Strona 1 z 2

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

: wt lis 10, 2015 09:09
autor: piotrborusz
Ostatnio coś moja Borka mnie zawodzi.
Autko 1.9 TDI 90km 99r.
Co jakiś czas muszę uzupełniać płyn chłodzący.
W ten weekend jechał jakieś 60 km autostradą z średnią prędkością 140 km/h.
Niestety, ale po przejechaniu takiego odcinka bah. i temperaturka na 130 st. Zatrzymałem sie, odkręcam powolutku korek wody a tu gejzer normalnie.
Wąż chłodnicy - dolny - zimny. Górny - ciepławy. Dolałem wody po chwili około 3-4 l bo pewnie tyle uciekło i dalej jazda.
Dodam, iż mam tak co jakiś czas, oczywiście jak jadę autostradą bez przerwy.
Jak jeżdżę po mieście to jest w miarę OK. Tylko że tutaj dolewam powiedzmy co 2 tygodnie.
Średnio robię około 1000 km/miesięcznie, głównie miasto.
Auto wczesniej zalewane było G12, obecnie woda bo bym na płyn nie zarobił.
Czy to może być termostat (chyba by się nie dogrzewał) ? czy głowica (raczej miałbym olej w wodzie)?
Dodam, iż aktualnie woda ma kolor zdzawej wody - lekko jasno brązowa.....
Proszę o pomoc.

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

: wt lis 10, 2015 09:58
autor: bioly05011
wymień termostat ponieważ zacina się... dodatkowo sprawdź czy masz twarde węże...

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

: wt lis 10, 2015 10:29
autor: piotrborusz
Ok, wymienię i dam znać.
Dziękuję za szybką odpowiedź.

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

: śr lis 11, 2015 22:22
autor: balon91
jak na moje to termostat.
jak u mnie uszczelka poszła to wąż wypchnęło przy chłodniczce oleju .
ta jak bioly radzi sprawdź węże ew kup sobie tester na co2.

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

: śr lis 11, 2015 23:22
autor: Sztomel
Szykuj się kolego na wymianę uszczelki pod głowicą - dlaczego - a dlatego, że :
- płyn chłodniczy zmieszany tylko z gazami wydechowymi zafarbiłby Ci płyn na kolor rdzawy a nie na emulsję koloru kawy z mlekiem - musisz wymienić uszczelkę
pod glowcą,
- kolor rdzawy upewnia Cię, że z całą pewnością poszedł w uszczelce pod głowicą kanał spalin bo te akurat dostają się do układu chłodzenia,
- wzrasta temperatura płynu i wywala go korkiem zbiorniczka wyrównawczego.
- inne nieszczelności w układzie chłodzenia nie powodują wywalania płynu korkiem zbiorniczka wyrównawczego i to w takim zabarwieniu,
- kolejną rzeczą jest to, że to nie wina termostatu bo ten akurat na takie objawy nie ma żadnego wpływu.
Pozdrawiam i życzę taniej naprawy.

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

: czw lis 12, 2015 18:39
autor: balon91
no tak nie doczytałem o kolorze płynu.
niestety stawiam również na UPG lub na samą głowice

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

: sob lis 14, 2015 20:31
autor: pironet
jak masz normalną temp w czasie jazdy np po miescie to dolny wąż jest ciepły czy zimny?termostat puszcza w ogóle ?rurka odpowietrzająca drożna?może wymień na początek termostat.

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

: pt lis 20, 2015 10:58
autor: Golf_Ekipa
Miałem podobny problem, na wskazówce temp. grubo ponad 90. Wymieniłem termostat, i sytuacja jest odwrotna, cały czas chodzi na duzym obiegu (obudowa też wymieniona). Powiedzcie mi bo juz zgłupiałem, jak gotuję termostat w garnku to igła znacznie wychodzi (termostat sie otwiera).
teraz pytanie : Czy ta igła po ostygnięciu termostatu powinna sama sie chowac ?

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

: sob lis 21, 2015 01:01
autor: Eyk88
Tak.

