Problem z dużym obiegiem.
: ndz lis 23, 2014 00:12
Witam
Problem dotyczy mk IV z silnikiem ASZ. Mam problem z dużym obiegiem, wydaje mi się że termostat nie otwiera obiegu. Co prawda silnik osiąga 90 stopni a przynajmniej tak pokazuje wskażnik ale dolny wąż od chłodnicy jest cały czas zimny. Myślałem, że to problem z termostatem, ale wymieniłem go dziś(przed wymianą sprawdziłem i działał) Wymieniłem termostat, odpaliłem auto chwilę pochodziło i osiągneło 90 na wyłączonym nawiewie, załączyłem nawiew wskaźnik wciąż pokazywał 90 jednak dolny wąż cały czas zimny, ubyło trochę płynu w zbiorniczku więc uzupełniłem stan i wybrałem się na jazdę próbną.(temperatura powietrza minus 2) Wskazówka cały czas pokazywała 90 po przejechaniu ok 10 km zatrzymałem się i sprawdziłem dolny wąż był zimny chłodnica też. Płyn w zbiorniczku jest gorący pojawiają się bańki więc zakładam że ma ok 90 tak jak pokazuje wskaźnik. Boję, się że mogę zagotować auto, ale wskaźnik nie pokazuje nic ponad 90 mimo tego że jest mały obieg. Czy możliwe jest że termostat przy takich temperaturach jakie mamy teraz ok 0 otwiera obieg tylko chwilowo i dolny wąż nie robi się ciepły? Bo na dole przy chłodnic jest na pewno bardziej zimny niż przy termostacie tylko nie wiem czy nie ogrzewa go przypadkiem temperatura silnika i to tylko złudzenie, że jest cieplejszy. Górny wąż jest ciepły, nie jakoś bardzo gorący spokojnie da się go trzymać w ręce i ściskać więc nie ma w nim jakiegoś wielkiego ciśnienia czy w związku z tym wina może leżeć po stronie korka? Czy muszę szukać problemu gdzie indziej typu zapchana chłodnica czy węże, nigdy nie sypałem żadnych uszczelniaczy Dodam tylko, że pompa wody była wymieniana jakieś 10 tys temu.Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale auto posiada webasto Proszę o pomoc chciałbym jak najszybciej rozwiązać problem, jakoś nie lubię gdy coś nie działa jak trzeba;)
Problem dotyczy mk IV z silnikiem ASZ. Mam problem z dużym obiegiem, wydaje mi się że termostat nie otwiera obiegu. Co prawda silnik osiąga 90 stopni a przynajmniej tak pokazuje wskażnik ale dolny wąż od chłodnicy jest cały czas zimny. Myślałem, że to problem z termostatem, ale wymieniłem go dziś(przed wymianą sprawdziłem i działał) Wymieniłem termostat, odpaliłem auto chwilę pochodziło i osiągneło 90 na wyłączonym nawiewie, załączyłem nawiew wskaźnik wciąż pokazywał 90 jednak dolny wąż cały czas zimny, ubyło trochę płynu w zbiorniczku więc uzupełniłem stan i wybrałem się na jazdę próbną.(temperatura powietrza minus 2) Wskazówka cały czas pokazywała 90 po przejechaniu ok 10 km zatrzymałem się i sprawdziłem dolny wąż był zimny chłodnica też. Płyn w zbiorniczku jest gorący pojawiają się bańki więc zakładam że ma ok 90 tak jak pokazuje wskaźnik. Boję, się że mogę zagotować auto, ale wskaźnik nie pokazuje nic ponad 90 mimo tego że jest mały obieg. Czy możliwe jest że termostat przy takich temperaturach jakie mamy teraz ok 0 otwiera obieg tylko chwilowo i dolny wąż nie robi się ciepły? Bo na dole przy chłodnic jest na pewno bardziej zimny niż przy termostacie tylko nie wiem czy nie ogrzewa go przypadkiem temperatura silnika i to tylko złudzenie, że jest cieplejszy. Górny wąż jest ciepły, nie jakoś bardzo gorący spokojnie da się go trzymać w ręce i ściskać więc nie ma w nim jakiegoś wielkiego ciśnienia czy w związku z tym wina może leżeć po stronie korka? Czy muszę szukać problemu gdzie indziej typu zapchana chłodnica czy węże, nigdy nie sypałem żadnych uszczelniaczy Dodam tylko, że pompa wody była wymieniana jakieś 10 tys temu.Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale auto posiada webasto Proszę o pomoc chciałbym jak najszybciej rozwiązać problem, jakoś nie lubię gdy coś nie działa jak trzeba;)