Strona 1 z 1

GOLF II 1.3 NZ metaliczne stuki w silniku i duża utrata mocy

: pn lut 18, 2013 21:50
autor: Apaczok
Witam serdecznie
Mam taki problem i nie wiem od czego zacząc szukac.
Dziś jechalem w odwiedziny do rodziny i przed samym domem auto zaczeło stukac dzwiękiem metalicznym i straciło moc.
pod górkę przed samym blokiem miałem kłopot podjechać bo tak je muliło. i tak samo na prostej jest go bardzo ciężko rozkulać i gora moze do 80km/h dojdzie (choć nie probowalem) ale do 60 na 3 biegu i potem 4 bieg i auto mialo klopot utrzymac ta predkosc poprostu zwalnialo nie dawalo rady.
Raczej w aucie wszystko wymieniane na bieżąco, ostatnio co wymieniłem to 4 dni temu czujnik temperatury wody ten niebieski. auto posiada instalacje gazowa ale zachowuje sie tak samo na benzynie jak i na gazie.
Proszę o podpowiedz gdzie szukac przyczyny co to może być. Dawać propozycje i zadawac pytania jak za mało opisałem. Bo chcę to sam naprawic.
Pozdrawiam i dziękuje z góry za podpowiedzi!!!!

GOLF II 1.3 NZ metaliczne stuki w silniku i duża utrata mocy

: pn lut 18, 2013 22:23
autor: wielblad2
Mogło obrócić panewki korbowodowe lub w co wątpię upierpapier któryś zawór. Zwal michę i oblukaj od spodu jak tam paneweczki miałem identyko w poprzednim aucie .Wróciłem do domu 60 km na trzech garach ale silnik zdechł pod blokiem.

GOLF II 1.3 NZ metaliczne stuki w silniku i duża utrata mocy

: pn lut 18, 2013 22:26
autor: xxMAXIMxx
Obróciło panwkę - moim zdaniem. Silnik masz do śmietnika. Nie obejdzie się bez rozebrania silnika jak najszybciej.

GOLF II 1.3 NZ metaliczne stuki w silniku i duża utrata mocy

: wt lut 19, 2013 00:08
autor: Apaczok
aż tak tragicznie ?? może być to jeszcze coś innego ?? bo jak to bedzie to, to raczej szkoda może być się paprać np w wymiane silnika lub drogą naprawe

GOLF II 1.3 NZ metaliczne stuki w silniku i duża utrata mocy

: wt lut 19, 2013 08:39
autor: władek111
Możesz jeszcze przed wymianą silnika możesz sprawdzić czy ci rozrząd nie przeskoczył.

GOLF II 1.3 NZ metaliczne stuki w silniku i duża utrata mocy

: czw lut 21, 2013 23:59
autor: Apaczok
Panowie dzisiaj wszystko sprawdzone, tzn miska zrzucona i panewki OK, pokrywa zdjęta zawory sprawdzone, potem poszedlem w strone elektryki czyli świece i przewody (choc byly 6 miesiecy temu wymieniane) okazalo sie ze sa ok! potem kopułka i palec i okazało się że palec wyrobiony w cholere (szkoda słów) i kopułka również nawet tego węglika nie było, no i myslalem juz ze to jest to ta przyczyna, no i oczywiscie nowa kopułka i palec z BERU założona! a tu zonk autko troszke tylko poprawilo swoją prace mozna powiedziec o 5 do 10 %, no to potem pomiar po wykreceniu świec (tzn kompresji jak dobrze to mowie bo mechanikiem nie jestem), patrzac na auto od przodu zaczęte od lewej strony (od przepływomierza) pierwszy 14, drugi 14, trzeci 2.5 i czwarty 2.5 i teraz dylemat czy to uszczelka pod głowicą czy też jeszcze np może byc dodatkowo do tego tlok ??

GOLF II 1.3 NZ metaliczne stuki w silniku i duża utrata mocy

: pt lut 22, 2013 00:15
autor: alex_7692
Zrob próbę olejową jeszcze. Tak samo jak wcześniej tyle że wlewasz odrobinę oleju do komory spalania. Jeśli się zwiększa ciśnienia znaczy to że pierścienie a jeśli nie to głowica. Jeśli na trzecim i czwartym cylindrze masz po 2.5 to bardzo cienko.. Może zawory wykrzywiło na tych dwóch cylindrach? Pasek sprawdzałes?

GOLF II 1.3 NZ metaliczne stuki w silniku i duża utrata mocy

: pt lut 22, 2013 01:02
autor: Apaczok
Alex pasek OK nie przeskoczyl ani nic, cechy pasuja, rozrzad byl sciagniety. apart zaplonowy przestawiany, a zawory wszystkie niby pracowaly.

GOLF II 1.3 NZ metaliczne stuki w silniku i duża utrata mocy

: pt lut 22, 2013 09:54
autor: norek111
2,5 bara,tłok bez pierścieni więcej nabije
zawór pęknięty albo wypalony totalnie

GOLF II 1.3 NZ metaliczne stuki w silniku i duża utrata mocy

: pt lut 22, 2013 15:07
autor: alex_7692
norek111, Ale to w jednej chwili by tak stracił na mocy ? obstawiam zawory..

Re: GOLF II 1.3 NZ metaliczne stuki w silniku i duża utrata

: pt lut 22, 2013 20:36
autor: norek111
alex_7692 pisze:norek111, Ale to w jednej chwili by tak stracił na mocy ? obstawiam zawory..
przy takim ciśnieniu zostaje ci tylko zwalanie głowicy