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

: sob lis 21, 2015 21:13
autor: Golf_Ekipa
Problem rozwiązany. Zamiennik obudowy termostatu ma za mala głębokość w miejscu oczka, gdzie zapiera ssie trzpień termostatu. Odkryłem to bo termostat nie przylegał szczelnie do obudowy i puszczał płyn bokiem. Rozwiercono oczko wiertłem 3 na głębokość 1-2 mm

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

: ndz lis 22, 2015 01:50
autor: Sztomel
Pierwsze słyszę aby coś fabrycznie nie pasowało. Prędzej obstawiam błąd montażu ale skoro zadziałało to oby tak trzymać.
PS.
Wiem, że ten i inne tematy czytają moderatorzy i wiem, że czytaliście post w którym Wam nabluzgałem. Pewnie mieliście okazję go przeczytać zanim go zedytowałem. Wiecie, że w moim przypadku o tej porze przemawia razem ze mną pewna dawka alkoholu. Z tej też przyczyny oraz jednej innej nabluzgałem Wam niemiłosiernie *#cenzura#*. Na drugi dzień jak zwykle po przeczytaniu swoich postów sam się zawstydziłem a i też pomogła mi w tym moderatorka SylVWia.
Z tej też przyczyny pragnę na ogólnym forum przeprosić wszystkich moderatorów każdego z tematów. Miałem żal, że lecą do kosza wszystkie tematy w których odpisywałem ale wiem też, że gardła sobie zdzieracie by każdego przywołać do rozsądku aby najpierw korzystał z forumowej i nie tylko wyszukiwarki. Macie koledzy i koleżanki rację, że trzeba pilnować porządku na tym m.in. forum. Z tego też miejsca gorąco Was przepraszam.
Obiecuję, że już prawie nigdy nie odezwę się w tematach, których treść z góry przesądza, że polecą do Zsypu.
Mam nadzieję, że przeczytają to Ci których uraziłem. Nie miałem wspólnego tematu więc postanowiłem się wypowiedzieć w pierwszym najbliższym.
Nie oczekuję już na jakiekolwiek względy więc proszę się ze mną na przyszłość nie patyczkować ale myślę, że już nie będzie takiej konieczności bo się będę pilonował.
Dzięki SylVWio bo to Ty zadbałaś o Waszą wspólnotę i przemówiłaś mi do rozsądku.
Masz dar mediacji.

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

: pt lis 27, 2015 12:28
autor: piotrborusz
Ufff panowie, dawno tu mnie nie było, a tu taka dyskusja :)
Parę dni temu wymieniem termostat pod blokiem i zalałem go od nowa płynem :P
Jak narazie jest OK, zobaczymy jak sie przejadę gdzieś na trasie. Ale tą uszczelką to mnie zmartwiliście . No nic zobaczymy.... dal znac co i jak .....

Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

: pt lis 27, 2015 13:57
autor: bioly05011
jak uzyskuje temp. 90°C na blacie i temp. nie rośnie wyżej i na drugi dzień po ostygnięciu płynu jest stan będzie OK...

Re: Czy to uszkodzona głowica czy termostat ?

: pt lis 27, 2015 15:20
autor: piotrborusz
Pewnie, ładnie łapie 90°C i to wszystko ;) więcej nic....
Jak sprawdzałem na chyba wczoraj, tez nic ani nie ubyło, ani nie przybyło :grin:
Zobaczymy z czasem.....
Wstawiłem jednak wczoraj moją Borkę do mechaniora i ponaprawiał to ca miał porobić, ale niestety jednego nie przeskoczył. Mianowicie pali się kontrolka ABS jak przekroczę 20 km/h.
Komp pokazał że pompa.... ale czy można zawierzyć, że to właśnie to czy może to być jeszcze któryś z czujników ?
Hmmm, czeka mnie chyba jeszcze elektryk....dodam, iż bezpieczniki są OK. Sprawdzę dziś sam swoim kompem. :bajer:
Podziękował panowie.