problem z obrotami
: wt paź 16, 2012 11:25
Witam,
na wstępie chciałem przywitać wszystkich forumowiczów. Od niedawna jestem posiadaczem Golfa drugiej generacji. Rocznik 88 składak 97, silnik 1,8 KAT. Samochód wyposażony w instalację LPG. Problemy zaczęły się w momencie, gdy zmieniłem olej, filtr powietrza, filtr oleju, świece, kable, kopułkę i palec. Wówczas obroty leciały drastycznie w dół na luzie. na LPG spadały do ok 500-600, a na benzynie trzymały ok 1000-1200. Pojechałem do magika od gazu, wyregulował mi to przy użyciu analizatora i przez ok tydzień było wszystko pięknie i równiutko. do czasu. Teraz zarówno na gazie i na benzynie obroty raz trzymają ok 1000, a raz podnoszą się do nawet 1600 na luzie/biegu jałowym. Jest to uciążliwe, bo hałasuje na skrzyżowaniach i pewnie więcej pali. Tutaj jeszcze nie odkryłem żadnych zależności typu agresywniejsza jazda-wyższe obroty, spokojna jazda-normalne. Proszę o wszelkie sugestie z czym może to być związane, co sprawdzić, na co zwrócić uwagę, czy może ten typ tak ma i po tak wiekowym aucie nie mogę spodziewać się więcej? dodam jeszcze, że gaz i benzyna tankowane za każdym razem na BP, więc źródło raczej pewne.
przy okazji przepraszam, bo pewnie pomyliłem działy/zdublowałem temat, ale naprawdę mam chwilę czasu, a po szukaniu w google nie znalazłem tematu podobnego na tyle, by mnie zadowolił
Pozdrawiam
Kamil
na wstępie chciałem przywitać wszystkich forumowiczów. Od niedawna jestem posiadaczem Golfa drugiej generacji. Rocznik 88 składak 97, silnik 1,8 KAT. Samochód wyposażony w instalację LPG. Problemy zaczęły się w momencie, gdy zmieniłem olej, filtr powietrza, filtr oleju, świece, kable, kopułkę i palec. Wówczas obroty leciały drastycznie w dół na luzie. na LPG spadały do ok 500-600, a na benzynie trzymały ok 1000-1200. Pojechałem do magika od gazu, wyregulował mi to przy użyciu analizatora i przez ok tydzień było wszystko pięknie i równiutko. do czasu. Teraz zarówno na gazie i na benzynie obroty raz trzymają ok 1000, a raz podnoszą się do nawet 1600 na luzie/biegu jałowym. Jest to uciążliwe, bo hałasuje na skrzyżowaniach i pewnie więcej pali. Tutaj jeszcze nie odkryłem żadnych zależności typu agresywniejsza jazda-wyższe obroty, spokojna jazda-normalne. Proszę o wszelkie sugestie z czym może to być związane, co sprawdzić, na co zwrócić uwagę, czy może ten typ tak ma i po tak wiekowym aucie nie mogę spodziewać się więcej? dodam jeszcze, że gaz i benzyna tankowane za każdym razem na BP, więc źródło raczej pewne.
przy okazji przepraszam, bo pewnie pomyliłem działy/zdublowałem temat, ale naprawdę mam chwilę czasu, a po szukaniu w google nie znalazłem tematu podobnego na tyle, by mnie zadowolił
Pozdrawiam
Kamil