Kontrolka ciśnienia oleju mruga i piszczy na wysokich obr.

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Kontrolka ciśnienia oleju mruga i piszczy na wysokich obr.

Post autor: Steryd126 » pn sty 04, 2016 20:34

Witam koledzy . Pacjent to Vw Polo 6n2 1.4 60KM bez gazu . Dziś rano mimo dużego mrozu odpaliłem bez problemu i jak co dzień pojechałem do pracy i wszystko było Ok. W drodze powrotnej po południu podczas jazdy zaczęła mrugać i piszczeć kontrolka od oleju . Przy bardzo powolnej jeździe i podczas stania na światłach wszystko się normuje . I tak też powoli dotarłem do domu . Gdy tylko przegazuję na większe obroty, wszystko wraca. Co to może być?? Olej z filtrem ,świeży (około 1000km zrobione) . Czy coś przysłowiowo "przymarzło" . proszę o podpowiedzi



Awatar użytkownika
balon91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 15, 2014 22:25
Lokalizacja: Chodzież

Kontrolka ciśnienia oleju mruga i piszczy na wysokich obr.

Post autor: balon91 » wt sty 05, 2016 13:56

proponowałbym na początek sprawdzić czujnik oleju jeśli posiadasz taki oczywiście.
Nie zaszkodzi też smoka wyczyścić



Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Kontrolka ciśnienia oleju mruga i piszczy na wysokich obr.

Post autor: Steryd126 » wt sty 05, 2016 18:11

dziś rano postanowiłem odpalić i podjechać do mechanika, objawy były te same , na wolnych było ok a na wyższych paliła się kontrolka oleju . niestety po 5 min silnik zgasł mimo,że chodził na wolnych obrotach i juz nie da się nim zakręcić . Auto dotarło na lince. diagnoza pod koniec tygodnia. podejrzewają panewki :-(



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8846
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Kontrolka ciśnienia oleju mruga i piszczy na wysokich obr.

Post autor: marcin7x5 » wt sty 05, 2016 18:33

Patrzyłeś czy pod maską nie masz wszystkiego w oleju. Może zamarzła odma i wywaliło olej bagnetem. Dodatkowo jazda z niskim stanem oleju to zatarty silnik.



Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Kontrolka ciśnienia oleju mruga i piszczy na wysokich obr.

Post autor: Steryd126 » wt sty 05, 2016 18:46

olej był rano czysty i stan na max. żadnego wycieku nie widać , płyn chłodniczy czysty



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Kontrolka ciśnienia oleju mruga i piszczy na wysokich obr.

Post autor: pironet » śr sty 06, 2016 09:02

marcin7x5 pisze: Może zamarzła odma i wywaliło olej bagnetem
sprzwdził bym tę odmę i czy coś w niej nie przymarzło ,dość często w tych silnikach sprawiała problemy
jaki olej wlany ,jaki filtr założony?


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Kontrolka ciśnienia oleju mruga i piszczy na wysokich obr.

Post autor: Steryd126 » śr sty 06, 2016 12:27

olej od kilku lat leję ten sam MANNOL 10W40 filtr FLITRON . Pewnie ktoś mi powie ,że leję jakiś wynalazek i to od tego te problemy. Oleje tej firmy mam za psie pieniądze bo kuzyn jest przedstawicielem tej firmy . jeszcze kilka innych samochodów z mojej okolicy jeździ na tych olejach i nikt nie zgłaszał problemów. No cóż jak będę miał diagnozę to napewno opiszę ją na forum .



Awatar użytkownika
balon91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 15, 2014 22:25
Lokalizacja: Chodzież

Kontrolka ciśnienia oleju mruga i piszczy na wysokich obr.

Post autor: balon91 » śr sty 06, 2016 14:00

Ja miałem ten silnik w tej samej polówce co Ty tylko że ja miałem przedlift.
Olej lałem najtańszy jaki był czyli GM albo Venol do tego filtry filtrona.
Przejechałem tym autem coś koło 60k km w dwa lata.
Z silnikiem żadnych problemów nie miałem.
Jak go kupowałem miał 244k km przebiegu w momencie wypadku 302k km.
Silnik igiełka naprawdę. Mój TDI się chowa do tego silnika.



Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Kontrolka ciśnienia oleju mruga i piszczy na wysokich obr.

Post autor: Steryd126 » śr sty 06, 2016 14:13

ja mam drugą taką samą polówke w tdi i w kwestii spalania tdiik jest dużo oszczędniejszy ale na benzynę do tej pory też nie narzekałem bo przez 7 lat co ją mam mnie nie zawiodła



Awatar użytkownika
balon91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: pn gru 15, 2014 22:25
Lokalizacja: Chodzież

Kontrolka ciśnienia oleju mruga i piszczy na wysokich obr.

Post autor: balon91 » śr sty 06, 2016 15:03

mój 1.9 tdi pali tyle samo co ten 1.4.
Tylko że dynamika jazdy jest zupełnie inna.
Miejmy nadzieje że to nie panewki.
Jak czegoś się dowiesz to pisz,ciekawi mnie co tam się stało.
Pozdro



Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Kontrolka ciśnienia oleju mruga i piszczy na wysokich obr.

Post autor: VWiater » śr sty 06, 2016 23:49

W jakimś zakresie obrotow mrugala i piszczala kontrolka czy po prostu na wyzszych?


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Kontrolka ciśnienia oleju mruga i piszczy na wysokich obr.

Post autor: Steryd126 » czw sty 07, 2016 20:06

powyżej 3tys obr/min do mniej więcej tej wartości ciśnienie było OK . Diagnozy jeszcze nie mam ale napewno opiszę co i jak



Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Kontrolka ciśnienia oleju mruga i piszczy na wysokich obr.

Post autor: Steryd126 » śr sty 13, 2016 21:48

Silnik wyjęty, zatarły się panewki na wale . W misce olejowej na spodzie było jakby błoto . Miska prawdopodobnie od nowości nie była zdejmowana, była na fabrycznym uszczelnieniu . Wał poszedł do szlifu , pozostaje jeszcze rozebranie pompy olejowej i jej wyczyszczenie i ocena (trzeba poszukać przyczyny ) . Odma nie była zbyt brudna . Jak wszystko będzie poskładane i auto wróci w moje ręce opiszę pozostałe ewentualne naprawy .



Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Kontrolka ciśnienia oleju mruga i piszczy na wysokich obr.

Post autor: Steryd126 » sob sty 23, 2016 19:01

Witam ponownie , dziś nastąpił finał awarii . Auto wróciło w moje ręce .Podsumowując, nowe panewki , wał po szlifie , olej castrol + filtr , wyczyszczona miska,odma oraz pompa oleju(była OK) .Nie związane z awarią ale przy okazji wyjętego silnika i skrzyni wymienione zostało łożysko oporowe sprzęgła, usunięte wycieki oleju z zimeringów (nowe) oraz rozruszane tylne hamulce bo robiły spory opór . Temat do zamknięcia . Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości