Golf 1.3NZ ciśnienie oleju (zimny b.wysokie/ciepły b.niskie)
: czw paź 09, 2014 19:46
Witam.
Zakładam nowy temat ponieważ poprzedni został usunięty (czemu się nie dziwię, bo długo mnie tutaj nie było). A więc po długim czasie przy zapalającej się kontrolce ciśnienia oleju (powyżej 2000 obr/min) zrobiłem dłuższą wycieczkę (4250km). Podczas niej coraz częściej, coraz wcześniej i na coraz dłużej zapalała się kontrolka a w czasie powrotu świeciła się już ciągle. Po dobrym przysłuchaniu się dało usłyszeć się panewki. Wymieniłem. Po tym stwierdziłem że musiały być słyszalne już wcześniej przed wyjazdem (od zakupu zrobiłem trochę ponad 15000km). Kontrolka zapalała się już tylko na chwilkę i dużo rzadziej. Pojechałem zmierzyć ciśnienie oleju (niestety przez te ~10 minut samochód ostygł). Po odpaleniu ciśnienie wynosiło wolne~0,5 bara, 2000 obr - 2,0-2,2 bara, 4000 obr - 4,0-4,5 bara. Obstawiłem problem z zegarami i zakupiłem oddzielny wskaźnik ciśnienia oleju (co do jego dokładności to pomiar po odczekaniu tego samego czasu co podczas przykręcania manometru w warsztacie był taki sam). Sprawa natomiast wygląda teraz tak:
Zimny silnik: wolne obroty i jakiekolwiek inne - wskaźnik na max (7 bar)
Letni silnik: wolne obroty - 2,0 bara; 2000 obr - 4,0 bara; 4000 obr - 6,0-7,0 bara
Ciepły silnik: (w tym silnik po odczekaniu ~10 minut): wolne obroty - 1,0 bara; 2000 obr - 2,0 bar; 4000 obr - 4,0 bara
Gorący silnik (włączony wentylator): wolne obroty - ciężko stwierdzić bo brak skali ; 2000 obr - 1,5 bara; 3000-6000obr - 1,9-2,0 bara
Po przestudiowaniu wielu tematów osobiście obstawiał bym zawór zwrotny w pompie. Pytanie jak działa taki zawór w tym aucie? Czy jest to zawór typu kuleczka i sprężynka (co mogło by się zaciąć...)? Czy jest to na stałe ustawiony przelot? Kolejna sprawa to czy w takim wypadku pompę wymieni się bez demontażu łańcucha/wału?
Zakładam nowy temat ponieważ poprzedni został usunięty (czemu się nie dziwię, bo długo mnie tutaj nie było). A więc po długim czasie przy zapalającej się kontrolce ciśnienia oleju (powyżej 2000 obr/min) zrobiłem dłuższą wycieczkę (4250km). Podczas niej coraz częściej, coraz wcześniej i na coraz dłużej zapalała się kontrolka a w czasie powrotu świeciła się już ciągle. Po dobrym przysłuchaniu się dało usłyszeć się panewki. Wymieniłem. Po tym stwierdziłem że musiały być słyszalne już wcześniej przed wyjazdem (od zakupu zrobiłem trochę ponad 15000km). Kontrolka zapalała się już tylko na chwilkę i dużo rzadziej. Pojechałem zmierzyć ciśnienie oleju (niestety przez te ~10 minut samochód ostygł). Po odpaleniu ciśnienie wynosiło wolne~0,5 bara, 2000 obr - 2,0-2,2 bara, 4000 obr - 4,0-4,5 bara. Obstawiłem problem z zegarami i zakupiłem oddzielny wskaźnik ciśnienia oleju (co do jego dokładności to pomiar po odczekaniu tego samego czasu co podczas przykręcania manometru w warsztacie był taki sam). Sprawa natomiast wygląda teraz tak:
Zimny silnik: wolne obroty i jakiekolwiek inne - wskaźnik na max (7 bar)
Letni silnik: wolne obroty - 2,0 bara; 2000 obr - 4,0 bara; 4000 obr - 6,0-7,0 bara
Ciepły silnik: (w tym silnik po odczekaniu ~10 minut): wolne obroty - 1,0 bara; 2000 obr - 2,0 bar; 4000 obr - 4,0 bara
Gorący silnik (włączony wentylator): wolne obroty - ciężko stwierdzić bo brak skali ; 2000 obr - 1,5 bara; 3000-6000obr - 1,9-2,0 bara
Po przestudiowaniu wielu tematów osobiście obstawiał bym zawór zwrotny w pompie. Pytanie jak działa taki zawór w tym aucie? Czy jest to zawór typu kuleczka i sprężynka (co mogło by się zaciąć...)? Czy jest to na stałe ustawiony przelot? Kolejna sprawa to czy w takim wypadku pompę wymieni się bez demontażu łańcucha/wału?