Strona 1 z 1

Piszczy pasek wieloklinowy przy manewrowaniu za zimno

: śr lut 06, 2013 22:02
autor: mosfet
Witam

Gdy silnik jest zimny, w czasie manewrowania na parkingu przy najmniejszym nawet skręcie strasznie piszczy pasek. Nie wiem czy pompa wspomagania jest napędzana z tego paska wieloklinowego czy jest jeszcze jakiś osobny. Dodam, że bez względu na to jakie są mrozy obecnie na zewnątrz pasek nie piszczy, gdy silnik się zagrzeje, nawet jak dobije kierownicą do tzw oporu i ruszam delikatnie sprzęgłem.
Chciałbym wiedzieć czego się spodziewać? Szukać od razu nowej pompy? Wymienić pasek? Czy może po prostu można to olać, bo nie przeszkadza mi to, ale w sumie boję się, że pewnego razu zerwie się pasek i będę wracał na lawecie lub będę zmuszony jeździć jakiś czas bez wspomagania kierownicy po mieście.
Może wymiana oleju w pompie być coś pomogła? W sumie nie zaglądałem jeszcze do ilości płynu w tym układzie, bo nakrętka jest jakaś dziwna i wymaga narzędzia do jej odkręcenia, całkiem inaczej niż jest to na przykład zrealizowane w Oplu.
Z tego co widzę to pasek jest naciągnięty dobrze, ale w sumie mam jeszcze takie obawy co do napinacza. Co prawda napinacza nie słychać w czasie pracy silnika, ale strasznie tym napinaczem telepie? Czy tak powinno być, czy może ma on znajdować się statycznie w jednej pozycji?

Piszczy pasek wieloklinowy przy manewrowaniu za zimno

: czw lut 07, 2013 07:38
autor: wojtas46
mosfet, mosfet, telepie napinaczem czy rolką ? Jeśli rolką to wymieniłbym samą rolkę i oblukał czy pomogło , u mnie przy takich objawach wymiana rolki rozwiązała problem

Piszczy pasek wieloklinowy przy manewrowaniu za zimno

: pt lut 08, 2013 23:37
autor: mosfet
Rolki są wszystkie stabilne. Telepie napinaczem i to tylko w jednej płaszczyźnie czyli przód-tył, a na boki ani rusz.
A którą rolkę wymienić ewentualnie? I tak w zasadzie co ile powinno sie wymieniać ten pasek razem z kompletem rolek i napinaczem?

Piszczy pasek wieloklinowy przy manewrowaniu za zimno

: sob lut 09, 2013 13:00
autor: Szymon Jarosz
Sprzegielko alternatora do sprawdzenia.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=375469" onclick="window.open(this.href);return false;

Piszczy pasek wieloklinowy przy manewrowaniu za zimno

: czw lut 14, 2013 21:03
autor: mosfet
Sprzęgło jest w porządku. Na pasku nie ma żadnych mikropęknięć, które by sugerowały jego zużycie. Jednak nie jestem w stanie stwierdzić kiedy był wymieniany - wygląda na w miarę nowy. Żadne niepokojące dźwięki poza ślizganiem się tego paska po rolce w czasie jazdy nie występują.

Piszczy pasek wieloklinowy przy manewrowaniu za zimno

: pt lut 15, 2013 09:29
autor: Noxi
Napinacz w dieslu nie ma drgac? Przeciez dlatego zastosowany jest na nim tłumik drgań w wielu wersjach.

Re: Piszczy pasek wieloklinowy przy manewrowaniu za zimno

: pt lut 15, 2013 15:22
autor: Piotrek 4
mosfet pisze: W sumie nie zaglądałem jeszcze do ilości płynu w tym układzie, bo nakrętka jest jakaś dziwna i wymaga narzędzia do jej odkręcenia

Wystarczy ogrągły pręt (np. śruborkęt), który wsadzisz częścią walcową w wyżłobienie w nakrętce i dociskając, by nie wyskoczył odkręcisz :D