Strona 1 z 1

Ciężki zapłon po dłuższym staniu auta.

: ndz paź 18, 2015 10:57
autor: rychu27
Witam.

Problem polega na tym, że gdy Golf stoi więcej niż 2 dni to ciężko go potem odpalić. Muszę kręcić koło minuty by w końcu zaskoczył.
Gdy jeżdżę codziennie do pracy rano pali od kopa, jednak jak stoi np przez weekend to w pon jest już problem.
Zawoziłem do mechanika, zregenerował rozrusznik jednak problem po 2 tygodniach powrócił. Jakieś pomysły ?
Problem na pewno nie jest w aku,bo sprawdzałem zawsze miernikiem i napięcie było ~ 12.60V. Poniżej 12V jeszcze napięcie nigdy nie zeszło.

Jutro muszę go znów pchać do mechanika,bo dziś już nie chce odpalić. Dodam jeszcze zdjęcie rozrusznika gdyż nie wygląda za ciekawie...

Obrazek

Jeszcze pytanie, czy znów płacić za regenerację 140 zl, czy lepiej kupić jakiś z gwarancją na allegro i samemu go wymienić ?

Ciężki zapłon po dłuższym staniu auta.

: ndz paź 18, 2015 11:17
autor: hak64
rychu27 pisze:Problem na pewno nie jest w aku,bo sprawdzałem zawsze miernikiem i napięcie było ~ 12.60V.
Tego akurat nie powinieneś być pewien, bo sprawność akumulatora mierzy się pod obciążeniem. To że miernik wskazuje stan naładowania, nie znaczy, że po włączeniu rozrusznika napięcie gwałtownie nie spadnie.
rychu27 pisze: zregenerował rozrusznik jednak problem po 2 tygodniach powrócił.
Jeśli zrobił robotę fachowo, to rozrusznik sobie odpuść. Zajmij sie lepiej pompą paliwa, bo ta najwyraźniej jest mocno sfatygowana i paliwo cofa się do zbiornika. Dlatego po dłuższym postoju trochę potrwa zanim pompa poda paliwo.

Ciężki zapłon po dłuższym staniu auta.

: ndz paź 18, 2015 11:22
autor: rychu27
Idzie jakoś samemu sprawdzić ta pompę ?

e. i jeszcze pytanie gdzie ta pompa się znajduje ?

Obrazek

Ciężki zapłon po dłuższym staniu auta.

: ndz paź 18, 2015 12:13
autor: rychu27
Dodam jeszcze, że przed chwilą próbowałem odpalić,kręciłem dobrą minutę kilka razy, a napięcie z aku prawie nie zeszło. Dalej jest ponad 12V

Ciężki zapłon po dłuższym staniu auta.

: ndz paź 18, 2015 13:21
autor: hak64
rychu27 pisze:Dodam jeszcze, że przed chwilą próbowałem odpalić,kręciłem dobrą minutę kilka razy, a napięcie z aku prawie nie zeszło. Dalej jest ponad 12V
Czy ty rozumiesz czym jest pomiar pod obciążeniem? Sprawdź w trakcie kręcenia. Elektrycy mają specjalny przyrząd, możesz nawet dostać wydruk sprawności akumulatora (jeśli jest poniżej 50%, to do wymiany). To nie jest butelka z której jak pociągniesz, to ubywa. Padnięty akumulator może mieć te swoje 12V, a jak mu włączysz rozrusznik, to nie ma siły kręcić.
rychu27 pisze:i jeszcze pytanie gdzie ta pompa się znajduje ?
w zbiorniku, albo pod maską.

Ciężki zapłon po dłuższym staniu auta.

: wt paź 20, 2015 17:14
autor: Hubi14
w tym przypadku jest pod autem