscienie Goetze.
Po 1000km wymienilem olej +filtr (Lotos 5W40) Aktualnie od remontu przejechalem 3600km. Na razie auto krece maksymalnie do 4000obr, stopniowo dodajac gazu, na krotko.
Sytuacja wyglada nastepujaco: pobor oleju ok 0,2l/1000. Chlodziwa ubywa, troche mniej niz przed remontem, ale gdzies wcina.
Majonez na bagnecie sie zbiera, pod korkiem troche, ale duzo mniej. Jest bardziej bialy teraz.
Mialbym pare pytan:
- pobor oleju 0,2l/1000 - po jakim czasie powinno dotarcie sie zakonczyc i opasc pobor oleju ? wydaje mi sie ze juz dosc dawno.. wiec co o takim poborze myslec ?
- mozna juz jezdzic do odcinki ?
- wcinanie chlodziwa - chlodnica nowa, sladow plynu przy wezach nie widac...
- Planuje dodac LM Ceratec. Mozna juz wlac, czy przy nastepnym oleju raczej ?
Dzieki
Powod remontu to podejzenie nieszczelnej UPG. Objawem bylo zbieranie sie mazi pod korkiem, w odmie. Ostatnio ilosc juz znacznie sie zwiekszyla, nawet wyciagalem paskudztwo na bagnecie. Po odkreceniu wlewu oleju, wylal sie gesty majonez
Pobor oleju 0,2 - 0.3 L/1000km pod koniec cyklu. Olej uzupelniany chlodziwem, wiec faktyczny pobor zapewne wiekszy.
Uszczelka okazala sie rozwarstwiona w poblizu kanaliku wodnego .
Wymieniono uszczelki: UPG Elring, 2 kolektora ssacego, kolektora wydechowego, pokrywy zaworow, wałka rozrzadu, gumki zaworowe.
Glowica splanowana z regeneracja gniad zaworowych + nowe sruby.
Wymieniono panewki korbowodowe (jedna przerysowana), popychacze zaworów (bylo minimalnie slychac).
Cylindry ocenione jako bardzo dobre, brak sladu rantu, zostaly przehonowane. Zalozono nowe pierscienie Goetze.
Po 1000km wymienilem olej +filtr (Lotos 5W40) Aktualnie od remontu przejechalem 3600km. Na razie auto krece maksymalnie do 4000obr, stopniowo dodajac gazu, na krotko.
Sytuacja wyglada nastepujaco: pobor oleju ok 0,2l/1000. Chlodziwa ubywa, troche mniej niz przed remontem, ale gdzies wcina.
Majonez na bagnecie sie zbiera, pod korkiem troche, ale duzo mniej. Jest bardziej bialy teraz.
Mialbym pare pytan:
- pobor oleju 0,2l/1000 - po jakim czasie powinno dotarcie sie zakonczyc i opasc pobor oleju ? wydaje mi sie ze juz dosc dawno.. wiec co o takim poborze myslec ?
- mozna juz jezdzic do odcinki ?
- wcinanie chlodziwa - chlodnica nowa, sladow plynu przy wezach nie widac...
- Planuje dodac LM Ceratec. Mozna juz wlac, czy przy nastepnym oleju raczej ?
Dzieki