Strona 1 z 2

Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?

: śr kwie 17, 2013 13:52
autor: Tomek_93
Witam,
w moim mk2 1.3 NZ po wymianie oleju cały czas tłuką zawory, zdaję sobie sprawę z tego że trzeba je wymienić, ale nie rozumiem na czym to polega że one tak stukają, czy możecie mi wytłumaczyć o co w tym chodzi? Co się stało z tymi szklankami że tak tłuką?

Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?

: śr kwie 17, 2013 14:56
autor: przemal
Niskie ciśnienie oleju? Nieprawidłowo dobrana lepkość oleju? Jeśli pojawiło się po wymianie to stawiałbym na to drugie.

Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?

: śr kwie 17, 2013 23:40
autor: Paweł Marek
Masz hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego (tzw szklanki), czyli luzu pomiędzy trzonkiem zaworu a krzywkami wałka rozrządu. Szklanki się zużywają, praktykuje się ich wymianę w komplecie. Ale warunkiem ich dobrego działania jest odpowiednie ciśnienie i oleju silnikowego. Czyli że żeby nie popaść w zbędne koszty to warto przed zmianą to ciśnienie zmierzyć.
Dochodzi jakość oleju, może wlałeś coś gęstego bardzo bo ktoś ci wcisnął olej do zużytych silników

Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?

: czw kwie 18, 2013 07:44
autor: Tomek_93
Dzięki kolego, olej to LOTOS mineralny 15w40, co Ty na to?

Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?

: pt kwie 19, 2013 02:17
autor: Johnatan
Obrazek
obrazek 1 przedstawia zawór zamkniety... powierzchnia krzywki musi się ściśle stykać z powierzchnią szklanki zaworu.. reguluje to ciśnienie oleju w szklance.. obrazek drugi przedstawia ruch krzywki, krzywka niedługo bedzie otwierać zawór i gdy w szklance brakuje ciśnienia oleju to szklanka przestaja ściśle przylegać do krzywki i wtedy szczyt krzywki zamiast prześlizgnąć się poszklance wywołująć ruch otwierający zawór to w nią uderza przez ten luz.. i masz charakterystyczne stukanie. Obrazek ostatni przedstawia otwarty zawór. powodem tego pukania jest olej... złego gatunku, brak ciśnienia oleju w szklankach lub brak trzymania oleju przez szklane. Gdy w szklankę naleci ciśnienie oleju to powinna to ciśnienie utrzymać... zepsuta szklanka nie trzyma oleju. Czerwona strzałka przedstawia moment puknięcia o szklankę gdy jest miedzy nimi luz.

Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?

: pt kwie 19, 2013 08:53
autor: ozzy1979
Tomek_93 pisze:olej to LOTOS mineralny 15w40, co Ty na to?
To jedno z największych gówien, jakie można wlać do silnika, wręcz zbrodnia. Więc nie dziw się, że walą ci zawory. Tak zapytam z ciekawości - jaki debil ci to wlał, lub namówił cie na wlanie tego łajna?

Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?

: pt kwie 19, 2013 09:32
autor: t1kt4k
Siemanko mam identyczną sytuację wlałem dwa tyg temu lotos 10w40 do golf 3 92r 1,8 i taka sama sytuacja z tym ze jak wczoraj wieczorem na parkingu rozgrzałem do 90 to przestało stukać ale czeka mnie wymiana bo szkoda moich nerwów że coś nie gra w golfie
i ogolnie to Wszystkich witam bo to mój pierwszy post :)

Re: Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?

: pt kwie 19, 2013 17:50
autor: Tomek_93
Johnatan pisze:Obrazek
obrazek 1 przedstawia zawór zamkniety... powierzchnia krzywki musi się ściśle stykać z powierzchnią szklanki zaworu.. reguluje to ciśnienie oleju w szklance.. obrazek drugi przedstawia ruch krzywki, krzywka niedługo bedzie otwierać zawór i gdy w szklance brakuje ciśnienia oleju to szklanka przestaja ściśle przylegać do krzywki i wtedy szczyt krzywki zamiast prześlizgnąć się poszklance wywołująć ruch otwierający zawór to w nią uderza przez ten luz.. i masz charakterystyczne stukanie. Obrazek ostatni przedstawia otwarty zawór. powodem tego pukania jest olej... złego gatunku, brak ciśnienia oleju w szklankach lub brak trzymania oleju przez szklane. Gdy w szklankę naleci ciśnienie oleju to powinna to ciśnienie utrzymać... zepsuta szklanka nie trzyma oleju. Czerwona strzałka przedstawia moment puknięcia o szklankę gdy jest miedzy nimi luz.
Dziękuję Ci bardzo kolego, właśnie o takie wytłumaczenie mi chodziło, teraz już wiem o co w tym chodzi :D po wymianie oleju wszystko wróciło do normy :)
pajace w serwisie sprzedali mi ten badziewny LOTOS ;////

Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?

: pt kwie 19, 2013 19:22
autor: ozzy1979
Tomek_93 pisze:pajace w serwisie sprzedali mi ten badziewny LOTOS ;////
Rozumiem, że te pajace dokonały wymiany na własny koszt?? Te silniki powinny latać na oleju o klasie lepkości min 10W40. A najlepiej na 0/5W40/50

Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?

: sob kwie 20, 2013 12:56
autor: Tomek_93
Tak kolego, wymiana była darmowa, no to jaki olej byście polecili Panowie?

Re: Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?

: sob kwie 20, 2013 12:59
autor: Resterwers
t1kt4k pisze:Siemanko mam identyczną sytuację wlałem dwa tyg temu lotos 10w40 do golf 3 92r 1,8 i taka sama sytuacja z tym ze jak wczoraj wieczorem na parkingu rozgrzałem do 90 to przestało stukać ale czeka mnie wymiana bo szkoda moich nerwów że coś nie gra w golfie
i ogolnie to Wszystkich witam bo to mój pierwszy post :)
Ja swojego mk3 1.8 mam zalanego właśnie takim olejem i nic nie stuka. Być może problem leży gdzie indziej. Jeżdżę już drugi rok na tym oleju i nie zauważyłem aby coś było nie tak.

Ps. Polecacie jakiś inny olej do tego silnika? Mój egzemplarz na liczniku ma przejechane ~180tyś km ale w rzeczywistości może być więcej :)

Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?

: sob kwie 20, 2013 15:40
autor: Tomek_93
Może trafiło mi się jakieś lipne rozlanie kolego...

Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?

: sob kwie 20, 2013 16:02
autor: ozzy1979
Tomek_93 pisze:Tak kolego, wymiana była darmowa, no to jaki olej byście polecili Panowie?
Mobil 5W50 Peak Life, Mobil 0W40 New Life, Mobil 5W40 X3000 (w kolejności jakości i stopnia ochrony silnika)
Resterwers pisze:Polecacie jakiś inny olej do tego silnika? Mój egzemplarz na liczniku ma przejechane ~180tyś km ale w rzeczywistości może być więcej
Tak, patrz wyżej. Mój ma 3 razy tyle co twój i lata na Mobil 1 5W50. Przebieg nie ma nic do rzeczy (mit mechanika partacza z PRL'u)

Dlaczego zawory stukają? O co w tym chodzi?

: ndz kwie 21, 2013 15:09
autor: Tomek_93
Dzięki ozzy1979, powiedzcie mi jeszcze jedno Panowie, filtr oleju też powinienem zmienić? Był zmieniany wraz z tym patologicznym lotosem, no ale trochę tego syfu nadal w nim jest, zmienić go?