Pompa wspomagania - zawór, czy można go wymienić?
: sob mar 12, 2016 23:47
Cześć
Wprawdzie nie mam golfa ale może układ wspomagania kierownicy będzie podobny do tego, które są używane w golfach i ktoś z Was zna odpowiedź na moje pytanie. Od dłuższego czasu mam problem z wspomaganiem. Na zimnych chodzi pięknie natomiast po rozgrzaniu mój passat zamienia się w poloneza. Układ przepłukany i zalany oryginalnym płynem. Na chwilę się poprawiło ale dalej chodzi ciężko. Magiel czysty, jedynie na wężu powrotnym do zbiorniczka widać jakieś wypociny i ubytki płynu ale wg mechanika nie jest to wina tego stanu więc został do sprawdzenia/wymiany zaworek. I moje pytanie dotyczy owego zaworka. Pytałem w pewnym warsztacie, który zajmuje się wymianą pompy i ogólnie diagnostyką odnośnie problemu i zostałem poinformowany, że w mojej wersji pompy zawór ten jest częścią niewymienną i że najlepiej wymienić całą pompę. Pan tłumaczy to w taki sposób, że w moim typie pompy zawór się zacina jak pompa jest rozgrzana. Nic nie da żadna regeneracja, gniazdo w którym ten zawór pracuje jest wyrobione, a jest to element nie wymienny. w grę wchodzi tylko wymiana pompy.
Jak jest naprawdę? czy można wymienić ten zaworek czy jest tak jak mówi mechanik i tylko wymiana pompy może uleczyć moje autko?
Autko Passat B5 1.9 TDI 90KM AHU 1997r.
Wprawdzie nie mam golfa ale może układ wspomagania kierownicy będzie podobny do tego, które są używane w golfach i ktoś z Was zna odpowiedź na moje pytanie. Od dłuższego czasu mam problem z wspomaganiem. Na zimnych chodzi pięknie natomiast po rozgrzaniu mój passat zamienia się w poloneza. Układ przepłukany i zalany oryginalnym płynem. Na chwilę się poprawiło ale dalej chodzi ciężko. Magiel czysty, jedynie na wężu powrotnym do zbiorniczka widać jakieś wypociny i ubytki płynu ale wg mechanika nie jest to wina tego stanu więc został do sprawdzenia/wymiany zaworek. I moje pytanie dotyczy owego zaworka. Pytałem w pewnym warsztacie, który zajmuje się wymianą pompy i ogólnie diagnostyką odnośnie problemu i zostałem poinformowany, że w mojej wersji pompy zawór ten jest częścią niewymienną i że najlepiej wymienić całą pompę. Pan tłumaczy to w taki sposób, że w moim typie pompy zawór się zacina jak pompa jest rozgrzana. Nic nie da żadna regeneracja, gniazdo w którym ten zawór pracuje jest wyrobione, a jest to element nie wymienny. w grę wchodzi tylko wymiana pompy.
Jak jest naprawdę? czy można wymienić ten zaworek czy jest tak jak mówi mechanik i tylko wymiana pompy może uleczyć moje autko?
Autko Passat B5 1.9 TDI 90KM AHU 1997r.