Strona 1 z 2

chłodnica, nagrzewnica

: ndz sty 03, 2016 14:13
autor: carljohnson
siema, wiadomo -15 to zaczęły się problemy z autem, VW Jetta 1989 r. 1.6 TD 70 KM, z kratek po rozgrzaniu auta leci letnie powietrze, chyba, że mu cisnę na trójce do 80 km.h wtedy czuć cieplejszy podmuch powietrza, na postoju zimno, wskazówka na zegarach waha się tak od 80 do 100 stopni

płyn chłodniczy ma prawidłowy poziom, węże od nagrzewnicy są tak samo gorące, podejrzewam chłodnicę, gdyż górny wąż ciepły a dolny letni, płyn nie gotuje się nie ucieka, ale widać że jak silnik jest na obrotach jałowych to z wężyka powrotu tego cienkiego ledwo co wraca ten płyn, termostat był zmieniany w zeszłym roku, zauważyłem płyn chłodniczy na ściankach przy uszczelce pod głowicą, i teraz nie wiem czy ucieka z pod głowicy czy z pod trójnika z czujnikiem temperatury, dodam że olej czysty znaczy czarny bez żadnego masła i kropelek :)

chłodnica, nagrzewnica

: ndz sty 03, 2016 14:46
autor: Haki
Nie wiem kiedy i co było robione , ale pewnie w obu częściach z tematu jest już sporo kamienia ...
Do tego dochodzą pewnie sparciałe gąbki na kanałach powietrznych ...
Skacząca wskazówka na liczniku - podejrzewam walnięty czujnik temperatury cieczy .
Wyczyściłbym ten trójnik i obserwował czy nie poci się po trasie , dodatkowo wymienił termostat na ORI i pompę wody .... która z wiekiem też już traci swoje parametry

chłodnica, nagrzewnica

: ndz sty 03, 2016 23:51
autor: carljohnson
widzę że czeka mnie sporo roboty, ale postaram się to ogarnąć..:)

chłodnica, nagrzewnica

: pn sty 04, 2016 00:52
autor: Qto
chłodnicę na razie odpuść...bo ma niewiele wspólnego z ogrzewaniem, termostat jeśli nie jest ciągle otwarty to też nie jest problemem.
Z opisu nie da się jednoznacznie określić...może być że kilka przyczyn daje taki efekt.
...słaby obieg cieczy...nagrzewnica może być zawalona

chłodnica, nagrzewnica

: pn sty 04, 2016 01:00
autor: carljohnson
to dlaczego wtedy w wężach przy chłodnicy jest różnica temperatur a wężach nagrzewnicy nie ma?

chłodnica, nagrzewnica

: pn sty 04, 2016 19:35
autor: Qto
bo po drodze do nagrzewnicy nie ma termostatu...
nie wiem czy wiesz ale chłodnica ma za zadanie chłodzić ciecz chłodzącą kiedy jest taka potrzeba...a przez nagrzewnicę ciecz przepływa zawsze po to aby dostarczyć ciepło do wewnątrz auta - ogrzewanie
Jakbyś odłączył węże od chłodnicy i je połączył pomijając chodnice to ogrzewanie w aucie będzie...jak tak samo zrobisz z nagrzewnicą to chłodzenie także będzie

chłodnica, nagrzewnica

: wt sty 05, 2016 13:50
autor: c-master
Ja widziałem termostat ORYGINALNY na węzu przed nagrzewnicą - sprawdź czy go nie masz - taki aluminiowy grzybek z cienkim wężykiem . Wywal go i sprawdź jak jest bo może on blokuje ...

tu masz jak on wygląda

http://obrazki.elektroda.pl/4106349400_1293452713.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

chłodnica, nagrzewnica

: śr sty 06, 2016 17:05
autor: carljohnson
nie mam termostatu na nagrzewnicy

chłodnica, nagrzewnica

: śr sty 06, 2016 20:32
autor: etz_prorider
Bardziej obstawiałbym to:
Haki pisze:Do tego dochodzą pewnie sparciałe gąbki na kanałach powietrznych ...
Miałem to samo w moim Golfiku rok temu podkleiłem nowe gąbki i grzeje aż miło :) a skoro oba przewody cieczy od nagrzewnicy są ciepłe to raczej uszkodzenie pompy było by mało prawdopodobne, są gorące to ogrzewanie musi być chyba że właśnie te gąbki są kaput to zapomnij o powietrzu cieplejszym niż letnie :) stan gąbek idzie obejrzeć wyciągając kratki w panelu środkowym i świecąc latarką zauważysz blachy obklejone taką ciemnoszarą gąbką albo jej całkowity brak na klapach kierujących powietrze. Robota na około 2 godziny ale efekt zadowalający :)

Re: chłodnica, nagrzewnica

: śr sty 06, 2016 23:43
autor: VWiater
etz_prorider pisze:Bardziej obstawiałbym to:
Haki pisze:Do tego dochodzą pewnie sparciałe gąbki na kanałach powietrznych ...
Miałem to samo w moim Golfiku rok temu podkleiłem nowe gąbki i grzeje aż miło :) a skoro oba przewody cieczy od nagrzewnicy są ciepłe to raczej uszkodzenie pompy było by mało prawdopodobne, są gorące to ogrzewanie musi być chyba że właśnie te gąbki są kaput to zapomnij o powietrzu cieplejszym niż letnie :) stan gąbek idzie obejrzeć wyciągając kratki w panelu środkowym i świecąc latarką zauważysz blachy obklejone taką ciemnoszarą gąbką albo jej całkowity brak na klapach kierujących powietrze. Robota na około 2 godziny ale efekt zadowalający :)
Dokładnie jak kolega pisze, deske trzeba sciagnac(2 sruby na podszybiu są! nie urwij jak ja to zrobilem bo potem skrzypi decha), potem rozbierasz kibel i masz takie klapki, jedna z trzema dziurami to musi byc oklejona dobrze gąbką jakaś i będzie upał w aucie :smoke:

EDIT. Coś takiego znalazłem: /viewtopic.php?f=14&t=586588" onclick="window.open(this.href);return false;

chłodnica, nagrzewnica

: czw sty 07, 2016 18:29
autor: c-master
JA to robiłem bez zdejmowania deski - przez tunel nawiewu od strony wentylatora - prosto i wygodnie, tylko trzeba na spinki łączące komin z kanałem wentylatora uważać bo lubią się zgubić :)

chłodnica, nagrzewnica

: sob sty 09, 2016 17:40
autor: carljohnson
z tymi klapkami kiedyś to przerabiałem w golfie:) tylko zrobiłem to bardzo niedbale gdyż zablokowałem blachą regulację ciepło-zimno i na stałe było ciepłe:) jakie są dokładne wymiary tych klapek? chce zrobić pleksem i dokładnie odmierzyć a że auto potrzebuje to wolałbym wiedzieć jeszcze bez rozbierania

chłodnica, nagrzewnica

: ndz sty 10, 2016 19:54
autor: c-master
Nie ma sensu pleksy tam pchać.
Wg mnie wystarczy szara taśma pakowa i będzie służyć jak nowe...
U mnie dwa lata przetrwało do momentu sprzedaży auta....

chłodnica, nagrzewnica

: śr sty 27, 2016 20:34
autor: carljohnson
a jeżeli chłodnica to jakąś wziąść? na allegro ceny wahają się od 75 do 150 zł