Cześć
Chciałbym poradzić się Was jak mogę zdiagnozować co jest przyczyną ubytku oleju w moim samochodzie. Mam golfa 1.6 16V 2001r (założone LPG od 3 lat) silnik AZD przebieg 200 tys. Wiem, że najczęściej problemem są uszczelniacze lub pierścienie. W moim przypadku olej przedostaje się przez bagnet (przynajmniej tak mi się wydaje bo jest trochę spocony), a odma silnika często ma żółtą maź (była czyszczona w lato a teraz mam znowu to samo). Pytanie jakie mnie nurtuje to jak zdiagnozować samemu co jest przyczyną takiego ubytku oleju. Mierzyłem kompresję silnika i trochę wyszło dziwnie, bo 18 na każdy cylinder wg mnie to trochę dużo. Jest jakiś sposób bez rozbierania silnika? Słyszałem o dymienu na niebiesko itd ale nie wiem dokładnie jak co i gdzie. Ps. Czy ten ubytek oleju jest szkodliwy dla silnika w dłuższej eksploatacji? Koszt generalki to około 1600 zł więc pytanie czy jest sens inwestować tyle siana w ten silnik. Byłbym wdzięczny za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Pije olej, uszczelniacze czy pierścienie?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pije olej, uszczelniacze czy pierścienie?
Myślę że nikt ci nie powie że na pewno masz do wymiany pierścienie czy uszczelkę itp. to jest takie wróżenie z fusów. Oczywiście możesz zobaczyć czy nie masz wycieków czy nie masz oleju w zbiorniczku wyrównawczym i odwrotnie płynu chłodniczego w oleju albo czy czy kopci i na jaki kolor, ale to i tak bd wiadomo że trzeba zrobić remont. Teraz czy to jest szkodliwe no każda niemoc silnika jest w jakimś stopniu szkodliwa, bo to nie jest normalne że ubywa oleju wiadomo że możesz sobie dolewać i jeździć ale nie wiadomo dlaczego ubywa i co sie tam dzieje. A czy jest sens wkładać tyle kasy to już musisz sam sobie odpowiedzieć na pewno lepiej zrobić swój motor jak kupować nie wiadomego pochodzenia, możliwe że na nowym pojeździsz tydzień i również bd wymagał remontu a jak swój zrobisz bd wiedział że masz tam nowe części i pare lat luzu, z tym że jeśli planujesz sprzedać auto powiedzmy za tydzień miesiąc czy rok to nie warto bo nikt ci nie odda tej kasy. Dlatego jak planujesz dłuższą przygode z golfem to rób remont a jeśli bd to zrobione zgodnie ze sztuką to ci sie odwdzięczy bezawaryjnością.
Pije olej, uszczelniacze czy pierścienie?
K0J0T, kolego te silniki niestety maja problem ze spalaniem oleju i glowna przyczyna sa zapiekajace się pierścienie olejowe, sa 3 czesciowe. wynik pomiaru kompresji już o tym nawed swiadczy ze ci taki duzy wyszedł.
Re: Pije olej, uszczelniacze czy pierścienie?
Rozumiem. Tylko powiedzcie mi moi drodzy czy to może zrujnować silnik kompletnie? Pożyje jeszcze trochę? ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pije olej, uszczelniacze czy pierścienie?
Zbyt duże ciśnienie sprężania może spowodować wydmuchanie uszczelki pod głowicą a to z kolei kolejne problemy. Jak ci spala dużo oleju to prędzej czy później a zatka ci się egr - tani nie jest. Skalkuluj sobie co ci się bardziej opłaca. Jak chcesz autem pojeździć to zrób te pierścienie i będzie spokój. Sprzedaży ci nie doradzam bo nie cierpię osób co to próbują wcisnąć innym kłopot.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości