Zmiana bloku silnika bez zmiany głowicy?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Poope
- Ma gadane
- Posty: 225
- Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
- Silnik: AQY
Zmiana bloku silnika bez zmiany głowicy?
Cześć,
Czy możliwa jest zmiana bloku silnika 1600 -> 1800 bez zmiany głowicy, do której - o ile wiem - jest przykręcony dotychczasowy gaźnik?
Czy możliwa jest zmiana bloku silnika 1600 -> 1800 bez zmiany głowicy, do której - o ile wiem - jest przykręcony dotychczasowy gaźnik?
Pozdro, Poope
Zmiana bloku silnika bez zmiany głowicy?
podejrzewam że nie powinno być większego problemu, oba silniki są tej samej konstrukcji jedynie różnią się pojemnością
- Poope
- Ma gadane
- Posty: 225
- Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
- Silnik: AQY
Zmiana bloku silnika bez zmiany głowicy?
Hmm, czyli pewności nie ma?
No bo głowice się różnią od strony gaźnika na pewno...
No bo głowice się różnią od strony gaźnika na pewno...
Pozdro, Poope
Zmiana bloku silnika bez zmiany głowicy?
jak nie spróbujesz to się nie dowiesz , ale myślę że będzie pasiło
Zmiana bloku silnika bez zmiany głowicy?
Poproś w sklepie o uszczelkę głowicy do silnika 1.6 i 1.8 przymierz sobie obie do siebie.Bedziesz miał pewnosć.Wedle mnie powinny pasować.A jakie oznaczenia tych silników?
- Poope
- Ma gadane
- Posty: 225
- Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
- Silnik: AQY
Zmiana bloku silnika bez zmiany głowicy?
Teoretycznie mam PN. Chodzi o to, że w przeszłości podobno kiedyś ktoś zmienił silnik na 1800, tyle że do 1800 nie pasuje gaźnik który mam, tj. 2EE. Więc odpuściłem sobie rzekome "1800".
Jednak silnik mi się grzeje przy byle 23-24 st.C (jazda w mieście) tak, że wskaźnik NIGDY NIE JEST PO ŚRODKU, ciągle jest na prawo mniej lub b.często bardziej i pracuje wiatrak. I dlatego podejrzewam zmianę bloku bez zmiany chłodnicy.
PS: Własnie zakupiłem chłodnicę od 1800 (szerszą), może pomoże, a na pewno nie zaszkodzi
EDIT: uszczelka głowicy jest dla nich taka sama, tu raczej chodzi o układ montażu gaźnika...
EDITII:
1.6 B (PN) - EL828807
1.8 B 84KM - EL828807
1.8 B 90KM - EL828807
Wniosek - można wymienić głowicę 1600 -> 1800, zresztą jak koledzy podejrzewali... Dzięki za dyskusję, temat do zamknięcia
Jednak silnik mi się grzeje przy byle 23-24 st.C (jazda w mieście) tak, że wskaźnik NIGDY NIE JEST PO ŚRODKU, ciągle jest na prawo mniej lub b.często bardziej i pracuje wiatrak. I dlatego podejrzewam zmianę bloku bez zmiany chłodnicy.
PS: Własnie zakupiłem chłodnicę od 1800 (szerszą), może pomoże, a na pewno nie zaszkodzi
EDIT: uszczelka głowicy jest dla nich taka sama, tu raczej chodzi o układ montażu gaźnika...
EDITII:
Wyjaśniło się - uszczelki pod blok silnika Golf II np. Elringa (wzięte z katalogu części z internetu):J.B.S. pisze:Poproś w sklepie o uszczelkę głowicy do silnika 1.6 i 1.8 przymierz sobie obie do siebie.Bedziesz miał pewnosć.Wedle mnie powinny pasować....
1.6 B (PN) - EL828807
1.8 B 84KM - EL828807
1.8 B 90KM - EL828807
Wniosek - można wymienić głowicę 1600 -> 1800, zresztą jak koledzy podejrzewali... Dzięki za dyskusję, temat do zamknięcia
Pozdro, Poope
Zmiana bloku silnika bez zmiany głowicy?
hmmm ja założyłem bez problemu 2EE do 1.8 RP. Wystarczy tylko zmienić kolektor ssący na ten z 1.6PN i wszystko gra.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości