[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?
: ndz gru 30, 2012 00:26
Witam,
Problem główny:
- przegrzewanie silnika.
- wysadzanie płynu chłodniczego przez zbiornik wyrównawczy i przez rozdzielacz wodny w głowicy do nagrzewnicy.
- po zdemontowaniu termostatu jest możliwość "wstępnej" diagnozy pompy wody. Co ciekawe jest luz wzdłużny (wirnik stuka o korpus) i można jednym palcem kręcić wirnikiem w jedną i w drugą stronę! Czy tak powinno być??
Problemy sporadyczne:
- trudny rozruch tak jakby czujnik impulsów wałka rozrządu gubił synchronizację z czujnikiem impulsów wału korbowego.
- straszny dźwięk przy odpaleniu zimnego (zamarzniętego) silnika, tj piski, zgrzyty itp.
Błędy z VAG:
- odnoszący się do przekroczenia temperatury z czujnika.
Pytania:
- Czy w/w problemy są spowodowane uszkodzoną pompą wody??
- Czy zachowanie pompy wody przy "wstępnej" diagnozie przez gniazdo termostatu, tj luz + możliwość przekręcania wirnika jest oznaką jej całkowitego uszkodzenia??
- Czy przyczyną może być układ rozrządu lub napędu pompy wody?? (Rozrząd nie był wymieniony po zakupie ok 2 lata temu, a auto jeździ praktycznie co miesiąc ok 2 tyś km).
Proszę o porady.
Pozdrawiam,
Łukasz
Problem główny:
- przegrzewanie silnika.
- wysadzanie płynu chłodniczego przez zbiornik wyrównawczy i przez rozdzielacz wodny w głowicy do nagrzewnicy.
- po zdemontowaniu termostatu jest możliwość "wstępnej" diagnozy pompy wody. Co ciekawe jest luz wzdłużny (wirnik stuka o korpus) i można jednym palcem kręcić wirnikiem w jedną i w drugą stronę! Czy tak powinno być??
Problemy sporadyczne:
- trudny rozruch tak jakby czujnik impulsów wałka rozrządu gubił synchronizację z czujnikiem impulsów wału korbowego.
- straszny dźwięk przy odpaleniu zimnego (zamarzniętego) silnika, tj piski, zgrzyty itp.
Błędy z VAG:
- odnoszący się do przekroczenia temperatury z czujnika.
Pytania:
- Czy w/w problemy są spowodowane uszkodzoną pompą wody??
- Czy zachowanie pompy wody przy "wstępnej" diagnozie przez gniazdo termostatu, tj luz + możliwość przekręcania wirnika jest oznaką jej całkowitego uszkodzenia??
- Czy przyczyną może być układ rozrządu lub napędu pompy wody?? (Rozrząd nie był wymieniony po zakupie ok 2 lata temu, a auto jeździ praktycznie co miesiąc ok 2 tyś km).
Proszę o porady.
Pozdrawiam,
Łukasz