Strona 1 z 1

Dość nietypowy problem z grzaniem

: wt lis 27, 2012 23:35
autor: bialy303
Silnik - 1.9 TDI, 110 KM
Nie wiem czy będę w stanie opisać dokładnie o co chodzi, ale postaram się przybliżyć sprawę najlepiej jak będę potrafił. A więc usterka wygląda następująco:
Auto nie grzeje w środku (climatronic), po zgaszeniu samochodu po trochę dłuższej jeździe włączają się wentylatory, które pracują ok 1 min. po czym się wyłączają. Z początku myśleliśmy, iż przyczyną może być termostat, który wymieniliśmy ale niestety nie dało to żadnego efektu. Jeśli chodzi o płyn chlodniczy to nie dociera do zbiorniczka wyrównawczego oraz do niektórych przewodow ( ciepłe są tylko górne przewody).Jeśli chodzi o temperature silnika to dochodzi do 90 stopni i utrzymuje się na tym poziomie. Kolejnym objawem (nie wiem czy związany z brakiem grzania czy też nie) jest sporo podwyższone spalanie - w mieście ok. 9,5 l. To wszystko co mi przychodzi do głowy w razie pytań proszę pisać, postaram się odpowiadać jak najszybciej :) Pozdrawiam i liczę na jakąś pomoc :)

Dość nietypowy problem z grzaniem

: śr lis 28, 2012 00:50
autor: muszkatobiasz
A płynu nieuchodzi z układu?

Dość nietypowy problem z grzaniem

: śr lis 28, 2012 01:04
autor: bialy303
nie uchodzi

Dość nietypowy problem z grzaniem

: śr lis 28, 2012 07:51
autor: Jarek_NS
Sprawdź błędy w klimatroniku, może coś się zawiesiło. Jak nie będzie to przeprowadź nastawy podstawowe.

Dość nietypowy problem z grzaniem

: śr lis 28, 2012 10:59
autor: Misza1122
Obudowa nagrzewnicy jest nagrzana?
Przewody nie są twarde?

Dość nietypowy problem z grzaniem

: śr lis 28, 2012 12:10
autor: KOSA1987
sprzawdz przewody od nagrzewnicy czy sa cieple i czy jest obiej w zbiorniczku

Re: Dość nietypowy problem z grzaniem

: śr lis 28, 2012 12:39
autor: Misza1122
bialy303 pisze:Jeśli chodzi o płyn chlodniczy to nie dociera do zbiorniczka wyrównawczego oraz do niektórych przewodow ( ciepłe są tylko górne przewody))

Wystarczy dobrze przeczytać pierwszy post.

Dość nietypowy problem z grzaniem

: śr lis 28, 2012 13:13
autor: marcin7x5
Najwyraxniej masz za malo płynu w układzie. Płyn w zbiorniczku wyrownawczym musi byc cały czas - podczas pracy silnika również.

Dość nietypowy problem z grzaniem

: śr lis 28, 2012 13:24
autor: KOSA1987
nie chcem krakac ale po przeczytaniu jeszcze raz problemu wyglada mi to na uszczelke pod glowica. Sprawdz czy mocno twarde werze sa. cisnienie sprezania dostajace sie do obiegu plunu choldniczego zakluca jego obieg efektem jest wlaczajacy sie wentylator i brak ogrzewania

Re: Dość nietypowy problem z grzaniem

: śr lis 28, 2012 18:33
autor: bialy303
marcin7x5 pisze:Najwyraxniej masz za malo płynu w układzie. Płyn w zbiorniczku wyrownawczym musi byc cały czas - podczas pracy silnika również.
Jeśli chodzi o płyn w zbiorniczku wyrównawczym to on cały czas tam jest i go nie ubywa. Problemem jest to, że nie ma obiegu płyny i z górnego przewodu płyn nie wlatuje do zbiorniczka
Misza1122 pisze:Obudowa nagrzewnicy jest nagrzana?
Przewody nie są twarde?
Obudowę nagrzewnicy postaram się sprawdzić jeszcze dzisiaj i dać odpowiedź, co do przewodów to niektóre odłączaliśmy podczas pracy silnika i nie dochodzi do nich płyn. Nie są one twarde, lecz zimne - nie dociera do nich płyn (z tego co wywnioskowaliśmy ze znajomym mechanikiem jest tylko mały obieg)

Dość nietypowy problem z grzaniem

: śr lis 28, 2012 19:35
autor: muszkatobiasz
Jak byś miał mały obieg to nagrzewnica powina byc też goronca! chyba że masz niedrożną nagrzewnice lub co rzadko sie zdarza wirnik obraca sie na ośce pompy wodnej zamiast wirować stąd słaby obieg płynu!

Dość nietypowy problem z grzaniem

: śr lis 28, 2012 20:02
autor: Misza1122
Ale jak by wirnik stał, to by już dawno przegrzał go.
Hmm ciekawe jak z ich drożnością.
Jeżeli była bo to uszczelka, to by były twarde górne przewody, dolne zimne. Bo ciśnienie by pompowało w układ i blokowało by otwarcie termostatu.

Dość nietypowy problem z grzaniem

: śr lis 28, 2012 20:21
autor: muszkatobiasz
Ale jak termostat by nieotwierał temperatrura też by wzrosła! Dziwne ze nieubywa płynu ani weże niesa twarde! trzeba by go zagrzac na postoju az termostat otworzy układ na chłodnice .

Dość nietypowy problem z grzaniem

: śr lis 28, 2012 22:12
autor: Kospar
Mam ten sam model samochodu. gdy go kupowałem to podobny problem mi sie dział tylko że mi sie dodatkowo płyn gotował i wskazówka od temperatury skakała. Co się okazało potem że ktoś nie umiał cofać licznika i nagrzebał w ustawieniach vagiem wszystko wróciło do normy, a tak samo jak ty wymieniłem termostat i na darmo bo był sprawny a przyczyna leżała gdziś indziej. Ja nie mówie że koniecznie musi to być bo tak dokładnie sie nie zanam na tym. Podpowiadam jedynie co możę być przyczyną.