Wymiana paska klinowego - problem

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Slim17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr cze 06, 2012 17:58

Wymiana paska klinowego - problem

Post autor: Slim17 » pt paź 10, 2014 20:31

Mam problem, może dość błahy, ale nie potrafie sobie z nim poradzić. Alternator był na regeneracji, odebrałem go dziś i chciałem założyć. Zakręciłem dwie śruby, chciałem założyć pasek i ni ch*ja, nie da sie. Siedziałem ze 4 godziny przy tym i nic, jakiś lewy chyba jestem. Samochód to VW Bora 1.6 SR (AKL). Czy może mi ktoś krok po kroku napisać, jak zamontować alternator i pasek klinowy? Szukałem, ale do tego silnika instrukcji żadnych nie znalazłem. Z góry dzięki za pomoc.



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Wymiana paska klinowego - problem

Post autor: muszkatobiasz » pt paź 10, 2014 20:50

alternator zakładasz na śruby innej opcji niema, co do paska zakładasz na koła pasowe tak jak szedł przedtem i naciągasz napinacz i zakładasz pasek na napinacz czy któreś z innych kół pasowych i popuszczasz napinacz



Slim17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr cze 06, 2012 17:58

Wymiana paska klinowego - problem

Post autor: Slim17 » pt paź 10, 2014 20:56

Tak zrobiłem, zakręciłem alternator. Ale problem jest z samym paskiem, brakuje z centymetra żeby go założyć, próbowałem założyć na koło od alternatora to najmniejsze i nic.



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Wymiana paska klinowego - problem

Post autor: muszkatobiasz » pt paź 10, 2014 21:06

a czy alternator ma te same kółko co przedtem czy nowe? może masz inne o większej średnicy? chyba że puściłeś inaczej pasek po rolkach?



Slim17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr cze 06, 2012 17:58

Wymiana paska klinowego - problem

Post autor: Slim17 » pt paź 10, 2014 21:14

Alternator jest cały ten sam, bo okazało sie że do wymiany jest tylko regulator. Tak pasek poprowadziłem:
http://zapodaj.net/e0d71a69f2318.png.html" onclick="window.open(this.href);return false;



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Wymiana paska klinowego - problem

Post autor: muszkatobiasz » pt paź 10, 2014 21:19

no niby dobrze a czy aby dobrze trafiłeś z dolną śrubą alternatora w mocowanie w podstawie bloku?



Slim17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr cze 06, 2012 17:58

Wymiana paska klinowego - problem

Post autor: Slim17 » pt paź 10, 2014 21:24

Tak tak, weszła ładnie, zakręcona do końca



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Wymiana paska klinowego - problem

Post autor: muszkatobiasz » pt paź 10, 2014 21:29

jesteś pewny na stówę bo śrubę dokręcisz mimo że nie trafisz mocowanie w podstawie bloku



Slim17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr cze 06, 2012 17:58

Wymiana paska klinowego - problem

Post autor: Slim17 » pt paź 10, 2014 21:37

Nawet próbowałem robic w ten sposób, że wykręciłem tą dolną śrubę i wtedy zakładać pasek ale nic to nie dało



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Wymiana paska klinowego - problem

Post autor: muszkatobiasz » pt paź 10, 2014 21:45

możliwe że jeśli nie trafiłeś dolną śrubą i zacząłeś ją skręcać to z drugiej strony gdzie śruba się wkręca wysuwa się tulejka która dociska się do podstawy jeśli się wdusiła to mimo wywalenia śruby nie opuścisz alternatora w swoje miejsce!



Slim17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr cze 06, 2012 17:58

Wymiana paska klinowego - problem

Post autor: Slim17 » pt paź 10, 2014 21:58

Jutro to sprawdze i dam znać, dzisiaj już nie mam nerwów :)



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Wymiana paska klinowego - problem

Post autor: muszkatobiasz » pt paź 10, 2014 22:06

najlepiej go wymontuj i sprawdź te tulejki możesz je lekko cofnąć żeby lepiej się wkładało alternator ale żebyś nie ułamał aluminiowych uchwytów



Slim17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr cze 06, 2012 17:58

Wymiana paska klinowego - problem

Post autor: Slim17 » sob paź 11, 2014 16:55

Wymontować całkiem to sie go nie za bardzo da, śruby od uchwytu przewodu alternatora nie da sie odkręcić, tata wczoraj tak dokręcił że teraz przy odkręcaniu obrabia śrube, a mówiłem mu żeby nie dociągał... Jak cofnąć te tulejki, bo one siedzą bardzo ciasno i nie wiem czym to ruszyć.



Slim17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr cze 06, 2012 17:58

Wymiana paska klinowego - problem

Post autor: Slim17 » sob paź 11, 2014 18:44

Dobra, temat pokonany, rzeczywiście dolną śrubą nie trafiłem w mocowanie. Wykręciłem jakoś alternator, wysunąłem tulejki i wszystko od nowa poskładałem do kupy. Zajęło mi to z 20 minut, a wczoraj pół dnia nad tym siedziałem :) Do zamknięcia



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości