Strona 1 z 1

Obrobione główki śrub od głowicy

: wt mar 10, 2015 16:53
autor: Toshiba
Witam.

Problem jest poważny. Dwie główki śrub od środka zostały obrobione w głowicy i nie można ich za cholerę odkręcić.
Próbowałem już przecinakiem, nawiercać (co by główki odleciały) i ni cholery. Główki są już porozpieprzane niestety i klucza żadnego nie włoży. Może miał ktoś taki problem? Silnik to 1.6TD, kupiłem na swapa. Leży luzem. Te dwie mi zostały do rozebrania silnika.

Obrobione główki śrub od głowicy

: wt mar 10, 2015 22:49
autor: darwaz
Jak już rozwaliłeś bardzo łby to będzie ciężko. Ja kiedyś do wyrobionego łba szpilki zawieszenia dospawałem większą nakrętkę i odkręciłem. Możesz zrobić podobnie jak masz jeszcze do czego przyspawać. Jeśli nie dasz rady to zostają zestawy do wykręcania zerwanych śrub. Może się uda.

Obrobione główki śrub od głowicy

: wt mar 10, 2015 23:45
autor: Toshiba
Przyspawać jest ciężko. Już próbowałem. Nie ma zbytnio miejsca na to, spawane było elektrodową i za bardzo się klei.. I opiłki od spawania wszędzie zostały na dodatek.

Obrobione główki śrub od głowicy

: śr mar 11, 2015 00:06
autor: areczek0000000
zostaje rozwiercić

Obrobione główki śrub od głowicy

: śr mar 11, 2015 07:34
autor: Michał_1977
Toshiba, pojeździj po sklepach i poszukaj nasadki do obrobionych śrub :bajer:

Obrazek

Nabij taką nasadkę,żeby wcięła się w łeb śruby i kręć :food:
Jedyną przeszkodą może być grubość ścianki nasadki,czy wejdzie między łeb śruby,a ściankę głowicy.

Obrobione główki śrub od głowicy

: czw mar 12, 2015 19:48
autor: Toshiba
Chyba zostaje rozwiercić.
Michał_1977, ciężko dostać pojedynczą śrubę. Komplet ponad 200 zł :?
Rozwiercić też ciężko, wiertła aż się palą. Te główki śrub, a raczej co z nich zostało, są za bardzo "pocharatane" już, żeby jakieś większe wiertło dać, bo wiertło odbija. Zostaje zawieźć cały słupek do jakiegoś zakładu tokarskiego czy coś...
Bądź też nawalać jakimś punktakiem, z tym, że jest ciężkie dojście do tej śruby w rogu...
Nie chcę kupować drugiego słupka :rozpacz:

Obrobione główki śrub od głowicy

: czw mar 12, 2015 20:23
autor: darwaz
Toshiba pisze:Nie chcę kupować drugiego słupka

To przetnij szlifierką śrubę razem z głowicą i kup samą głowicę od 1.6td jak całego słupka nie chcesz. Wyjdzie taniej niż oddanie tego do zakładu który to wyfrezuje.

Obrobione główki śrub od głowicy

: pt mar 13, 2015 20:04
autor: pironet
możesz zrobić fotki tych śrub ?może będzie łatwiej komuś coś podpowiedzieć.Ja kiedyś ratowałem się wkładając do srodka imbus który objechał i obspawałem migiem,elektroda odpada(ciężko złapać dobrą lagę).musisz poczekać aż oostygnie powoli bo na łapu capu spaw pęknie.do okoła okryj byle czym choć i tak pewnie będziesz robił płaszczyznę wiec będziesz płukał głowicę.

Obrobione główki śrub od głowicy

: pt mar 13, 2015 22:41
autor: arka10
Odszlifować albo frezować łby śrub szlifierką pneumatyczną.

Obrobione główki śrub od głowicy

: pt mar 13, 2015 23:19
autor: Adams5502
Kolego Toshiba wpadł mi do głowy taki pomysł może być dość trudno to wykonać ale można spróbować ,przewiercić szpilki centrycznie na 15,20mm i nagwintować gwintownikiem o lewym gwincie ,nie wiem jaka jest średnica szpilki ale jak byś się podją wiercenia to zostaw trochę ścianki szpilki tak żeby się nie ukręciła i wiadomo nie będzie łatwo pewnie twardość szpili 10.9 ale nie wierze że nie ma takich wierteł które to ogarną.Taki pomysł na szybkości mi wpadł ja bym próbował za wszelką cenę wykręcić .
Proszę link do strony z wiertłami z Tytanu główka wiertła wygląda jak wiertła widiowego do betonu , http://www.artjack.usk.waw.pl/index.php ... anowe-artu" onclick="window.open(this.href);return false;

Nie pisz posta pod postem! Używaj opcji EDYTUJ.
Michał_1977

Obrobione główki śrub od głowicy

: sob mar 14, 2015 08:27
autor: Michał_1977
Adams5502 pisze:twardość szpili 10.9
Chyba twardsze :hmm:

Obrobione główki śrub od głowicy

: czw mar 19, 2015 19:01
autor: Toshiba
Sprawa załatwiona już. Pojechałem do zakładu, w którym robią zabudowy pod wywrotki itp od podstaw. Poszedłem do najlepszego spawacza. Przyspawał porządne śruby, poczekał aż się ciepło rozejdzie, i bez problemu udało się wykręcić :) Koszt - pół litra.
Od razu mogłem tak zrobić, bo wcześniej spać po nocy nie mogłem :P
Głowica okazała się dobra, niestety blok ma progi i tłoki latają jak żyd po sklepie, także szukam porządnego bloku do TD.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi.