Strona 1 z 1

Montaż podgrzewacza 230V

: sob paź 05, 2013 00:14
autor: Kapic
Witam,

Ostatnio całkiem przypadkiem stałem się szczęśliwym posiadaczem używanego podgrzewacza przepływowego cieczy
Obrazek
Zgodnie z instrukcją ma być zainstalowany za nagrzewnicą powietrza:
Obrazek

I teraz moje pytanie.
Który wąż przy nagrzewnicy stanowi dopływ a który odpływ. Montaż na prawym czy lewym wężu?
Obrazek

Silnik 1,9 AGR 90KM 2000r

Dodatkowo czy ktoś ma jakiś pomysł na schowanie w zderzaku złącza zasilania?

Pozdrawiam

Montaż podgrzewacza 230V

: sob paź 05, 2013 13:32
autor: lukasz.gtd
Który wąż to Ci nie pomogę, ale podgrzewacz zamontuj na powrocie, żeby wychłodzony płyn nie wpadał Ci na ogrzany silnik.

Montaż podgrzewacza 230V

: sob paź 05, 2013 17:23
autor: Qto
Kapic pisze:Który wąż przy nagrzewnicy stanowi dopływ a który odpływ
dopływ prędzej się nagrzeje...więc możesz sprawdzić ręką

Ciekaw jestem efektów zamontowania takiego urządzenia...

Montaż podgrzewacza 230V

: sob paź 05, 2013 20:50
autor: Paweł Marek
Kapic, to niema praktycznego znaczenia kiedy montujesz podgrzewacz z wymuszonym przepływem, kieruj się po po prostu tym pod który wąz wygodniej to fizycznie umieścić przy montażu

Re: Montaż podgrzewacza 230V

: sob paź 05, 2013 21:15
autor: Kapic
Paweł Marek pisze:Kapic, to niema praktycznego znaczenia kiedy montujesz podgrzewacz z wymuszonym przepływem, kieruj się po po prostu tym pod który wąz wygodniej to fizycznie umieścić przy montażu
Chyba nie masz racji. Jeśli zamontuje go przeciwnie do prawidłowego obiegu, wymusi on przepływ "pod prąd" czyli będzie przepływ również przez pompę wodną niezgodny z jej kierunkiem obrotów. Podejrzewam że pompka w ogrzewaczu nie ma jakiejś super wydajności wiec obieg odwrotny może ją poważnie obciążyć. Tym bardziej że wodzie ciepłej łatwiej przepływać zgodnie z obiegiem ze względu na "spadki" zastosowane w układzie chłodzenia

Montaż podgrzewacza 230V

: ndz paź 06, 2013 13:23
autor: lukasz.gtd
Paweł Marek pisze:Kapic, to niema praktycznego znaczenia kiedy montujesz podgrzewacz z wymuszonym przepływem, kieruj się po po prostu tym pod który wąz wygodniej to fizycznie umieścić przy montażu
Racja, mój błąd :bigok:
Kapic pisze:Chyba nie masz racji. Jeśli zamontuje go przeciwnie do prawidłowego obiegu, wymusi on przepływ "pod prąd" czyli będzie przepływ również przez pompę wodną niezgodny z jej kierunkiem obrotów. Podejrzewam że pompka w ogrzewaczu nie ma jakiejś super wydajności wiec obieg odwrotny może ją poważnie obciążyć. Tym bardziej że wodzie ciepłej łatwiej przepływać zgodnie z obiegiem ze względu na "spadki" zastosowane w układzie chłodzenia

To go odwrócisz :bajer:

Montaż podgrzewacza 230V

: ndz paź 06, 2013 13:31
autor: jointone
ale kto ci mowi zebys pod prad instalowal, zgodnie z obiegem da sie na odplywie i doplywie chyba nie?
jak dasz przed nagrzewnica to jak uruchomisz podgrzewacz to szybciej bedziesz mial cieple pow. w kabinie, jak za to troche pozniej
jak sie myle to sory :p

Re: Odp: Montaż podgrzewacza 230V

: ndz paź 06, 2013 18:06
autor: Kapic
jointone pisze:ale kto ci mowi zebys pod prad instalowal, zgodnie z obiegem da sie na odplywie i doplywie chyba nie?
jak dasz przed nagrzewnica to jak uruchomisz podgrzewacz to szybciej bedziesz mial cieple pow. w kabinie, jak za to troche pozniej
jak sie myle to sory :p
No datego pytam ktory waz stanowi doplyw, a ktory odplyw. Bez tego montaz na slepo bo i tak nie wiem w ktorym kierunku jest przeplyw

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalk 4

Montaż podgrzewacza 230V

: ndz paź 06, 2013 18:14
autor: jointone
widac widocznie nikt nie wie bo przy tym nie majstrowal

robisz tak ja zostalo juz napisane: wlaczasz nawiew i patrzysz ktory przewod sie szybciej nagrzeje,
no chyba ze ktos sie pokusi zaprezentowac jakis schemat z ktorego mozna bedzie kierunek wydedukowac

Montaż podgrzewacza 230V

: pn paź 07, 2013 18:55
autor: Karmel
w mk4 lewy zasilenie prawy powrót, są nawet strzałki na nagrzewnicy.

Montaż podgrzewacza 230V

: śr paź 09, 2013 22:50
autor: Paweł Marek
jointone, dobrze że jesteś dociekliwy ale troszkę zanadto bo nie uruchamiasz tego na odpalonym silniku więc jakie ma znaczenie czy działa przeciwnie do pompy wody, to przecież tylko wirnik i nie stanowi oporu innego w jedną czy drugą stronę kiedy pozostaje nieruchomy

Montaż podgrzewacza 230V

: czw paź 10, 2013 12:21
autor: jointone
Paweł Marek, no spoko przeoczylem ze chodzi o 230v :blush: pisalem jakby byl zasilany z akumulatora i sterowany z auta

Montaż podgrzewacza 230V

: czw paź 10, 2013 22:16
autor: pampej
Qto pisze:Ciekaw jestem efektów zamontowania takiego urządzenia...
Kiedyś używałem urządzenia o takim samym działaniu lecz była to samoróbka wykonana z kształtki miedzianej i grzałki do herbaty :) Zamontowane to było co prawda w moim poprzednim aucie jakim był opel kadett 1.6 diesel ale działało super. Dzięki tej grzałce odpalałem tego klekota nawet w największe mrozy. Trzeba było tylko odpowiednio wcześniej podłączyć owe urządzenie do prądu.

Montaż podgrzewacza 230V

: czw paź 10, 2013 22:38
autor: Qto
pampej pisze:Dzięki tej grzałce odpalałem tego klekota nawet w największe mrozy
takie coś mnie nie przekonuje...ponad trzydziestoletniego busa odpalam bez większych problemów przy -30* na dwóch świecach :hmm: na czterech pali praktycznie na dotyk :okej: