Strona 1 z 1

[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?

: ndz gru 30, 2012 00:26
autor: lukas87
Witam,

Problem główny:
- przegrzewanie silnika.
- wysadzanie płynu chłodniczego przez zbiornik wyrównawczy i przez rozdzielacz wodny w głowicy do nagrzewnicy.
- po zdemontowaniu termostatu jest możliwość "wstępnej" diagnozy pompy wody. Co ciekawe jest luz wzdłużny (wirnik stuka o korpus) i można jednym palcem kręcić wirnikiem w jedną i w drugą stronę! Czy tak powinno być??

Problemy sporadyczne:
- trudny rozruch tak jakby czujnik impulsów wałka rozrządu gubił synchronizację z czujnikiem impulsów wału korbowego.
- straszny dźwięk przy odpaleniu zimnego (zamarzniętego) silnika, tj piski, zgrzyty itp.

Błędy z VAG:
- odnoszący się do przekroczenia temperatury z czujnika.

Pytania:
- Czy w/w problemy są spowodowane uszkodzoną pompą wody??
- Czy zachowanie pompy wody przy "wstępnej" diagnozie przez gniazdo termostatu, tj luz + możliwość przekręcania wirnika jest oznaką jej całkowitego uszkodzenia??
- Czy przyczyną może być układ rozrządu lub napędu pompy wody?? (Rozrząd nie był wymieniony po zakupie ok 2 lata temu, a auto jeździ praktycznie co miesiąc ok 2 tyś km).

Proszę o porady.
Pozdrawiam,
Łukasz

[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?

: ndz gru 30, 2012 10:52
autor: muszkatobiasz
Pompa wody do wymiany wirnik obraca się na osi i niema obiegu silnik sie przegrzewa i chałasuje jak zimny!

[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?

: ndz gru 30, 2012 11:55
autor: souler
jeździć autem 2 lata i nie zrobić rozrządu. poprzednio pewnie też ktoś zaoszczędził na pompie.

[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?

: ndz gru 30, 2012 14:07
autor: lukas87
muszkatobiasz dziękuję za konkretną odpowiedź i potwierdzenie tezy, pozdrowienia dla Ciebie. Temat do zamknięcia.

[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?

: ndz gru 30, 2012 21:47
autor: Dziku VR6
souler pisze:jeździć autem 2 lata i nie zrobić rozrządu. poprzednio pewnie też ktoś zaoszczędził na pompie.
akurat w tym silniku pompa wody nie jest na rozrządzie.

[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?

: wt sty 01, 2013 13:57
autor: lukas87
Panowie jeszcze pytanie odnośnie wymiany tego "bałaganu". Czy potrzebne są do tego jakieś specjalistyczne narzędzia?? Jak z trudnością wykonania takiej naprawy?? Na co zwrócić szczególną uwagę?? Poszukiwałem nieco w sieci, ale chciałbym zasięgnąć porady fachowców. Pozdrawiam.

PS. Jeśli macie dobre źródło do jakiegoś fotostory z wymiany rozrządu w tym silniku to uprzejmie proszę o zamieszczenie w moim wątku również dla przyszłych "poszukiwaczy" rozwiązania problemu.

[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?

: wt sty 01, 2013 17:51
autor: jeryk10
Dziku VR6, wszystkie silniki 1.8 T w mk4 mają pompę wody na rozrządzie

[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?

: wt sty 01, 2013 17:59
autor: CzapCzap
DIY
https://docs.google.com/document/d/1LyF ... l=en&pli=1" onclick="window.open(this.href);return false;

[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?

: ndz paź 06, 2013 10:43
autor: lukas87
Zapomniałem odpisać po naprawie. Oczywiście przyczyną był uszkodzony czujnik tem wody (niebieski), oraz uszkodzona pompa wody której wirnik nie był napędzany od rolki. Sworzeń na którym był umieszczony wirnik został całkowicie wyślizgany i przez to rolka kręciła, ale wirnik stał w miejscu. Wymieniłem kompletny układ rozrządu i jest OK.