Przerywa silnik, niska temperatura płynu
: czw sty 21, 2016 14:33
Witam. Szukałem na forum, ale podobnych objawów nie udało mi się zlokalizować.
Golf 5 1.4 16V
Objawy... Dzieją się na gazie i na benzynie.
Nie występują cały czas i brak jakiejkolwiek regularności. Silnik zaczyna przerywać i kontrolka CHECK ENGINE, najpierw mruga, potem świeci na stałe. Przerywanie wygląda tak jak by go zalewało, wibruje samochód na wolnych obrotach, a dźwięk silnika jest jak by pracował bez 1 gara. Podczas jazdy silnik jest zdecydowanie słabszy. Temperatura silnika podczas jazdy w zimie, to 60-70. Czujnik temperatury przy chłodnicy wymieniony. Miałem już wymieniać świece, ale dzisiaj podczas jazdy na autostradzie, gdzie temperatura zazwyczaj było 60-70 przy normalnej pracy silnika, dzisiaj przy zakłóconej doszła do 90. Chwile po tym (5min) zatrzymałem się na parkingu i słyszałem działające na full wentylatory. Po wyłączeniu silnika, i natychmiastowym jego odpaleniu, wentylatory działały na full, ale wskaźnik temperatury pokazywał 0, w sensie poniżej 50. Wyłączyłem bolida, sprawdziłem chłodnice-zimna, wąż górny-ciepły, dolny-zimny. Po czasie ok 1 godz. objawy znikają, czasami też gaśnie Check Engine.
Pytania.
1. Czy ktoś orientuje się w tych objawach.
2. Wymienianie po kolei (termostat, świece, czujniki itp) wszystkiego też nie wchodzi w rachubę, bo w sumie mogę wymienić cały samochód, co było by najlepszym rozwiązaniem. Bo oczywistym jest by znaleźć jedno właściwe rozwiązanie, nie szukając po omacku.
3. Podłączenie do kompa, gdy ostatnim razem to się działo pokazało, nie pamiętam dokładnie, ale komputer pokazywał wypadanie zapłonu na 2gim cylindrze.
Golf 5 1.4 16V
Objawy... Dzieją się na gazie i na benzynie.
Nie występują cały czas i brak jakiejkolwiek regularności. Silnik zaczyna przerywać i kontrolka CHECK ENGINE, najpierw mruga, potem świeci na stałe. Przerywanie wygląda tak jak by go zalewało, wibruje samochód na wolnych obrotach, a dźwięk silnika jest jak by pracował bez 1 gara. Podczas jazdy silnik jest zdecydowanie słabszy. Temperatura silnika podczas jazdy w zimie, to 60-70. Czujnik temperatury przy chłodnicy wymieniony. Miałem już wymieniać świece, ale dzisiaj podczas jazdy na autostradzie, gdzie temperatura zazwyczaj było 60-70 przy normalnej pracy silnika, dzisiaj przy zakłóconej doszła do 90. Chwile po tym (5min) zatrzymałem się na parkingu i słyszałem działające na full wentylatory. Po wyłączeniu silnika, i natychmiastowym jego odpaleniu, wentylatory działały na full, ale wskaźnik temperatury pokazywał 0, w sensie poniżej 50. Wyłączyłem bolida, sprawdziłem chłodnice-zimna, wąż górny-ciepły, dolny-zimny. Po czasie ok 1 godz. objawy znikają, czasami też gaśnie Check Engine.
Pytania.
1. Czy ktoś orientuje się w tych objawach.
2. Wymienianie po kolei (termostat, świece, czujniki itp) wszystkiego też nie wchodzi w rachubę, bo w sumie mogę wymienić cały samochód, co było by najlepszym rozwiązaniem. Bo oczywistym jest by znaleźć jedno właściwe rozwiązanie, nie szukając po omacku.
3. Podłączenie do kompa, gdy ostatnim razem to się działo pokazało, nie pamiętam dokładnie, ale komputer pokazywał wypadanie zapłonu na 2gim cylindrze.