Corrado 1.8 G60 Stuki w silniku.

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kubasos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz lut 20, 2011 22:41

Corrado 1.8 G60 Stuki w silniku.

Post autor: kubasos » ndz lis 30, 2014 15:37

Witam. Kupiłem dzisiaj corrado z silnikiem benzynowym 1.8. Lecz wystepuje taki problem. Od około 3tyś obrotów pojawia się głośny stuk w silniku, jakby u dołu. Czyżby panewka? Może miał ktoś taki problem. Każda rada sie przyda. Dziekuje za pomoc :)



marog60
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pn maja 03, 2010 19:49
Lokalizacja: lubelskie

Corrado 1.8 G60 Stuki w silniku.

Post autor: marog60 » ndz lis 30, 2014 15:54

jak przy 3 tys obr to pewnie panewka.sprawdz cisnienie oleju



kubasos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz lut 20, 2011 22:41

Corrado 1.8 G60 Stuki w silniku.

Post autor: kubasos » ndz lis 30, 2014 15:56

Trzeba kupic jakis zegar do mierzenia i dorobic do niego redukcje? Czy jak mozna latwiej sprawdzic?

Panewka: czyli spuscic olej, odkrecic miske i patrzec po kolei panewki? czy nie pozacierane, nie wybite?

Tylko regula jest chyba taka ze jak panewka to stuka ciagle a nie od wyzszych obrotów. Jak sprawdzic cisnienie ?



marog60
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pn maja 03, 2010 19:49
Lokalizacja: lubelskie

Re: Corrado 1.8 G60 Stuki w silniku.

Post autor: marog60 » pn gru 01, 2014 00:03

kubasos pisze:Trzeba kupic jakis zegar do mierzenia i dorobic do niego redukcje? Czy jak mozna latwiej sprawdzic?

Panewka: czyli spuscic olej, odkrecic miske i patrzec po kolei panewki? czy nie pozacierane, nie wybite?

Tylko regula jest chyba taka ze jak panewka to stuka ciagle a nie od wyzszych obrotów. Jak sprawdzic cisnienie ?
napewno panewka w korbie,jak mocno stuka to moglo sciąc zamek i obrocilo panewke w korbie.jak mocno stuka to nic nie mierz tylko miske sciągaj



kubasos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz lut 20, 2011 22:41

Re: Corrado 1.8 G60 Stuki w silniku.

Post autor: kubasos » wt gru 09, 2014 09:37

Stuka od 3tys naprawde mocno, glosny stuk mlotkiem o blok.. Jutro sciagam miske :)

Przyczyny stuków są już znane. Zdjąłem miskę, odkręciłem pierwsza stopkę- panewka byla troche zatarta ale nie byla w bardzo tragicznym stanie. Zlapałem za korbowód a on lata na boki jakby byl bez stopki, odkrecam stopke a tam "żyletka nie panewka" jest bardzo cienka i ma duzy próg. Ponizej mam jakieś tam fotki. Przyczyna zatarcia było dostanie się cieczy chłodzącej do oleju. Dlatego musiałbym wymieniać wszystkie panewki. Wał tez nie jest w idealnym stanie. Co do dostania się płynu do oleju to myślę że padła uszczelka pod głowica, raczej nie jest pęknieta.

Teraz proszę Was o rady. Co robić? Kupować nowe panewki, szukać drugiego wału? Kupic nowe panewki, ten wał dać do szlifu? Szukać całego słupka?

https://plus.google.com/photos/10055696 ... 8011229515" onclick="window.open(this.href);return false; - link do galerii (fotki panewek)



marog60
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pn maja 03, 2010 19:49
Lokalizacja: lubelskie

Corrado 1.8 G60 Stuki w silniku.

Post autor: marog60 » śr gru 10, 2014 00:40

drugiego walu dobrego to chyba nie znajdziesz jezeli wal nie jest przegrzany w miejscu zajechanej panewki to mozna zrobic szlif ale najpierw podjedz do zakladu z walem i niech ci zmierzą ktory szlif wyda a potem zapytaj o panewki w sklepie,do g60 idą sputtery ,1 szlif jest napewno bo kiedys kupowalem ,jak masz pewne zrodlo mozesz kupic drugi slupek bedzie taniej



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 28 gości