problem z odpowietrzeniem układu .Prosze o porady bo już nie

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lukasz9501
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw mar 06, 2014 21:56

problem z odpowietrzeniem układu .Prosze o porady bo już nie

Post autor: lukasz9501 » pn maja 05, 2014 23:13

Witam ,jestem uczniem technikum ,staram się wszelkie naprawy orazy wymiany co tylko mi sprzęt pomoże wymieniać itd. Mam audi a3. 1.8 AGN 96 rok z LPG ,auto służy mi jako dojazd do szkoły 20km .Napisałem tu ,ponieważ na forum audi a3 nikt nic nie pisze sensownego . Adminie szukałem pdoobnym tematów ale nie znalazłem , piszę tu ponieważ nie stać mnie w tej chwili na mechanika i staram się dojść do tego sam ,jeśli zdołam . A więc rok temu wymieniłem termostat z płynem,w sobotę gdy wracałem od znajomych temperatura na wskaźniku pokazała 110stopni ,natychmiast zatrzymałem się i sprawdziłem stan płynu oraz wąż dolny od chłodnicy (wąż był zimny) ostygł i ruszyłem dalej ,by wrócić do domu(co chwile zatrzymywałem się jak temp była około 100-111stopni i gasiłem dla schłodzenia) .Gdy już byłem w domu postanowiłem sprawdzićtermostat czy się otwiera ,nagrzałem samochód do 90stopni i co ciekawe termostat puścił i oczywiscie wentylatory się załączyły i odpowietrzyłem układ (dolałem płynu). tego samego dnia miałem odwieść dziewczynę ,więc wyruszyłem na postoju samochód miał 90 stopni (stał pare minut) jak jużruszyłem (pierwsze kilometry) temp wzrosła znowu i musiałem jakoś wrócić do domu. Dzisiaj udało mi się kupić termostat wyższej półki ,wymieniłem go ,zalałem nowy płyn i co ciekawe nie chce mi się odpowietrzyć układ .. termostat nie puszcza , z nawierwu wieje zimne (a jest na max HI) przy temp ponad 90stopni przy odkręconym korku od zbiornika co jakiś czas wywala płyn do góry . Wiem że to może być ale bardzo zapowietrzony układ ,uszczelka pod głowicą lub pompa wody .
Jeśli chodzi o uszczelkę pod głowica to : Nie ma żadnego osadu na bagnecie ani pod korkiem (tz masła) ,w oleju nie widać żadnego płynu ani w płynie oleju . Możliwe że są jakieś przedmuchy przez uszczelkę ?
Co do rozrządu nie wiem kiedy był robiony teraz ma 220tyś przebiegu realny, pompa wody ? Nie wiem w jaki sposób ją sprawdzić bez jej demontowania ,czy wogóle jest to osiągalne aby ja sprawdzić ?
Proszę o pomoc ,z góry dziękuje ..



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

problem z odpowietrzeniem układu .Prosze o porady bo już nie

Post autor: Michał_1977 » wt maja 06, 2014 10:13

Przede wszystkim sprawdź,czy płyn przelewa się cienkim wężykiem do zbiorniczka. Jeśli nie przelewa się,to można przypuszczać,że wężyk jest zatkany lub sam króciec przy zbiorniczku na ten wężyk.
Pompy wody też nie można wykluczyć,bo czasem tak się dziej w pompach z plastikowym wirnikiem,że ten się obluzowuje na ośce i nie tłoczy płynu. Innymi słowy- ośka się kręci,a wirnik nie lub bardzo wolno.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

lukasz9501
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw mar 06, 2014 21:56

problem z odpowietrzeniem układu .Prosze o porady bo już nie

Post autor: lukasz9501 » wt maja 06, 2014 11:16

Więc tak płyn się nie przelewa cienkim węzykiem do zbiornika ,czasem jak już poleci z niego płyn to odrazu wzrasta płyn w zbiorniczku i wywala go na wierzch .Siedziałem przy tym jużwczoraj cały dzień i nie udało mi się nic z tym zrobić ,jak mogę sprawdzić pompe wody bez odkręcania jej z rozrządu ?



Awatar użytkownika
przemal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 482
Rejestracja: wt wrz 18, 2012 18:29
Lokalizacja: NO

problem z odpowietrzeniem układu .Prosze o porady bo już nie

Post autor: przemal » wt maja 06, 2014 11:25

Czy sprawdziłeś przed montażem czy termostat się otwiera? Bo wyższa półka nie oznacza, że nowy termostat jest sprawny.


