Strona 1 z 1

Kąt wtrysku, prawidłowe wartości.

: pn sty 18, 2016 13:49
autor: TurboGnojek
Witam koledzy,

Kupiłem kilka dni temu Golfika 4 z motorkiem 1.9TDI 110KM i zauważyłem, że rano gdy jest całkowicie zimny baaaardzo ciężko jest mi go odpalić, muszę nim kręcić od 5 do 10sek. Przy tym strasznie kopci i śmierdzi taką niespaloną ropą, która leci już z wydechu gdy jeszcze kręcę rozrusznikiem i próbuje silnik załapać. Podłączyłem go pod VCDS-a na rozgrzanym silniku, żeby sprawdzić kąt wtrysku (nie wiem czy dobrze, dopiero się uczę diagnostyki), a więc tak:
uruchomiłem silnik =>Engine=>Measuring Blocks 08=>grupa 000=>klikam GO=>przełączam na Basic Settings. Na desce zaczyna mrugać kontrolka świec żarowych, a druga pozycja w 000 pokazuje wartość 10-11 i tak sobie skacze. Gdy wchodzę w TDI timing to ta żółta kreseczka jest na samym dole w rogu. Dobrze to sczytałem??? Czy to możliwe żeby kąt wtrysku mógłym mieć tak przestawiony?

Na ciepłym pali bardzo dobrze, tylko jak jest zimny to tragedia. Podejrzewam też współwinnego, a mianowicie rozrusznik, który też ospale startuje zanim się rozkręci. Aku jest nowe ma 3miesiące, ładowanie jest, parametry książkowe, jeszcze dodatkowo go podładowałem przez całą noc.

Pzdr.

Kąt wtrysku, prawidłowe wartości.

: pn sty 18, 2016 15:38
autor: ciszewski64
Dobrze sprawdziłeś statyczny kąt wtrysku, jest on za niski - dlatego masz problemy z odpalaniem na zimnym. Książkowa wartość to 49-51

Kąt wtrysku, prawidłowe wartości.

: wt sty 19, 2016 17:04
autor: TurboGnojek
Dzięki za info, udało mi się z tym uporać samemu :D. Kąt skacze tak pomiędzy 52-55, nie chciałem więcej grzebać, bo strasznie ciężko by mi było zejść do 49-51.

Re: Kąt wtrysku, prawidłowe wartości.

: wt sty 19, 2016 18:32
autor: mk4tdi
Nie ma co już tak sztywno się trzymać tej "ksiazkowej wartosci" 49-51. W moim klekocie mam 67-69 i jest git.