Strona 1 z 1

opis demontażu silnika golf II 1.3

: śr lis 27, 2013 19:10
autor: koles999
Czy może ktoś z kolegów posiada bać może opisać jak w najlepszy i najsprytniejszy sposób zdemontować silnik w moim golfie. Dodam że jeszcze tego nie robiłem ale z pewnością sobie poradzę, chęci są. Będę wdzięczny za opis bądź jakieś fotki. A i jeszcze jedno jak sprawdzić czy silnik jest sprawny gdy jest zdemontowany jedyne co przychodzi mi na myśl zakręcic kołem pasowym i sprawdzić tłoki.

opis demontażu silnika golf II 1.3

: śr lis 27, 2013 21:16
autor: krys94
U siebie wyciągałęm to napisze Ci jak to zrobić. Najlepiej by było z kanału ale jak nie masz to sobie poradzisz i bez niego. :-) Demontujesz cały przód(belka, grill, wzmocnienie,lampy, cały pas przedni, chłodnice, zderzak) odpinasz całą elektryke od silnika, rozrusznika i alternatora. Odkręcasz poduszki silnika i półośki od skrzyni i odjeżdżasz samochodem :-) Tak w skrócie chyba wszystko napisałęm, jak coś mi sie jeszcze przypomni to dopisze. Sam robiłęm to pierwszy raz i problemów nie miałem. :D

opis demontażu silnika golf II 1.3

: czw lis 28, 2013 08:43
autor: koles999
Mam dostęp u kolegi do podnośnika i rugcuga, myślałem o wyciągnięciu silnika w górę za pomocą rugcuga, i zamontowaniem nowego również górą. Myślę że najlepszy i najszybszy sposób mając dostęp do tego typu narzędzi.

W niedzielę wymiana silnika na nowy i wymiana rozrządu

: czw lis 28, 2013 18:59
autor: koles999
Jako że mój silniczek uległ uszkodzeniu, kupiłem drugi za dobre pieniądze i w super stanie. W niedzielę będę z bratem wymieniał robię to pierwszy raz chęci są człowiek coś się nauczy. Kolega udostępnia mi warsztat. I z tego powodu mam prośbę jak najlepiej to robić, silnik to 1.3 NZ na wtrysku. Wydaje mi się że najrozsądniej będzie wyjąć sam silnik górą jest sporo miejsca na manewrowania, więc chyba będzie szybko. Prosił bym bardzo o jakieś wskazówki i uwagi a najbardziej zależy mi na schemacie bądź dokładnym opisie wymiany rozrządu w tym silniku. Podkreślam że będę robił to pierwszy raz także proszę dość jasno opisać. Z góry dziękuje

W niedzielę wymiana silnika na nowy i wymiana rozrządu

: pt lis 29, 2013 10:26
autor: sgrodnicki
Co do rozrządu, to Ci nie pomogę, ale jeśli chodzi o wymianę silnika, najlepiej jest wyjąć cały pas przedni, z lampami, chłodnicą, zderzakiem itp. Wtedy masz swobodny dostęp do wszystkiego. Silnik ze skrzynią trzymają się w 3 miejscach.

W niedzielę wymiana silnika na nowy i wymiana rozrządu

: pt lis 29, 2013 12:20
autor: jhosef
Założyłeś dwa takie same tematy. To nie pomoże w uzyskaniu pomocy.

Wyjechać z silnikiem najlepiej w górę jak masz podnośnik. W mk2 to nie jest szczególnie skomplikowane.

Na start odłącz i wyciągnij akumulator co by zwary nie zrobić i nie przeszkadzał.
Odkręcić półosie, linki (dla linki sprzęgła z samoregulacją nie zapomnieć najpierw o zabezpieczeniu jej - ważne)

Aby nie zapomnieć dobrze jest opisać sobie kostki elektryczne. Szału z ilością nie ma ale jak oznaczysz to nie będziesz później się zastanawiał...
Spuścić wodę z układu chłodzenia i odpiąć węże. Odłączyć zasilanie paliwem, odpiąć wydech, kable rozrusznika, dolot.

Silnik opiera się na 3 poduszkach: prawa strona z tyłu, lewa na skrzyni i przód.

Ogólnie przy wymianie rozrządu i wybebeszaniu wszystkiego powinieneś moim zdaniem zrobić w nowym silniku uszczelnienia na wale przy kole pasowym oraz za sprzęgłem, ocenić stan sprzęgła. Ostatecznie jedna robota.


Porada wymiany rozrządu dla 1,6/1,8
viewtopic.php?f=14&t=350028" onclick="window.open(this.href);return false;

W 1,3 masz ta różnice, że pompa wody jest na rozrządzie.

Jak masz w poniedziałek jechać tym autem do roboty to od razu mówię, że załatw sobie alternatywny dojazd. Dla osoby niedoświadczonej roboty będzie dużo jak na jeden dzień.

W niedzielę wymiana silnika na nowy i wymiana rozrządu

: pt lis 29, 2013 16:03
autor: koles999
Bardzo dziękuje za fajny opis, myślę że dam radę od ran skrzynie wymieniałem sam pod garażem latem i dałem radę w jeden dzień. Więc sprzęgło ok bo wymieniałem. powiem tak jak kolega udostępni mi warsztat podnośnik to wydaje się prostsze niż ta skrzynia pod garażem.

W niedzielę wymiana silnika na nowy i wymiana rozrządu

: pt lis 29, 2013 16:05
autor: koles999
A jeszcze jedno jak ustawiamy zapłon w tym silniku bo silnik mam bez aparatu, muszę przełożyć ze swojego. Ale nie wiem jak później ustawić.

W niedzielę wymiana silnika na nowy i wymiana rozrządu

: pt lis 29, 2013 16:24
autor: koles999
Jak wyjeżdżam silnikiem w górę to półosi chyba nie ruszam tak? bo skrzynia zostaje na miejscu

W niedzielę wymiana silnika na nowy i wymiana rozrządu

: pt lis 29, 2013 19:07
autor: zawa44
odkręć półosie bo inaczej musiałbyś oddzielić skrzynie od silnika a na aucie później będzie ciężko to zrobić

W niedzielę wymiana silnika na nowy i wymiana rozrządu

: pt lis 29, 2013 19:13
autor: jhosef
koles999, nie pisz posta pod postem, edytuj poprzedni jak chcesz dopisać.

Osobiście uważam, że odseparowanie skrzyni aby wyciągnąć sam silnik jest bez sensu. Skrzynia i tak nie będzie miała podparcia aby sama wisieć.

W niedzielę wymiana silnika na nowy i wymiana rozrządu

: pt lis 29, 2013 20:36
autor: OsteR9019
Zanim zaczniesz rozkręcać i rozłączać ustaw cyfrówkę i zrób zdjęcie komory silnika, nawet kilka z różnych stron. Elektryki raczej nie pomylisz ale podciśnienia mogą Ci się pomylić a gwarantuję Ci nie zapamiętasz wszystkiego. Proponuje też poszukać literatury o nazwie "VOLKSWAGEN GOLF II 1.1/1.3/1.6D/1.6TD. OBSŁUGA I NAPRAWA" wszystko ładnie opisane, jak nie znajdziesz odezwij się na pw.

W niedzielę wymiana silnika na nowy i wymiana rozrządu

: sob lis 30, 2013 10:19
autor: koles999
Tak tak aparat obowiązkowo

W niedzielę wymiana silnika na nowy i wymiana rozrządu

: ndz gru 01, 2013 14:11
autor: pironet
kolego nie ma sensu rozszczepiać silnia i skrzyni na aucie bo stracisz kupe czasu,odkręć PÓŁOSIe i po problemie,rozrząd jest bajecznie prosty ,ustaw punkt mijania poznacz markerem kola a po zalozeniu obróć walem 360 st i gotowe,zaplon ustaw na lampie choć ja zawsze ustawialem na ucho.Jak ustawisz rozrzad a potem przekrecisz aparat to w punkcie mijania palec ma być na 1 cyl.(strona lewa,pierwszy zasze od rozrzadu)
jak co to.....
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?f=33&t=30092" onclick="window.open(this.href);return false;
tobota na 3-4 godziny

proponuje jak kolega wczesniej pisal ,wymien uszczelniacze bo masz latwy dostep jak silnik jest poza autem