Strona 1 z 1

Zerwany pasek wieloklinowy

: śr lut 04, 2015 17:34
autor: slowenia
Witam. Podczas jazdy zerwał mi się pasek wieloklinowy (mk4 1.4 bez klimy) po paru sek. samochód zgasł. Pasek się rozwarstwił, jeden z jego części obkręcił się wokół dużego koła pasowego (pomiędzy kołem a osłoną rozrządu). Udało mi się go wydłubać, ale teraz silnik nie chce odpalić, rozrusznik kręci... Co może być przyczyną? Nowego paska jeszcze nie kupiłem, ale bez niego chyba powinien odpalić ?

Zerwany pasek wieloklinowy

: śr lut 04, 2015 18:35
autor: Haki
Poczytaj .... viewtopic.php?f=141&t=462477" onclick="window.open(this.href);return false; i napisz jakie masz OZNACZENIE silnika ...

Zerwany pasek wieloklinowy

: śr lut 04, 2015 19:37
autor: marcin7x5
Skoro okręcił się to również dobrze mógł podejść pod pasek rozrządu i w najlepszym przypadku tylko pasek przeskoczył. W najgorszym pogięły się zawory. Zdejmij obudowę rozrządu i sprawdź czy wszystko jest na swoim miejscu.

Zerwany pasek wieloklinowy

: śr lut 04, 2015 20:07
autor: slowenia
Silnik ma oznaczenie BCA, po ściągnięciu górnej osłony paska rozrządu, mogę tylko stwierdzić, że pasek od jest napięty

Zerwany pasek wieloklinowy

: czw lut 05, 2015 19:25
autor: marcin7x5
Sprawdź ustawienie na znaki na kole pasowym. Czujnika tam żadnego nie masz co mógłby się uszkodzić.

Zerwany pasek wieloklinowy

: ndz lut 22, 2015 22:13
autor: slowenia
Tak jak marcin7x5 napisał pasek podszedł pod pasek rozrządu i... głowica z zaworami do regeneracji. Przyczyną zerwania paska wieloklinowego było rozerwanie koła (plastikowego) w docisku paska - podobno taki efekt zdarza się dość często i to bez żadnego "uprzedzenia" tzn. bez jakiegoś świszczenia, zgrzytania, także po zakupie samochodu polecam wymianę tego docisku...