Gran Turismo Iniezione

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

problem z odpowietrzeniem układu .Prosze o porady bo już nie

Post autor: Michał_1977 » wt maja 06, 2014 12:35

lukasz9501 pisze:płyn się nie przelewa cienkim węzykiem do zbiornika ,czasem jak już poleci z niego płyn to odrazu wzrasta płyn w zbiorniczku i wywala go na wierzch
Taki objaw pachnie zepsutą pompą :bajer:
przemal pisze:Czy sprawdziłeś przed montażem czy termostat się otwiera?
Najprościej było by go wyjąć całkiem,auto na drogę,dać mu w doopę trochę i obserwować.Jeśli usterka nie minie,to pozostaje pompa :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

lukasz9501
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw mar 06, 2014 21:56

problem z odpowietrzeniem układu .Prosze o porady bo już nie

Post autor: lukasz9501 » wt maja 06, 2014 17:36

Wiec tak na zimnym silniku z cienkiego węża od zbiornika płynie normalnie płyn ,po nagrzaniu około 70-zwyż już przestaje ,jak by się robiło cisnienie i nie chce pchać ,obawiam się że to pompa . Sens w tym że chce zrobić to najtańszym kosztem ,bo chce sprzedać samochód .

Edit:
Sprawdziłem łopatki wirnika pompy i są rozsypane , pytanie jaką pompe wody oraz pasek kupić ,oczywiście coś przeciętnego nie drogiego ? Oraz czy ciężko bedzie z rozrządem aby go zdjąć ? są jakieś znaki na nim by ustawić go ?



Awatar użytkownika
devill4
...
...
Posty: 245
Rejestracja: wt sty 11, 2011 22:10

problem z odpowietrzeniem układu .Prosze o porady bo już nie

Post autor: devill4 » wt maja 06, 2014 19:12

http://www.a3-club.net/forum/showthread ... z%B1du-AGN" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

problem z odpowietrzeniem układu .Prosze o porady bo już nie

Post autor: Michał_1977 » wt maja 06, 2014 20:47

lukasz9501, nie pisz posta pod postem,używaj opcji EDYTUJ w górnym prawym rogu posta.
lukasz9501 pisze:Sprawdziłem łopatki wirnika pompy i są rozsypane
Czyli tak jak sugerowałem,że pompa :-( Pytanie gdzie są fragmenty łopatek,żeby zaraz nie zatkały jakiegoś kanału?...
lukasz9501 pisze:jaką pompe wody oraz pasek kupić ,oczywiście coś przeciętnego nie drogiego ?
Średnia półka dla pompy- KWP,a coś lepszego- HEPU i DOLZ. Pasek Contitech lub Dayko,nie kupuj Gates'a bo trzeszczy i wkurza ucho :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

lukasz9501
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw mar 06, 2014 21:56

problem z odpowietrzeniem układu .Prosze o porady bo już nie

Post autor: lukasz9501 » śr maja 07, 2014 01:14

Witam ponownie ,przepraszam za post pod postem ,już następnym razem bede wiedział . A więc obyło się bez wskazówek ,dopiero skończyłem rozbierać rozrząd ,wyciągnąłem pompe i co ciekawe łopatki były pęknięte na pół (plastik łopatek) zauważyłem że z górnego wałka rozrządu uszczelniacz lekko puszcza ,czy jest możliwość wymiany uszczelnaicza bez zdejmowania pokrywy zaworów ? jakoś zablokować koło zębate ? jest ona na jakimś klinie ? Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

problem z odpowietrzeniem układu .Prosze o porady bo już nie

Post autor: Michał_1977 » śr maja 07, 2014 06:38

lukasz9501 pisze:czy jest możliwość wymiany uszczelnaicza bez zdejmowania pokrywy zaworów ? jakoś zablokować koło zębate ? jest ona na jakimś klinie ?
Koło ma w sobie stały klin,który należy bardzo dokładnie przejrzeć,bo lubi być ścięty do połowy.Za nowe koło w AS0 ok. 130zł płaciłem. Uszczelniacz da radę wymienić bez zdejmowania pokrywy i ma wymiary 32/47/10. Koło ma żeberka dość rzadko,tak więc dasz radę czymś zablokować,ale rób to z głową.Śruba nie jest mocno przykręcona (coś ok. 60Nm z tego co pamiętam...) :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

lukasz9501
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw mar 06, 2014 21:56

problem z odpowietrzeniem układu .Prosze o porady bo już nie

Post autor: lukasz9501 » czw maja 08, 2014 02:13

Witam ,już wszystko zostało ogarnięte i wymienione ,chodzi tak jak powinno .Temat do zamknięcia ,dzięki panowie ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości