Strona 1 z 2

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

: pt gru 21, 2012 14:48
autor: piotrekgal
czesc,
1,6td jr, odkręcając korek od wlewu płynu, niedostrzega się spływu płynu z górnej partii zbiorniczka (z okolic wężyka)tylko czasami kilka kropel uroni i znów nic. Objawa to taka, że jest ciśnienie w układzie (węże nie sa twarde etc), to może być powodem? Jeżeli tak to w czym problem może byc, że ten spływ nie funkcjonuje? Przedmuchany został dodam ten wąż.
Inne ewentualnosc badane na biezaco- wiem co i jak, tylko chodzi mi narazie o ten przewod i ten splyw..

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

: pt gru 21, 2012 20:55
autor: karol29
sam wąż? możliwe że chłodnica w górnych partiach nie ma obiegu, jest po prostu zabita
]

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

: pt gru 21, 2012 21:45
autor: piotrekgal
karol29, tak, sam wąż, w takim układzie będzie trzeba chłodnice odszczurzać jak i podejrzewałem, bo i górny wąż obiegu zdaje się zbyt miękki jakby było w nim zbyt mało płynu.

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

: sob gru 22, 2012 08:25
autor: jhosef
Ale właściwie jaki masz problem bo nie bardzo rozumiem?
Układ chłodzenia jest ciśnieniowym układem. Jak na rozgrzanym silniku odkręcasz korek to układ będzie dążył do wyrównania ciśnienia z otoczeniem i płyn się podniesie.

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

: sob gru 22, 2012 11:33
autor: piotrekgal
jhosef, auto kolegi i problem jest tego typu, ze wywala płyn ze zbiorniczka, nawet przed odkręceniem jest duży jego poziom a w efekcie potrafi wystrzelić, płyn nie miesza się z olejem i odwrotnie, temp też się trzyma w normie. Termostat nowy, ale raczej trzeba bedzie kupic nastepny- drugi obieg niekoniecznie chce sie otwierac. Braliśmy jeszcze pod uwage ten wąż górny zbiorniczka, odkręcając korek, nie idzie z tego przewodziku strumień, czasami tylko pare kropel wypluje płynu w zbiornik- więc może chłodnica, jak kolega napisał wczesniej?. Płyn też nie buzuje.

-

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

: sob gru 22, 2012 11:44
autor: jhosef
Zimą w dieslu nie koniecznie otworzy się drugi obieg.

Jeśli obawiacie się przedostawania kompresji do układu chłodzenia to zbadać obecność spalin w zbiorniczku.
Ogólnie to się nie otwiera układu pod temperaturą roboczą. Węże są bardzo twarde?

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

: sob gru 22, 2012 11:48
autor: piotrekgal
jhosef, nie otwiera się zupełnie nawet jeżeli bączki na placu na śniegu są kręcane- próba upalania auta, jak termostat zareaguje.
Węże są bardzo miękkie, rzekłbym, że górny chłodniczy jest jakby był pusty, stąd te podejrzenie, że chłodnica może być niedrożna, do tego jeszcze ten cienki wąż idący do zbiorniczka z objawami tak jak wyżej opisałem.

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

: sob gru 22, 2012 14:57
autor: karol29
gdy silnik jest gorący i pracuje główne przewody nie są twarde?

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

: sob gru 22, 2012 17:39
autor: Michał_1977
piotrekgal pisze:odkręcając korek od wlewu płynu, niedostrzega się spływu płynu z górnej partii zbiorniczka
Normalny objaw.Nie masz się czym przejmować.
Podczas odkręcania,spada ciśnienie w układzie i zanim pompa znów poda płyn przez przelew,mija chwila.
Natomiast,gdy twa do zbyt długo,to być może trzeba zakręcić i obserwować.Coś mi sie wydaje,że ten przelew działa najbardziej,gdy jest cisnienie w układzie.
Korek sprawdź,bo może nie trzymać ciśnienia lub o-ring w nim.Miałem pare dni temu takiego pacjenta-korek nie trzymał :bajer:

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

: sob gru 22, 2012 20:14
autor: piotrekgal
karol29 pisze:gdy silnik jest gorący i pracuje główne przewody nie są twarde?
Jak wspominałem- absolutnie, az za miękkie.
Michał_1977 pisze:Normalny objaw.Nie masz się czym przejmować.
Podczas odkręcania,spada ciśnienie w układzie i zanim pompa znów poda płyn przez przelew,mija chwila.
Natomiast,gdy twa do zbyt długo,to być może trzeba zakręcić i obserwować.Coś mi sie wydaje,że ten przelew działa najbardziej,gdy jest cisnienie w układzie.
Korek sprawdź,bo może nie trzymać ciśnienia lub o-ring w nim.Miałem pare dni temu takiego pacjenta-korek nie trzymał
U mnie np w Vencie jak odkręce korek, to ten płyn swobodnie spływa.
Tutaj, mija długi czas zanim pare kropel nie uroni, a co do korka to wlasnie sa watpliwosci, dlatego podmieni się go nawet z moim i oceni.
Dobra, podziałamy. Dzięki.

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

: ndz gru 23, 2012 20:21
autor: Paweł Marek
piotrekgal, korek podmienić, cienki wężyk - skoro z niego nie leci nic - zdjąć i przetkać oba jego króćce i sam wężyk drutem. Oba te elementy musza być sprawne do normalnego odpowietrzania - co u kolegi nie zachodzi. Rzadsze przyczyny - odwrotnie założony pasek na pompę górą zamiast dołem co jest możliwe w silnikach z pompą i termostatem na dole jak 1.8 - 2.0

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

: ndz gru 23, 2012 21:39
autor: Michał_1977
Paweł Marek pisze:odwrotnie założony pasek na pompę górą zamiast dołem co jest możliwe w silnikach z pompą i termostatem na dole jak 1.8 - 2.0
Mozliwe też jest w 1,9TD (AAZ) i 1,9TDI (1Z,AFN,AHU).Pasek 6PK można puścić dołem lub górą koła pasowego pompy wody.
Niestety,tutaj mowa o 1,6TD...no chyba,że coś pomodzone na wzór tych w/w.

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

: ndz gru 23, 2012 23:21
autor: piotrekgal
Paweł Marek, sam wężyk i krućce były juz przepchane. Jeszcze z korkiem trzeba zaaksperymentować, swoj użycze, jak się tylko razem złapiemy w wolnym nam czasie. I pasek mimo wszystko się zobaczy.
Wcześniej to i ze dwa węże od chłodzenia rozsadziło nawet.
Michał_1977 pisze:no chyba,że coś pomodzone na wzór tych w/w.
Nie, raczej nic, seria.

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

: pn gru 31, 2012 12:05
autor: piotrekgal
W celach informacyjnych do tematu: Krocce przepchane, głowica przeczyszczona-pod czujnikiem był niezly syf, korek podmieniony, nic nie pomoglo. Termostat jeszcze dobrze byłoby raz sprawdzić jeśli nie to uszczelka pojdzie do roboty.