Strona 1 z 1

kopci przy zapalaniu

: pn wrz 09, 2013 19:51
autor: kazix10
Witam
posiadam VW golf IV 1999r 1.9 TDI.

Problem zaczął się kiedy wypaliło mi tłok. Niestety teraz tego żałuje
ale zrobiłem remont silnika. Wymiana tłoka pierścieni zaworów planowanie
i szlifowanie głowicy.
Od tego czasu auto na zimno strasznie kopci na kolor biały. Mechanik z
początku mówił ze to standardowe zachowanie auta po remoncie. Z upływem
czasu silnik dotarł się lecz auto straciło moc. Sprawdzili mi wtryski
okazało się ze 3 wtryski leją wymienili końcówki i było wszyskto ok.
lecz problem nadal nie został rozwiązany. Kolejno wymieniłem jeszcze
turbinę najprawdopodobniej ona pobierała olej następnie spalając go i w
efekcie kopcił na biało. Problem nadal nie został rozwiązany auto na
zimno kopci na biało z upływem czasu przestaje kopcić .Jak jest zagrzany
silnik to nie puści żadnej chmurki. i teraz moje pytanie czy stara
turbina pobrała tyle oleju ze jest on we wszystkich przewodach i teraz
potrzeba czasu żeby ten olej został spalony??? co mam zrobić proszę o
pomoc!!!!!!!!

kopci przy zapalaniu

: pn wrz 09, 2013 20:20
autor: krzychu155
Kolego zmień prefiks tematu to po pierwsze a po drugie to pierścienie były na wszystkich tłokach zmieniane? I co było w cylindrze tego wypalonego? nie narobił tam bałaganu, może klasyfikował się do szlifu

kopci przy zapalaniu

: pn wrz 09, 2013 21:28
autor: marekosa2
Pierścienie i uszczelniacze kopci na niebiesko, przy czym tylko na zimno to uszczelniacze zaworów. Na czarno to wtryski lub duża dawka paliwa zwiększona moc. Na biało ciągnie płyn z układu chłodzenia ale kopci również ciepły na zimnym na biało to nie grzeją świece żarowe. Pozostałości z przed remontu jeśli były w przewodach skopcił już dawno.

Re: kopci przy zapalaniu

: pn wrz 09, 2013 21:41
autor: kazix10
krzychu155 pisze:Kolego zmień prefiks tematu to po pierwsze a po drugie to pierścienie były na wszystkich tłokach zmieniane? I co było w cylindrze tego wypalonego? nie narobił tam bałaganu, może klasyfikował się do szlifu
Pierscienie były zmieniane lecz w tym cylindrze gdzie wypaliło tłok to była rysa lecz cylinder nie został wyszlifowany. A gdyby był Intercooler zapchany olejem to ma prawo Kopcić???

kopci przy zapalaniu

: pn wrz 09, 2013 21:44
autor: kazix10
Jaki będzie skutek tej rysy w cylindrze ??? silnik bedzie pobieral wtedy olej.

kopci przy zapalaniu

: pn wrz 09, 2013 22:28
autor: marekosa2
Intercooler raczej zapchany olejem nie jest bo silnik zaciągnął by olej i wszedł by na szalone niekontrolowane obroty. Jeżeli jest rysa w cylindrze to silnik będzie spalał olej w mniejszej lub większej ilości. Pierścienie tego nie uszczelnią gdyż w założeniu ma być to gładź cylindrowa, ale kopcił by cały czas a nie tylko na zimnym i dym będzie niebieski.

kopci przy zapalaniu

: pn wrz 09, 2013 22:31
autor: krzychu155
będzie, prosty test wykręć 2 świece tą gdzie tłok poszedł i jedną ze zdrowego i wygląd będzie całkiem inny jeśli sporo km już zrobiłeś. Jaki olej masz zalany? jeśli rysa w cylindrze jest płytka to tu zmiana z jakiegoś bardzo rzadkiego na troszkę bardziej gęsty może rozwiązać ten problem bo skoro się nagrzeje to jest wszystko ok.

@marekosa2 to że zimny i tylko uszczelniacze to nie reguła, u mnie silnik po dogrzaniu też nie puszczał dymka a pierścienie na tłokach były w średnim stanie, zresztą mój to w ogóle był przegrzany :D

kopci przy zapalaniu

: wt wrz 10, 2013 11:51
autor: Shmatan
Prefix albo temat leci

Re: kopci przy zapalaniu

: wt wrz 10, 2013 20:16
autor: kazix10
krzychu155 pisze:będzie, prosty test wykręć 2 świece tą gdzie tłok poszedł i jedną ze zdrowego i wygląd będzie całkiem inny jeśli sporo km już zrobiłeś. Jaki olej masz zalany? jeśli rysa w cylindrze jest płytka to tu zmiana z jakiegoś bardzo rzadkiego na troszkę bardziej gęsty może rozwiązać ten problem bo skoro się nagrzeje to jest wszystko ok.
olej mam 15w40 . sprawdzałem ciśnienie na tym gdzie przepalił się tłok mam 25 na drugim trzecim 25 na czwartym 30 mechanik stwierdził że pierścienie się jeszcze nie dopasowały. Od remontu zrobiłem ponad 5 tys km. Na biegu jałowym (jak jest zagrzany silnik) nie kopci a gdy podkręce go ponad 2500 obrotów i przytrzymam to kopci na biało.