Golf 2 1.6 Problem z Ciśnieniem Oleju
: czw sty 09, 2014 16:50
Witam Wszystkich użytkowników jak i pasjonatów motoryzacji:)
choć wcale mi nie do śmichu , otóż mam problem z zapalającą i titającą kontrolką oleju
Problem pojawia się przy dłuższych trasach potrzeba 100 kilometrów co by problem zaczął występować
i dzieje się to jak już często przy wyższych obrotach jak i przy jeździe pod górkę ale stawałem i zaraz po zgaszeniu silnika na bagnecie ponad 3/4 , po paru minutach stan był by pewnie full
Ogólnie autko staram się utrzymać w perfekcyjnym stanie , ale martwi mnie ta sprawa
Dodam że czujnika ciś. oleju oba wymieniłem odpowiednio brązowy w głowicę biały w podstawę filtra
Jeżdżę na Valvoline 10w40 pół syntetyk i co ciekawe na bagnecie po przejechaniu 10k km nadal full stan
Ciśnienie zmierzyłem po odpaleniu silnika i zagrzaniu go do temperatury pion pokazywał na manometrze od 2 do 5 bar
ale wybrałem się w trasę z manometrem i podczas gdy kontrolka się zapaliła robiłem pomiar i pokazywał już max 2.9 - 3 bary, i zacząłem szukać problemu spadku, myślałem że będzie to przytkane sitko smoka ale miskę zdjąłem i sitko czyste przy okazji odkręciłem pompę oleju i wygląda w sumie tak że nie ma się w niej co popsuć ale , i tu pytanie czy może być tak że jak już olej jest gorący to Koło zębate na trzpieniu pompy może łapać luz i się obracać sam trzpień a zębatka wolniej ? czy może do wymiany są Panewki? a i dodam jeszcze że przy wymianie popychaczy na deklu plastikowym było bardzo dużo nagaru tyle że ten dekielek bo oczyszczeniu zrobił się 3 razy lżejszy z wieszchu na pompie też jest pewna warstewka nagaru czy może o pwenym czasie dochodzić do Przytkania jakiś kanałów olejowych ?
głupi już jestem , dodam tylko że silnik pracuję bardzo cicho
HELP jeśli ktoś miał podbny problem i sobię z tym poradził niech się wypowie BĘDĘ wdzięczny nawet może dam nagrdę:)
POzdrawiam
Jan
choć wcale mi nie do śmichu , otóż mam problem z zapalającą i titającą kontrolką oleju
Problem pojawia się przy dłuższych trasach potrzeba 100 kilometrów co by problem zaczął występować
i dzieje się to jak już często przy wyższych obrotach jak i przy jeździe pod górkę ale stawałem i zaraz po zgaszeniu silnika na bagnecie ponad 3/4 , po paru minutach stan był by pewnie full
Ogólnie autko staram się utrzymać w perfekcyjnym stanie , ale martwi mnie ta sprawa
Dodam że czujnika ciś. oleju oba wymieniłem odpowiednio brązowy w głowicę biały w podstawę filtra
Jeżdżę na Valvoline 10w40 pół syntetyk i co ciekawe na bagnecie po przejechaniu 10k km nadal full stan
Ciśnienie zmierzyłem po odpaleniu silnika i zagrzaniu go do temperatury pion pokazywał na manometrze od 2 do 5 bar
ale wybrałem się w trasę z manometrem i podczas gdy kontrolka się zapaliła robiłem pomiar i pokazywał już max 2.9 - 3 bary, i zacząłem szukać problemu spadku, myślałem że będzie to przytkane sitko smoka ale miskę zdjąłem i sitko czyste przy okazji odkręciłem pompę oleju i wygląda w sumie tak że nie ma się w niej co popsuć ale , i tu pytanie czy może być tak że jak już olej jest gorący to Koło zębate na trzpieniu pompy może łapać luz i się obracać sam trzpień a zębatka wolniej ? czy może do wymiany są Panewki? a i dodam jeszcze że przy wymianie popychaczy na deklu plastikowym było bardzo dużo nagaru tyle że ten dekielek bo oczyszczeniu zrobił się 3 razy lżejszy z wieszchu na pompie też jest pewna warstewka nagaru czy może o pwenym czasie dochodzić do Przytkania jakiś kanałów olejowych ?
głupi już jestem , dodam tylko że silnik pracuję bardzo cicho
HELP jeśli ktoś miał podbny problem i sobię z tym poradził niech się wypowie BĘDĘ wdzięczny nawet może dam nagrdę:)
POzdrawiam
Jan