Strona 1 z 1

1.8T Problem z Korbami

: ndz sie 04, 2013 13:17
autor: rmxxxx
Witam mam taki problem po dokreceniu korb w golf IV 1.8T AGu na 30NM i nawet bez dokrecania juz 90st nie dam rady ruszyc walem ani recznie,noznie itd ani rozrusznikiem,dodam ze panewki czysczone i smarowane,podpory tez z ciekawosci wykrecilem wyczyscilem i nasmarowalem po zlozeniu znowu to samo,ani w prawo ani w lewo,po dokreceniu tak jakby cos sie blokuje,nastepnie musze rozebrac podbic tloki i juz lekko idzie,Silnik po kapitalnym remoncie tylko stal pol roku bez oleju :banghead: ale tloki chodza leciutkto jakies porady?

1.8T Problem z Korbami

: ndz sie 04, 2013 16:46
autor: Fafik258
Skrecane zgodnie z zasadami?

Re: 1.8T Problem z Korbami

: ndz sie 04, 2013 21:31
autor: rmxxxx
kolega mi tylko powiedzial 2 srodkowe pozniej boczne i tyle.jesli to nie tak to prosze o opis

1.8T Problem z Korbami

: pn sie 05, 2013 07:25
autor: Fafik258
Czyli sam wał na panewkach głównych się obraca. Jak nie pomieszałeś stopek korbowodów powinno być ok. Wygląda to tak jak by wał był przesunięty względem cylindrów skoro blokuje się po skręceniu korbowodów

1.8T Problem z Korbami

: pn sie 05, 2013 08:38
autor: rmxxxx
obraca sie takze jesli skrece korby na 15nm, nie ukrywam moglem cos pomieszac mozna rozpoznac w jakis sposob stopki?numeracja lub cos takiego?

1.8T Problem z Korbami

: śr sie 07, 2013 19:47
autor: rmxxxx
nik nic nie wie?

1.8T Problem z Korbami

: śr sie 07, 2013 20:46
autor: J.B.S.
Powinny byc ponumerowane .inaczej powiem w starych silnikach byly w nowszych głowy nie dam sobie uciąć.
Szlifowałes moze wał ,jest szansa że ktos zrobił źle szlif.Możesz mieć panewki nie w tym rozmiarze.Kiedys mi sie zdarzyło ze w komplecie była jedna nie z tego rozmiaru i ona blokowała po skręceniu.
Luzuj po kolei kazdy cylinder i patrz czy nie mozna obracać wałem.Wtedy jeśli trzyma jedna znajdziesz bez problemu.

1.8T Problem z Korbami

: śr sie 07, 2013 21:29
autor: rmxxxx
Nie nie samochod mam od 3 latek wczesniej bylo wszystko spoko,na weekendzie sprobje cos podmieniac przekladac itd,jesli ktos mialby jeszcze jakies ciekawe rady prosze o napisanie,wszystko zostanie przetestowane az do skutku:) Dzieki :D

1.8T Problem z Korbami

: czw sie 08, 2013 10:07
autor: souler
misiek każda korba ma swoją stopkę. jak pomieszałeś to masz pecha i nie będzie banglać. kolega to widzę wujek dobra rada :rotfl: jeśli graty pochodzą dokładnie z tego samego miejsca, z którego zostały wyjęte to nie ma możliwości, żeby nie obrócić wałem. rada na przyszłość - składaj wg. instrukcji.

1.8T Problem z Korbami

: ndz sie 11, 2013 00:55
autor: Robson91
dokładnie tak jak kolega souler,pisze każda korba ma idealnie dopasowana stopke(dokładnie to pokrywę stopy) więc jeśli zostały podmienione to jest lipa (gdyby były zamienne to by miały gładką powierzchnie a mają chropowata) jak się rozkręca to albo się opisuje albo skręca do kupy żeby nie pomylić