Strona 1 z 2

Stuki silnika 2E

: wt kwie 01, 2014 20:30
autor: marekmk1
Witam mam problem z moim passatem b3 2.0 115km zasilany lpg otóż ostatnio zalał się filtr powietrza wodą i przy próbie odpalenia strzelił 2 razy przez to że nie zapalał a gaz leciał, wymieniłem filtr naładowałem aku odpaliłem i słychac dziwne stuki w silniku, pierwsze co zrobiłem to ustawiłem rozrząd był przestawiony nie dużo bodajże 3 ząbki i dalej stukało później ściągłem wałek rozrządu i jedna szklanka wyskoczyła i niechciała wejść w swoje miejsce była tam niewielka rysa usunołem ją papierem wodnym i wskoczyła bez oporów skręciłem wszystko do kupy i dalej stuka. Juz niewiem gdzie dalej szukać może to panewka???

Stuki silnika 2E

: śr kwie 02, 2014 00:51
autor: Paweł Marek
Od strzału rozrząd się przestawił? Niemożliwe. Strzał jest w dolocie przecież co to ma do przestawienia rozrządu. Miałeś coś nachrzanione pasek musiał być luźny, albo źle ustawiony, a szklanka wyskoczyła sama jakim cudem? chyba że zablokowana była w tulei i potem sprężeyna nagle ją wypchnęła ale jakim cudem i skąd rysa?
Podejrzewam tak, ktoś zmieniał uszczelniacze zaworów, niefachowo używał naciskacza sprężyn żeby rozpiąć zamki zaworów porysował ścianki gniazd na szklanki które teraz zacierają się i jest klops. Uważam że głowicę masz do ściągnięcia i weryfikacji, przy okazji zweryfikujesz czy nie doszło do uszkodzenia tłoków co się mogło zdarzyć raz z tego powodu że ten silnik zdaje się jest kolizyjny a miałeś przestawiony rozrząd a dwa że zawór mógł się nie zamknąć od zatartej szklanki i tłok w niego walnął.

Stuki silnika 2E

: śr kwie 02, 2014 06:47
autor: marekmk1
Możliwe że rozrząd był źle ustawiony od początku,szklanka wyskoczyła jak odkreciłem wałek rozrządu, i teraz właśnie niewiem czy ściągać głowice czy może jednak sprawdzić panewki bo na necie jak szukałem to jeden koleś miał podobny problem w mazdzie i właśnie tam tłukła panewka.

Stuki silnika 2E

: sob kwie 05, 2014 12:02
autor: lis21
Na pewno lepiej zacząc od sprawdzenia pewniaków , bo czasami pierdoła jest to zmiany a my szukamy problemu w całym i wymieniamy to co dobre . Sam kilka razy się nadziałem na mechaników co mi mówili do wymiany to i to a przyczyna była dalej nie rozwiązana .

Stuki silnika 2E

: sob kwie 05, 2014 20:38
autor: marekmk1
Akurat u mnie na 4 korbowodzie ktoś podłożył blaszki zamiast panewek niewiem dlaczego, naszczeście wał jest wporządku założyłem nowe komplet i narazie jest ok tylko zapłon jeszcze do regulacji bo jeszcze coś jest nie tak.

Re: Stuki silnika 2E

: sob kwie 05, 2014 21:49
autor: roman58
marekmk1 pisze:Akurat u mnie na 4 korbowodzie ktoś podłożył blaszki zamiast panewek niewiem dlaczego, naszczeście wał jest wporządku założyłem nowe komplet i narazie jest ok tylko zapłon jeszcze do regulacji bo jeszcze coś jest nie tak.
Blaszki to ci zostały z wytartej panewki nie najeździsz na tej wymianie panewek,wał trzeba było wymierzyć i dopiero podjąć decyzję.Korbowód też do wymiany bo już ma owal.

Stuki silnika 2E

: ndz kwie 06, 2014 11:56
autor: marekmk1
Być może niewiem pierwszy raz miałem taki przypadek, ale teraz jeszcze taka jedna sprawa jak ustawić wałek ten od zapłonu względem wału korbowego? bo na kole wału od zapłonu mam taki znaczek w sensie taka kropke i tez jest jakis znaczek farba, i to sie musi zegrać z wycieciem na kole od wału korbowego ? tylko który znak??

Stuki silnika 2E

: wt kwie 08, 2014 16:47
autor: marekmk1
Znowu problem silnik zimny ładnie pali zrobie 15 km zaczyna coś stukać silnik gaśnie rozrusznik niema siły zakręcic tak jakby coś puchło bo ja zimny to normalnie co to może być ???

Stuki silnika 2E

: wt kwie 08, 2014 20:27
autor: roman58
Ściąg miskę i zobacz co się stało na czwartym korbowodzie na pewno to samo.

Stuki silnika 2E

: śr kwie 09, 2014 15:26
autor: marekmk1
Dokładnie wczoraj zdjełem miske i po panewkach ani śladu znaczy opiłki w misce tylko zostały,teraz szukam drugiego silnika bo wał już sie nienadaje wydaje mi sie że cos sie zatkało i poprostu niema smarowania na tym jednym korbowodzie.

Stuki silnika 2E

: śr kwie 09, 2014 23:24
autor: roman58
Jak tak panewka poszła nigdy już się nowej nie zakłada,szkoda kasy.

Stuki silnika 2E

: czw kwie 10, 2014 23:51
autor: maciejhan
możliwe że korbowód się skrzywił i nie jest idealnie w pionie ( przy wystrzale jest to możliwe )
albo wał lub się skrzywił, między panewką główną a czwartym czopem. popychacz wypadł z 4 cylindra?

Stuki silnika 2E

: pt kwie 11, 2014 16:31
autor: marekmk1
Powiem szczerze że chyba tak ale do końca nie jestem pewny, bo nie pamietam.

Stuki silnika 2E

: sob kwie 12, 2014 13:56
autor: marekmk1
Mam takie pytanie czy z silnika 1.8 wał bedzie pasował do 2.0???