Odkręcające się śruby

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Tw1nS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw gru 09, 2010 12:06

Odkręcające się śruby

Post autor: Tw1nS » pn wrz 08, 2014 08:06

Witam, mój problem przedstawia się następująco. Około 2 tygodni temu miałem robiony przegub wewnętrzny. Po tygodniu jazdy bez większych problemów usłyszałem stuki pod nogami. Okazało się że śruby od przegubu były poluzowane to chyba mało powiedziane a wręcz już "wisiały na włosku". Po dokręceniu znowu tydzień jazdy te same objawy tzn wibracje na sprzęgle i stuki ... Dzisiaj jadę ponownie zobaczyć te śruby i teraz pytanie czy coś jest nie tak z gwintem, że same się luzują, czy być może to się dzieje od wibracji ze skrzyni ? Jak można zabezpieczyć te śruby, żeby się nie odkręcały, gdyż słabo mi się widzi kupienie samych nowych śrub do przegubu, bo gdzie by takie dostać ?

Dodatkowo wczoraj miałem problem z hamowaniem, nie wiem czy to w związku z powyższą usterką. Przy próbie hamowania zdarza się że tego hamowania kompletnie nie ma, włączają się ABSy i samochód sunie jakby po lodzie ... Dodatkowo wczoraj przy takim hamowaniu słyszałem dźwięk strzelającej sprężyny, jakieś pomysły co to mogło być ?

Dziękuję z góry za pomoc i podpowiedzi !



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Odkręcające się śruby

Post autor: Michał_1977 » pn wrz 08, 2014 14:46

Tw1nS pisze: 2 tygodni temu miałem robiony przegub wewnętrzny
Już to kiedyś pisałem,ale powtórzę- nie wiem dlaczego,ale po zastosowaniu nowych śrub dołączonych do zestawu z przegubem,właśnie taki problem potrafi się pojawić.Osobiście przez to przechodziłem.Wystarczy zmienić śruby na te stare ale oryginalne,dokręcić z odpowiednim momentem i będzie cacy.
Tw1nS pisze:miałem problem z hamowaniem, nie wiem czy to w związku z powyższą usterką
Jeżeli tłucze całą półosią,to być może ma to związek. Usuń problem z przegubem i sprawdź czy będzie poprawa w hamowaniu.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Tw1nS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw gru 09, 2010 12:06

Odkręcające się śruby

Post autor: Tw1nS » pn wrz 08, 2014 15:21

Najgorsze jest to, że śruby ze starego przegubu już dawno są w koszu u mechanika i nie sądzę by jeszcze się dało je odzyskać ... Co w takiej sytuacji zrobić, próbować coś na klej do śrub jeżeli gwinty będą OK ? Czy kupić jakieś nakrętki do tych śrub i spróbować zrobić "kontrę" ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Odkręcające się śruby

Post autor: Michał_1977 » pn wrz 08, 2014 15:26

Tw1nS pisze:Co w takiej sytuacji zrobić, próbować coś na klej do śrub jeżeli gwinty będą OK ?
Spróbuj na kleju lub podjedź na szrot i popytaj o ori śruby.
Tw1nS pisze:Czy kupić jakieś nakrętki do tych śrub i spróbować zrobić "kontrę" ?
Tego bym nie próbował.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Tw1nS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw gru 09, 2010 12:06

Odkręcające się śruby

Post autor: Tw1nS » pn wrz 08, 2014 15:32

Okej, jeżeli nie znajdę na szrocie to spróbuję na klej ... rozumiem, że takie coś jak Loctite zda egzamin przynajmniej teoretycznie :) ?

Edit: z tego co widzę to na allegro oryginalny kompletny przegub mozna dostać za 50 zł, tylko czy gra jest warta świeczki, jeżeli same śruby nie będą dostępne do wysyłki ... ? Szrotów w okolicy nie za wiele niestety ... Jeżeli klej nie podziała to po prostu objawy się powtórzą ?, rozumiem że nic tam w przegubie z tego względu się nie pokiereszuje :D ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Odkręcające się śruby

Post autor: Michał_1977 » pn wrz 08, 2014 15:42

Tw1nS pisze:Jeżeli klej nie podziała to po prostu objawy się powtórzą ?
Jeżeli zadbasz o to,żeby gwint w zabieraku i na śrubach był wolny od smaru,to na pewno zda egzamin.Poczytaj na opakowaniu z kleju jaki ma czas do utwardzenia i dopiero po tym czasie zacznij jeździć.
Myślę,że gdybyś zadzwonił do jakiegoś sprzedawcy z Allegro,to bez problemu sprzedałby śruby.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Tw1nS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw gru 09, 2010 12:06

Odkręcające się śruby

Post autor: Tw1nS » wt wrz 09, 2014 11:58

Na szrocie niestety śruby razem z półosią, dzisiaj w ASO zamówiłem 6 śrub, za komplet liczą sobie 40 zł więc całkiem przyzwoicie, jutro montuję i zobaczymy czy problem zostanie rozwiązany, dzięki za pomoc !



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Odkręcające się śruby

Post autor: Michał_1977 » wt wrz 09, 2014 13:05

Tw1nS pisze:dzięki za pomoc !
:bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Tw1nS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw gru 09, 2010 12:06

Re: Odkręcające się śruby

Post autor: Tw1nS » śr wrz 10, 2014 17:37

Problem okazał się jednak bardziej złożony, niestety mechanik nie potrafi rozpoznać co to jest, więc może ktoś z Was mi podpowie ... Cała historia od początku:

Około 3 tygodni temu wymieniłem przegub wewnętrzny, po tygodniu jazdy zaczęły dobiegać stuki spod silnika, okazało się że śruby się poodkręcały, pojechałem do mechanika, śruby dokręcone wszystko ustało, tydzień jazdy znowu te same stukanie, nasiliło się po weekendzie, gdzie w 2 dni przejechałem łącznie z 200 km (w tygodniu przy krótkim jeżdżeniu wszystko spoko). Samochód zostawiłem i nie ruszałem 3 dni (zakupiłem ori śruby tak jak pisał Michał), dzisiaj jak jechałem z nim z powrotem do mechanika 5km - cisza, później ponownie mocne stukanie (głównie przy jeździe z górki i pod górkę). Zostawiłem go na parkingu u mechanika, podniósł do góry, sprawdził śruby były ok, pojechaliśmy sprawdzić co nie tak i po przejechaniu 20 km cisza ! Stukanie dochodziło z tego co mi się wydaje centralnie spod silnika, ustaje po wciśnięciu sprzęgła, przy jeździe na luzie zdecydowanie ciszej stuka, przy dodawaniu gazu dość mocno uderza. Miałem również straszne wibracje na sprzęgle oraz lewarku skrzyni biegów trochę mniejsze, które raz się pojawiają raz ustają (ostanio wymieniałem poduszkę pod skrzynią, pod silnikiem nie ruszane, choć wiem że już zbliżają się ku końcowi). Dodatkowo dzisiaj pojawił się problem przy hamowaniu, nie wiem czy związany z wcześniej opisanym problemem, 3 razy na tej 20 km przejażdżce "zabrakło hamulców" - jakbym jechał po lodzie, słychać tylko coś a'la dźwięk strzelającej sprężyny i załącza się ABS. Nie wiem kompletnie co mam próbować wymieniać i od czego zacząć, przegub wewnętrzny z drugiej strony, może poduszki silnika ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Odkręcające się śruby

Post autor: Michał_1977 » czw wrz 11, 2014 07:56

Tw1nS pisze:Stukanie dochodziło z tego co mi się wydaje centralnie spod silnika, ustaje po wciśnięciu sprzęgła, przy jeździe na luzie zdecydowanie ciszej stuka, przy dodawaniu gazu dość mocno uderza.
Nie chcę straszyć,ale żeby się nie okazało,że to jest rozlatujący się dyferencjał w skrzyni,czyli stały problem w skrzyniach 1,4 i 1,6 w mk4...
Najlepiej unieść przód auta nad kanałem,jedna osoba w środku "jedzie",a druga od spodu słucha i obserwuje. Można złapać za zabieraki przegubów i potelepać nimi w celu sprawdzenia luzów w dyfrze.
Tw1nS pisze:jakbym jechał po lodzie, słychać tylko coś a'la dźwięk strzelającej sprężyny i załącza się ABS
Trzeba podpiąć VAG i sprawdzić błędy na ABS-ie. Wskazany przez VAG czujnik wyczyścić lub wymienić.Warto też przyjrzeć się koronce ABS-u na przegubie czy jest czysta.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

Odkręcające się śruby

Post autor: pironet » czw wrz 11, 2014 18:40

a czy wcześniej przed wymiana przegubu też miałeś takie objawy?czy przypadkiem wczesniejsze poluzowane sruby nie doprowadziły do uszkodzenia dyfra.Co do absu to pewnie nowy przegub inaczej zczytuje i jest różnica w prędkości kół,albo jak kolega pisał zle ustawiono czujnik.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Awatar użytkownika
alex_7692
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 748
Rejestracja: sob sty 14, 2012 16:09
Lokalizacja: Grudziądz/ Toruń

Odkręcające się śruby

Post autor: alex_7692 » śr wrz 17, 2014 15:56

Koła masz dobrze dokręcone?


Moje MKII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=452768" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości