Strona 1 z 1

Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.

: czw gru 03, 2015 12:17
autor: Gresha
Witam,

Wymieniłem ostatnio czujnik temperatury, ponieważ auto po odpaleniu traciło moc i delikatnie szarpał (wg tego forum najpierw powinno się zacząć od wymiany czujnika temperatury). Problem czasowo ustał, auto odpalało bez problemu, niestety po wymianie silnik nie trzyma temperatury, na dystansie 30km osiąga jedynie 80 stopni. Po przejechaniu 30km zaświeciła się kontrolka NR 21 i mruga. Autem boje się jeździć. Co może być przyczyną? Czy mogę w takim stanie jechać do mechanika na diagnostykę?

Mrugająca kontrolka check engine po wymianie czujnika temp.

: czw gru 03, 2015 22:30
autor: Maggot
Gresha, a temp po osiągnięciu tych 80 stopni spada choć trochę w czasie jazdy ?
80 stopni na wskazniku czy vagiem mierzone ?
Płynu rozumiem jest "stan" ?

Mrugająca kontrolka check engine po wymianie czujnika temp.

: czw gru 03, 2015 22:57
autor: jan1966
W golfie sa dwa czujniki jeden na zegary a drugi podaje temperature do kompa obie powinny być jednakowe

Mrugająca kontrolka check engine po wymianie czujnika temp.

: pt gru 04, 2015 11:55
autor: Gresha
Po osiągnięciu 80 stopni trzyma jeśli nie używam ogrzewania w momencie gdy odpalam ogrzewanie nieznacznie spada. Ogólnie wolno się nagrzewa.

Podłączyłem u mechanika pod porządnego Vaga i wypluło spaloną cewkę (to już 2 w tym roku) za niedługo jadę na wymianę. Więc problem kontrolki check engine odpada.

Pozostaje jedynie problem temperatury. Tak płyn jest w połowie miarki. Lecz namieszałem go trochę z braku dynagelu na stanie - czy to może być problemem?

--------UPDATE---------

Byłem na wymianie cewki, wszystko ok. Nie wywala błędu.
Mechanik kazał postawić auto na postoju i zobaczyć czy się grzeje do 90 stopni. Rzeczywiście się zgrzał, zaraz po tym wybrałem się na przejażdżkę i temperatura spadła do 78-80 stopni. Mówił że jeżeli tak się stanie to do wymiany jest termostat. Czy faktycznie tak jest?

Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.

: pt gru 04, 2015 21:32
autor: Maggot
Gresha, na 99,9% termostat :)
Kup wahlera - tani i najbardziej polecany .

Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.

: wt gru 15, 2015 16:38
autor: Gresha
Wymiana termostatu pomogła, po przejechaniu kilku kilometrów trzyma 90 stopni.

Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.

: śr paź 12, 2016 23:16
autor: Ophidian
podepnę się po temat , Golf 4 1.4 16V . U mnie sytuacja jest taka : przegrzewał mi się silnik ponad 90 stopni , momentami dochodziło do 110 stopni nawet.Zdiagnozowałem termostat , wymieniłem na termostat firmy wahler i wydawało mi się że jest okej. Od paru dni mam coś takiego że silnik ładnie się grzeje do 90 stopni , właczam klimę ,nawiew na I stopień i spada tak do 80 , po czym jak wyłączę klimę to wraca do 90 i trzyma twardo. Podpiąłem pod vaga i i zrobiłem pomiary tak jak napisano tutaj > http://www.autowada.pl/node/18" onclick="window.open(this.href);return false; .
I mi wyszło że w Coolant Temperature czujnika G62 i G2 pokazuje mi około 100 stopni , 105 a na wskaźniku jest cały czas równe 90. Dodatkowo wywaliło mi błąd 16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High . I teraz sam nie wiem czy czujnik też jest do wymiany czy termostat skoro temperatura dla silnika wynosi 100 stopni a zegary cały czas 90 pokazują. Może to wygląda na prosty problem ale sam już nie wiem. Ktoś coś doradzi ?

Re: Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.

: czw paź 13, 2016 16:56
autor: Garrison
Ophidian pisze:podepnę się po temat , Golf 4 1.4 16V . U mnie sytuacja jest taka : przegrzewał mi się silnik ponad 90 stopni , momentami dochodziło do 110 stopni nawet.Zdiagnozowałem termostat , wymieniłem na termostat firmy wahler i wydawało mi się że jest okej. Od paru dni mam coś takiego że silnik ładnie się grzeje do 90 stopni , właczam klimę ,nawiew na I stopień i spada tak do 80 , po czym jak wyłączę klimę to wraca do 90 i trzyma twardo. Podpiąłem pod vaga i i zrobiłem pomiary tak jak napisano tutaj > http://www.autowada.pl/node/18" onclick="window.open(this.href);return false; .
I mi wyszło że w Coolant Temperature czujnika G62 i G2 pokazuje mi około 100 stopni , 105 a na wskaźniku jest cały czas równe 90. Dodatkowo wywaliło mi błąd 16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High . I teraz sam nie wiem czy czujnik też jest do wymiany czy termostat skoro temperatura dla silnika wynosi 100 stopni a zegary cały czas 90 pokazują. Może to wygląda na prosty problem ale sam już nie wiem. Ktoś coś doradzi ?
Czujnik jak najbardziej możesz spróbować podmienić - wyeliminujesz jedną z możliwości. Co do wskazań wskazówki to na forum była informacja, że ona działa w pewnym zakresie tolerancji. Innymi słowy: działa tak, by nie drażnić użytkownika, więc trzyma się na 90*C :)

Termostat natomiast sprawdzisz podążając za poradami z tego tematu: viewtopic.php?t=34634" onclick="window.open(this.href);return false;

Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.

: pt paź 14, 2016 21:11
autor: Michał_1977
Najprawdopodobniej masz uwalony króciec przy termostacie. Brakuje w nim podpory dla pręcika (ośki) termostatu.
Chodzi o tą poprzeczkę z otworkiem po środku.
Zdjęcie w temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2967357.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Czujki też nie możemy wykluczyć :bajer:

Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.

: pt paź 14, 2016 21:15
autor: Ophidian
kurdę jak wymieniałem termostat to oglądałem to dokładnie i nic nie zauważyłem żeby było tam pęknięte czy uwalone , chyba zacznę od wymiany czujnika ,są to koszta no ale nie mam nic na podmiankę żeby podmienić.

Edit : chociaż teraz tak myślę czy ta dziurka powinna być na wylot przebita ? w tym kroćcu ? i zapomniałem dodac że spalanie się zwiększyło

Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.

: ndz paź 16, 2016 13:46
autor: Michał_1977
Ophidian pisze:chociaż teraz tak myślę czy ta dziurka powinna być na wylot przebita ? w tym kroćcu ?
Nie ma być dziurki. To ma być podpora dla pręcika,więc jeśli będzie dziura,to nie będzie podpory,proste.
Ophidian pisze:i zapomniałem dodac że spalanie się zwiększyło
Normalne,bo jak silnik nie dogrzany,to spalanie większe.

Re: Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.

: ndz paź 16, 2016 14:30
autor: Ophidian
Michał_1977 pisze:
Ophidian pisze:chociaż teraz tak myślę czy ta dziurka powinna być na wylot przebita ? w tym kroćcu ?
Nie ma być dziurki. To ma być podpora dla pręcika,więc jeśli będzie dziura,to nie będzie podpory,proste.
Ophidian pisze:i zapomniałem dodac że spalanie się zwiększyło
Normalne,bo jak silnik nie dogrzany,to spalanie większe.
tylko że u mnie jest przegrzany jakbyś doczytał :) W każdym razie zdemontowałem ten krociec i jest wadliwy ,jutro kupię nowy zamontuję i dam znać co i jak :)

Aktualizacja : króciec okazał się uszkodzony jak i termostat który kupiłem. Wymieniłem obie części i teraz sztywno trzyma 90 stopni. Po podpięciu do komputera pokazało błąd 16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High. Wykasowałem błąd , przeczyściłem styki na czujniku i pojeżdżę kila dni i zobaczę czy dalej po podpięciu będzie to samo. Jedyne co widzę to że komputer pokazuje wyższe spalanie ale wiem że one lubią mijać się z rzeczywistością : D

Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.

: śr paź 19, 2016 09:39
autor: Haki
Ophidian, obserwuj ... i daj znać za jakiś czas
Co do spalania = tym sobie głowy nie zawracaj

Po wymianie czujnika nie trzyma temperatury.

: wt lis 08, 2016 13:11
autor: Ophidian
Aktualizacja : od tego czasu podpinałem parę razy pod komputer i błędów żadnych nie wywala , temperatura trzyma sztywno 90 stopni cały czas. Jedyne co , to to komputer pokazuje spalanie jakieś trochę zawyżone ale tankowałem parę razy i jak na mnie to pali tyle ile przedtem , może ciut więcej . Czyli w moim przypadku wymieniałem termostat (firmy vahler) i króciec który kupowałem w intercarsie.

Dzięki za pomoc :)