Pije olej, uszczelniacze czy pierścienie?
: pn sty 26, 2015 01:26
Cześć
Chciałbym poradzić się Was jak mogę zdiagnozować co jest przyczyną ubytku oleju w moim samochodzie. Mam golfa 1.6 16V 2001r (założone LPG od 3 lat) silnik AZD przebieg 200 tys. Wiem, że najczęściej problemem są uszczelniacze lub pierścienie. W moim przypadku olej przedostaje się przez bagnet (przynajmniej tak mi się wydaje bo jest trochę spocony), a odma silnika często ma żółtą maź (była czyszczona w lato a teraz mam znowu to samo). Pytanie jakie mnie nurtuje to jak zdiagnozować samemu co jest przyczyną takiego ubytku oleju. Mierzyłem kompresję silnika i trochę wyszło dziwnie, bo 18 na każdy cylinder wg mnie to trochę dużo. Jest jakiś sposób bez rozbierania silnika? Słyszałem o dymienu na niebiesko itd ale nie wiem dokładnie jak co i gdzie. Ps. Czy ten ubytek oleju jest szkodliwy dla silnika w dłuższej eksploatacji? Koszt generalki to około 1600 zł więc pytanie czy jest sens inwestować tyle siana w ten silnik. Byłbym wdzięczny za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Chciałbym poradzić się Was jak mogę zdiagnozować co jest przyczyną ubytku oleju w moim samochodzie. Mam golfa 1.6 16V 2001r (założone LPG od 3 lat) silnik AZD przebieg 200 tys. Wiem, że najczęściej problemem są uszczelniacze lub pierścienie. W moim przypadku olej przedostaje się przez bagnet (przynajmniej tak mi się wydaje bo jest trochę spocony), a odma silnika często ma żółtą maź (była czyszczona w lato a teraz mam znowu to samo). Pytanie jakie mnie nurtuje to jak zdiagnozować samemu co jest przyczyną takiego ubytku oleju. Mierzyłem kompresję silnika i trochę wyszło dziwnie, bo 18 na każdy cylinder wg mnie to trochę dużo. Jest jakiś sposób bez rozbierania silnika? Słyszałem o dymienu na niebiesko itd ale nie wiem dokładnie jak co i gdzie. Ps. Czy ten ubytek oleju jest szkodliwy dla silnika w dłuższej eksploatacji? Koszt generalki to około 1600 zł więc pytanie czy jest sens inwestować tyle siana w ten silnik. Byłbym wdzięczny za odpowiedzi.
Pozdrawiam