Strona 1 z 1

swap 1.6 PN na 1.8

: pt paź 12, 2012 23:02
autor: gajos7772
witam panowie, planuje wymianę silnika w swoim mk2 i mam pytanie. moja dotychczasowa jednostka to 1.6 PN, chciałbym wstawić 1.8 RH bądź GU. jak to jest z elektryką, lpg, skrzynią i mocowaniami na poduszkach?

swap 1.6 PN na 1.8

: sob paź 13, 2012 00:03
autor: Adz@r
Moim zdaniem RH i GU mają takie same mocowania, więc z tym nie będzie problemu, z lpg też nie będzie problemu tylko potem regulacja, skrzynia nie wiem czy pasuje, a jeśli tak to pewnie będą inne przełożenia więc najlepiej szukać od razu kompletu. Wszystkie silniki są na gaźniku więc problemy z przerobieniem na pompki paliwa itp do wtrysku odpadają. Niech wypowie się jeszcze ktoś to miał więcej styczności z gaźnikowcami, ale moim zdaniem jeśli będą potrzebne jakieś przeróbki to znikome :bigok: Pozdrawiam

swap 1.6 PN na 1.8

: sob paź 13, 2012 23:23
autor: Paweł Marek
nie siedzę w temacie przełożeń skrzyń ale zawsze skrzynie będzie pasować jeśli zostanie sprzęgło od niej. Poza tym zero problemu z samym silnikiem bo wymiary silnika 1.6 i 1.8 i kształt są identyczne, różnice sa w bebechach wewnątrz.
Natomiast nic nie piszesz o tym czy chcesz zostawić gaźnik od PN czy zamontować Pierburga 2E2 z 1.8. Z gaźnikiem od PN idealnie się nie uda, miałem z taki przeróbką do czynienia i silnik nie chodził jak należy.
Natomiast jeśli kupisz silnik z gaźnikiem to będzie do niego parę kabelków do podłączenia - prosta sprawa.

swap 1.6 PN na 1.8

: sob paź 13, 2012 23:29
autor: maj0nez
Nie lepiej wsadzić jakieś RP albo ABS kupisz za grosze albo jeszcze lepiej 2E niewiele drożej??

swap 1.6 PN na 1.8

: ndz paź 14, 2012 08:13
autor: XV2
1.8 ABS z Golfa III

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 0a79f883d6" onclick="window.open(this.href);return false;

swap 1.6 PN na 1.8

: ndz paź 14, 2012 14:20
autor: gajos7772
może i lepiej ale chciałbym pozostać przy gaźniku żeby zminimalizować problemy podłączenia elektryki i lpg.

no jeśli silnik 1.8 to szukałbym kompletnego z gaźnikiem

swap 1.6 PN na 1.8

: ndz paź 14, 2012 15:29
autor: Adz@r
to wtedy nie będziesz miał problemu skoro razem z gaźnikiem masz zamiar kupić, ale jednak ja Ci polecam jakiegoś jednopunkta typu ABS/RP

swap 1.6 PN na 1.8

: ndz paź 14, 2012 16:46
autor: maj0nez
Tylko policz później ile mniej Ci spali taki mono-wtrysk, z elektroniką nie ma wielkiej filozofii musisz przemyśleć.

swap 1.6 PN na 1.8

: ndz paź 14, 2012 18:26
autor: gajos7772
a w przypadku silnika RP co musiałbym kupić/przerobić żeby to wszystko hulało? no i jak z podłączeniem gazu?

Re: swap 1.6 PN na 1.8

: pn paź 15, 2012 22:43
autor: gajos7772
Paweł Marek pisze: Natomiast nic nie piszesz o tym czy chcesz zostawić gaźnik od PN czy zamontować Pierburga 2E2 z 1.8. Z gaźnikiem od PN idealnie się nie uda, miałem z taki przeróbką do czynienia i silnik nie chodził jak należy.
Natomiast jeśli kupisz silnik z gaźnikiem to będzie do niego parę kabelków do podłączenia - prosta sprawa.

powiedz mi jak to podłączyć, tzn Pierburga 2E2

swap 1.6 PN na 1.8

: śr paź 17, 2012 13:42
autor: jhosef
W 2E2 musisz podpiąć masę na gaźnik i dwa, trzy kabelki.
Jeden do zaworu termiczno-czasowego (mam nadzieję, że nazwy nie poknociłem) - taka mała czarna, okrągła puszeczka nad siłownikiem podciśnieniowym, jeden do elektrozaworu z tyłu, i do podgrzewacza z przodu. Wszystko na plus po zapłonie z tego co pamiętam.

Re: swap 1.6 PN na 1.8

: czw paź 18, 2012 05:58
autor: XV2
jhosef pisze: >>>>>>>>zarowu<<<<<<<< (mam nadzieję, że nazwy nie poknociłem)
Chyba tak :bigok: