Strona 1 z 1

Wysokie , niestabilne obroty na luzie.

: wt lis 20, 2012 16:02
autor: skaktus
Witam.

MK3, rocznik 94, benzyna 1,4

Problem - niestabilne obroty na luzie, zazwyczaj na zimnym silniku, choć na ciepłym też. Ostatnio bardzo uciążliwe. Objawy - jadę, zwalniam, hamuję silnikiem, wrzucam luz, obroty rosną do 20 a nawet 30 i nie spadają. Muszę gazować żeby obroty spadły. Jak spadną są praktycznie na granicy najniższych obrotów - wyraźnie trzepie autem, lewarkiem od biegów itd. Czasem w tej sytuacji nagle obroty skaczą do 10 lub 15 i tak zostają.

Ogólnie jest loteria, raz pracuje poprawnie, raz wariacje.

Macie jakieś wskazówki ? Auto było pod kompem - zero wykrytych spraw.

Wysokie , niestabilne obroty na luzie.

: śr lis 21, 2012 09:36
autor: stonefree
skaktus pisze:zero wykrytych spraw
Jak to jest 1,4 AEX, to obstawiam usyfiona przepustnicę.

Wysokie , niestabilne obroty na luzie.

: śr lis 21, 2012 13:34
autor: skaktus
To jest ABD.

O przepustnicy też myślałem, tylko czy w ABD też ten problem występował ?

Wysokie , niestabilne obroty na luzie.

: śr lis 21, 2012 14:22
autor: stonefree
Jeżeli ABD to jest tam chyba taki sam regulator jak w 1,8 ABS, czyli zadna adaptacja nie wchodzi w rachubę. A taka banalna sprawa, jak zacinanie się lnki, albo klapy przepustnicy?

Wysokie , niestabilne obroty na luzie.

: śr lis 21, 2012 16:35
autor: skaktus
O lince to powiem szczerze że też myślałem, czasem mam wrażenie że po wciśnięciu pedała gazu do pewnego stopnia ten nie wraca na położenie początkowe.

PS-Jeśli adaptacja przepustnicy nie wchodzi w grę, a okaże się że to ona jest uszkodzona, zacina się, wyrobiona itd to rozumiem że w tym wypadku tylko wymiana na nową. Czy wymieniając takie coś, trzeba mieć jakieś szczególne zdolności manualne i wiedzę oraz czy po wymianie jest wymagana regulacja ?

Wysokie , niestabilne obroty na luzie.

: śr lis 21, 2012 23:11
autor: stonefree
skaktus pisze:czy po wymianie jest wymagana regulacja ?
Poszukaj o regulacji TPS. Ale zacznij od linki i obejrzenia przepustnicy.