Strona 1 z 1

swap silnika z 1.4aex na 2.0agg

: pn sty 07, 2013 21:09
autor: peja2000
Panowie i Panie okazyjnie kupiłem kompletny swap do golfa III. Mam parę pytań, mianowicie u mnie w silniku 1.4 aex mam klimatyzację i pompę wspomagania na jednym wieloklinowym pasku. w silniku agg alternator, pompa wody i sprężarka klimatyzacji pracuje na szerokim pasku,a pompa wspomagania pracuje na osobnym pasku wąskim pasku klinowym, silnik który zakupiłem nie posiadał klimatyzacji.
wiec moje pytania:
czy jak zmienię łapę w silniku agg na taką z klimą czy podejdzie sprężarka klimy z 1.4??
czy jak zmienię kółko z paska szerokiego na wąskie czy podejdzie moja pompa wspomagania??
czy alternator z mojego 1.4 (90A) podejdzie do silnika agg.

swap silnika z 1.4aex na 2.0agg

: wt sty 08, 2013 12:36
autor: rysiektr
Nie wiem jak to wygląda w 1.4 bo nie rozbierałem nigdy takiego silnika, ale w AGG pasek wieloklinowy napędza alternator i pompę klimy a jego naciąg jest regulowany przez samonapinacz. Nie wiem jak to jest u Ciebie rozwiązane, bo są rozwiązania gdzie w przypadku braku klimy naciąg paska wieloklinowego regulowany jest poprzez alternator a i spotyka się rozwiązania gdzie bez klimy jest samonapinacz. Więc jeśli w AGG nie masz samonapinacza to musisz go dokupić wraz z łapą kompresora klimatyzacji, wtedy też będzie dłuższy pasek wieloklinowy.

Tak jak tutaj

Obrazek

peja2000 pisze:w silniku agg alternator, pompa wody i sprężarka klimatyzacji pracuje na szerokim pasku,a pompa wspomagania pracuje na osobnym pasku wąskim pasku klinowym
takiego rozwiązania jeszcze nie widziałem :shock:

Obrazek

nawet ETKa takiego nie przewiduje, jedyne jakie widziałem w AGG/ADY to takie o którym Ci pisałem.
u siebie w ADY mam klime i mam alternator 90A więc jeśli ten z 1.4 siądzie na mocowania to da radę pociągnąć wszystko
Tak samo wydaje mi się że pompa wspomagania podejdzie po zmianie kółka

swap silnika z 1.4aex na 2.0agg

: czw sty 10, 2013 22:33
autor: Paweł Marek
peja2000, 1 i 3 -e pytanie tak, drugie to twoja pomyłka bo kółko masz zmienić na pompie wody zakładając klimę do AGG.
Źle sobie wyobraziłeś układ pasków w AGG ( i w innych 2.0 i 1.8 ). Przy klimie cienki pasek napędza pompę wspomagania i wody, a szeroki altek sprężarkę i do niego jest samonapinacz. Bez klimy cienki jest tylko na wspomę, szeroki na altek i pompę wody, i wówczas napinaczem jest alternator

swap silnika z 1.4aex na 2.0agg

: pt sty 11, 2013 11:57
autor: kurczak_00
jak chcesz mam taka lampe do agg pod klime jak cos to PW