alternator

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Menson348
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr sie 13, 2014 17:02

alternator

Post autor: Menson348 » śr sie 13, 2014 17:12

Witam, mój pierwszy post na tej stronie wiec jeśli zle wybrałem temat to przepraszam

Chciałbym wymienić alternator w mk2 1.3 benz. na większy coś koło 120ah i chciałem się dowiedzieć od jakiego auta będzie pasował
Z góry dziękuje za pomoc



Awatar użytkownika
Crayzol
Forum Master
Forum Master
Posty: 1296
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 20:47
Lokalizacja: Krosno

alternator

Post autor: Crayzol » śr sie 20, 2014 16:26

Po co Ci w 1.3 aż taki alternator?


Mój Crayzolowy golf GT viewtopic.php?f=87&t=454903

MOJE AUKCJE !! http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=5370146

Mnóstwo części do mk2, mk3 seat ibiza cordoba, toledo, polo, passat b3 coś potrzebujesz? zapytaj na PW

ABF - Ale Będzie Frajda :D
Nie trąb bo jadę na glebie ! Zaraz podłogę sobie rozj**ię

Menson348
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr sie 13, 2014 17:02

alternator

Post autor: Menson348 » pt sie 29, 2014 21:48

radio, wzmacniacz, ledy, cb, brakuje mu prądu juz (chyba ze wina akumulatora)



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

alternator

Post autor: Qto » sob sie 30, 2014 00:08

ledy i CB to szczegóły które spokojnie można pominąć...tak samo radio. Wzmacniacz ile mocy RMS i co pod to podpięte ??



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9253
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

alternator

Post autor: wesol » sob sie 30, 2014 08:28

Na te wyniki altków 120 amper to nei patrz bo takiego proadu tam nigdy nie uzyskasz. Nie wiem jaki masz aktualnie tam altek ale wydaje mi sie osobiscie ze weikszy aku powinien sprawe zalatwic. Pobory CB nie sa duze w stanie nasłuchu. Duzy pobór masz przy nadawaniu ale ile nadajesz w ciagu jazdy godzinnej- 5 minut?? moze dziesięć. Radio ze wzmakiem- hmm zalezy od tego sprzetu i poziomu naglosnienia ustawionego ale tu tez wahania sa rozne bo tez uwarunkowane od poziomu glosnosci i rodzaju muzyki. W aucie duzo proadu ciagnie oswietlenie zewnetrzne i nadmuch do kabiny bo to chodzi caly czas. W zime jeszcze pdogrzewanie szyby tylnej czy swiece zarowe przez 2.5 minuty. Duzo do gadania am to jakie odcinki robisz bo jak zaledwie 3-5 km to tu chyba altek nie pomoże ani akumulator.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Menson348
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr sie 13, 2014 17:02

alternator

Post autor: Menson348 » sob sie 30, 2014 15:27

Wzmacniacz 200 rms podłączone po 2 tuby radio 4x50 W (ledy jako doświetlenie zegarów zwykłych jak i dodatkowych ) w zegarze dodatkowym mam woltomierz i przy włączonym silniku z wyłączonymi wszystkimi urządzeniami pokazuje około 9 V wiec to i tak za mało wzmacniacz podłączony pod aku. jako + lecz uruchamia się po przez włącznie radia i dlatego myślę o zmianie alternatora lecz może to wina akumulatora dziennie robię około 20 km raz na jakiś czas dalsza trasa



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

alternator

Post autor: Qto » sob sie 30, 2014 15:30

Menson348 pisze:przy włączonym silniku z wyłączonymi wszystkimi urządzeniami pokazuje około 9 V
coś masz nie tak...z samego aku powinno być około 12V...a na odpalonym silniku ze 2V więcej

pomierz napięcia na aku na zgaszonym, na odpalonym...posprawdzaj masy, poczyść klemy itp



Menson348
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr sie 13, 2014 17:02

alternator

Post autor: Menson348 » sob sie 30, 2014 15:36

kiedyś już sprawdzałem na wyłączonym było ok bo pokazywał nieco mniej niż 12v lecz nie sprawdzałem jak jest na odpalonym, na światłach itp. będę musiał sprawdzić. Zaraz po sprawdzeniu napisze wam wyniki. Ale jaki może być tego powód ?



Awatar użytkownika
alex_7692
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 748
Rejestracja: sob sty 14, 2012 16:09
Lokalizacja: Grudziądz/ Toruń

alternator

Post autor: alex_7692 » pn wrz 01, 2014 20:37

Wystarczy pewnie zregenerować obecny alternator i wszystko wróci do normy. Światła nie przygasają na wolnych obrotach?


Moje MKII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=452768" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mkoch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: ndz gru 16, 2012 02:18
Lokalizacja: Leszno/Wroclove

alternator

Post autor: mkoch » pn wrz 01, 2014 21:39

W alternatorze masz do sprawdzenia szczotki i regulator napięcia, sprawy groszowe, a to najczęstsze przypadłości. Wymień to i jak się nie poprawi, to oddaj do elektryka pojazdowego, niech sprawdzi mostek i diody.


Powoly, bo się rozpierdoly...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 106 gości