Strona 1 z 1

Uciekajacy plyn chlodniczy...

: pn mar 17, 2014 10:23
autor: Mavrick
Witam

Od pewnego czasu walcze z ubywajacym plynem chlodniczym. Wymienilem popekane weze, oba krocce na silniku...po zrobieniu trasy 300km wszystko bylo ok. Wczoraj patrze a tam 1/4 zbiorniczka....czyli zabawa zaczela sie od poczatku. Gdy samochod postoi cala noc i rano go odpale to po jakis 10-20s pojawia sie dymek o zapachu glikolu (ulatnia sie z okolicy przepustnicy (jakby za silnikiem) niestety ciezko jest namierzyc gdzie dokladnie) po jakis 2 minutach przestaje parowac i wszystko jest ok...do nastepnego dluuuuugiego postoju...plyn czysty, cisnienie trzyma, weze normalne po zlapaniu 90 *C....spotkal sie ktos z Was z takim problemem?

Uciekajacy plyn chlodniczy...

: pn mar 17, 2014 21:58
autor: muszkatobiasz
albo masz uwalony wąż i zbiera się płyn po czym paruje po nagrzaniu lub uszczelka pod głowicą puszcza na zewnątrz! musisz namierzyć wyciek bo bez tego to ciężko coś stwierdzić

Uciekajacy plyn chlodniczy...

: pn mar 17, 2014 23:02
autor: Mavrick
Ale czy uwalona uszczelka pod glowica mialaby takie objawy ze plyn paruje 10-20s po odpaleniu a po nagrzaniu przestaje?

Uciekajacy plyn chlodniczy...

: pn mar 17, 2014 23:06
autor: muszkatobiasz
tak ale warto dokładnie sprawdzić miejsce wycieku

Uciekajacy plyn chlodniczy...

: wt mar 18, 2014 12:18
autor: Mavrick
Ok w takim razie musze wjechac na kanal moze od spodu cos "wypaczam" bo z gory niestety niewiele widac;)...dam znac ci tam wyszlo:).

Uciekajacy plyn chlodniczy...

: śr mar 19, 2014 19:44
autor: Paweł Marek
w tej okolicy może cieknie z broka czyli zaślepki z tyłu w bloku silnika (wbijasz nową), albo z kolektora dolotowego jeśli jest podgrzewany płynem (nie pamiętam czy jest w tym silniku), ew. mogą tam jeszcze ciec węże nagrzewnicy, a jeśli masz LPG - to okolice połaczeń węży nagrzewnicy z reduktorem . O uszczelce głowicy na razie nie myśl mało prawdopodobne.