grzeje się silnik.....

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Danex201
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr cze 18, 2014 23:36
Lokalizacja: zapytaj :D
Kontakt:

grzeje się silnik.....

Post autor: Danex201 » ndz cze 22, 2014 23:01

problem z grzaniem się silnika :D

GOLF III 1.8 GT + LPG 90 KM
w Trasie temp 80-90 na postoju 100 nawet lekko ponad
dziś wymieniłem wszystkie filtry płyny olej nawet termostat ( sprawdzony otwiera się ) i dalej to samo.
Płynu oleju nie ubywa w zbiorniczku się nie gotuje nic nie wrze nie ma wrażenia przedmuchanej uszczelki co jeszcze może być ? :D
czujnik temp węże nie są miękkie i nie są Twarde jak kamień

A może mnie kłamie czujnik temp ?Obrazek mam taki silnik


zdjęcie poglądowe jak widać nie ma LPG :)
Ostatnio zmieniony wt cze 24, 2014 17:31 przez Danex201, łącznie zmieniany 1 raz.



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

grzeje się silnik :(

Post autor: roman58 » pn cze 23, 2014 18:00

Jak sprawdzałeś termostat ile na nim pisało? 87 czy 97 stopni,jak ten drugi to do 100stopni jest nie dużo.To znaczy wentylator się załącza przy 100stopniach?



Awatar użytkownika
Danex201
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr cze 18, 2014 23:36
Lokalizacja: zapytaj :D
Kontakt:

grzeje się silnik :(

Post autor: Danex201 » wt cze 24, 2014 01:04

stary i nowy termostat był na 87 stopni tak było na nim nadrukowane, wiatrak się załącza ale jakoś tak chyba nie za szybko kręci :D stan płynu oleju się nie zmiania więc chyba nie ma przedmuchów żadnych woda się nie gotuję nie wrze... chyba że czujnik temp mnie kłamie na króćcu przy bloku silnika.
szukam myślę dalej......



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

grzeje się silnik :(

Post autor: roman58 » wt cze 24, 2014 09:05

Wentylator jest jedno zakresowy czy dwu zakresowy,jak idą trzy przewody to jest dwu wolne i szybkie to samo czujnik w chłodnicy musi być z trzema pinami.



Awatar użytkownika
Danex201
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr cze 18, 2014 23:36
Lokalizacja: zapytaj :D
Kontakt:

grzeje się silnik

Post autor: Danex201 » wt cze 24, 2014 16:27

wentylator ma 3 piny czyli jest dwuzakresowy ale co to ma do rzeczy co reguluje wolne i szybkie obroty ? także są trzy piny na czujniku chłodnicy :)
a MFA ile wam pokazuje temp oleju ? w trasie ?



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

grzeje się silnik.....

Post autor: roman58 » śr cze 25, 2014 02:20

Pierwszy zakres załącza przy np;95stopni a drugi jak osiągnie powyżej 100stoni.



Awatar użytkownika
Danex201
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr cze 18, 2014 23:36
Lokalizacja: zapytaj :D
Kontakt:

grzeje się silnik.....

Post autor: Danex201 » śr cze 25, 2014 12:22

z tego co zaobserwowałem chodził dość wolno nie jak w innych autach za przeproszeniem zapierdalał :D
:hmm: to już nie wiem może mnie czujnik temp kłamie :D



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

grzeje się silnik.....

Post autor: Paweł Marek » pt cze 27, 2014 18:22

musisz sprawdzić wentylator czy chodzi na obu biegach, opisano na forum wiele razy. Jeśli nic z tym nie znajdziesz zerknij jeszcze czy pasek nie założono nad kołem pompy wody zamiast pod.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Danex201
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr cze 18, 2014 23:36
Lokalizacja: zapytaj :D
Kontakt:

grzeje się silnik.....

Post autor: Danex201 » ndz cze 29, 2014 17:08

jutro w dzień sprawdzę pasek i wentylator zaobserwowane rzeczy opiszę ;) dzieki :)

a więc tak dziś odpaliłem go żeby sobie chodził na jałowym :)
max temo jak widac na zdjęciu, wiatrak chodził dość szybko :) Obrazek
na kolejnym zdjęciu widać w MFA temp oleju 82 :)
czy temperatura oleju nie powinna być zbliżona do temp cieczy chłodzącej ? :hmm: Obrazek
Pasek wielorowkowy był na kole Obrazek ( zdjęcie nie moje ale mam idealnie tak samo u siebie ) od pompy nie pod w sumie nie dało by się go założyć pod bo by wielorowek się wytarł na płaskiej powierzchni koła :)
węże były twarde ale nie jak kamień mogłem je ściskać lekko ale wiadomo nie były miękkie :)

a silnik taki :) Obrazek



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

grzeje się silnik.....

Post autor: roman58 » ndz cze 29, 2014 18:20

Nic ci się nie wytrze,pasek zał urz pod kołem,gdzieś było to na forum.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=227817" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Danex201
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr cze 18, 2014 23:36
Lokalizacja: zapytaj :D
Kontakt:

grzeje się silnik.....

Post autor: Danex201 » ndz lip 20, 2014 10:50

Po oględzinach znajomego mechanika po kilku dniach grzebania w układzie chłodzenia ( a już zakupiłem uszczelkę pod głowice i miała być zmieniana ) pompa, węże, zbiornik, nagrzewnica, chłodnica
doszedł do celu chłodnica była zapchana :) auto już się nie grzeje nie jest Okej temp. też ok :)

TEMAT ZAMKNIĘTY :okej:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości