Strona 1 z 1

Faluje na ssaniu

: wt paź 09, 2012 23:19
autor: Lysey
Witam moj Golfik ma problem na zimnym silniku Golf 2 GTi 1.8 8v 107KM (pf) Cat. Jest roznie bo faluja obroty odrazu po odpaleniu lub po dodaniu gazu. wystarczy ze chwile pochodzi z minutke, dwie troszeczke sie zagrzeje i jest juz ok. Zawor biegu jałowego wymienilem rok temu poniewaz wkrecal mi sie na obroty. Wiec zawor mozna raczej wykluczyc. Czujnik temp. ktory wysyła sygnał do kompa sprawny. Swiece, kable, cewka nówka. Wszystko zakładałem jak najlepszej firmy wiec co jeszcze;/ Ten problem juz mam od zimy kiedy bylo nawet -10 to nie mial ssania tylko wlasnie swirowal tak jak teraz. Cóż to moze byc? ? Prosze o pomoc. :otepienie:

Faluje na ssaniu

: śr paź 10, 2012 14:14
autor: Paweł Marek
Pdejdź do tego na razie typowo dla wtrysku digi. Dokładnie speawdź szczelność dolotu od przeływomierza do wtrysku łącznie z wszystkimi podciśnieniami odma wezem serwa itd. Sprawdź ustawienie rozrządu i zapłonU ( do ustawienia zapłony w Digi jest specjalna procedura znajdziesz na forum). I sprawdź czy działają styczniki przy przepustnicy. Jak nic nie znajdziesz - może trzeba poprawić skład spalin - śrubą na przepływce.

Faluje na ssaniu

: czw paź 11, 2012 23:44
autor: Lysey
dolot szczelny. Teraz pytanie jAk sprawdzic te styczniki? I prosilbym o konkretny opis procedury ustawienia zaplonu.

Faluje na ssaniu

: pt paź 12, 2012 17:46
autor: Paweł Marek
styczniki to zwykłe włączniki włącz/wyłącz. Teraz nie pamiętam czy sa dwa czy jeden, w każdym razie mierzysz miernikiem ich przejście: przy zamknietej przepustnicy przewodzi przy otwartej nie - albo na odwrót
Zapłon: zdejmujesz wtyke z czujnika temperatury, i zapłon ustawiasz już typowo na -6 stopni ale utrzymując podwyższone obroty na 2250

Faluje na ssaniu

: ndz paź 14, 2012 19:34
autor: Lysey
Dzieki wielkie. Do czego wogole sluzą te styczniki, takie pytanie z czystej ciekawosci :chytry:
Aha a co do regulacji CO na przeplywomierzu. Gdzie ona sie znajduje i jak ja wyregulowac? Nie widzialem tam zadnej srubki czy cos od regulacji...
-6 stopni jest to 2 ząb na wiencu przed wcieciem??? Troche mam utrudnione zadanie bo mi troche oscyluje na znakach.

Faluje na ssaniu

: ndz paź 14, 2012 23:48
autor: Paweł Marek
Od góry w rogu przepływomierza pod niebieskim korkiem, jeśli nie masz tam śruby tylko otwór bez niej to przepływka jest od czego innego. Masz mieć końcówkę numeru 301.
Stycznik informuje sterownik o otwarciu/zamknięciu przepustnicy
Zrób porządną przegazówkę zanim zaczniesz ustawiać, powinno się trochę uspokoić, a jeśli nie nie martw się tym, to nie statek kosmiczny, tolerancja ze 2 stopnie w obie strony.
Co znaków nie wiem co tam masz, sa czasem różnice, napewno jest znak OT, czy masz do zapłonu drugi znak nie wiem. Jesli nie masz - trzeba wyliczyć i zrobić sobie (obliczyć ile mm obwodu koła zamachowego odpowiada sześciu stopniom. Ja sobie ustawiam stronie koła pasowego na nim 6 stopni do jest ok 8 mm.

Re: Faluje na ssaniu

: pn paź 15, 2012 00:24
autor: Lysey
Znaki fabryczne. Na kole zamachowym mam wyciecie. w okienku mam trojkat. Moim zdaniem kiedy wyciecie zegra sie z trojkatem jest zero. wiec jeden zab ma 3 stopnie. czyli 2 wstecz i powinno byc -6. Mam nadzieje ze sie nie myle. Co do przeplywki mam rozumiec ze jesli nie mam regulacji to mam nie orginalna przeplywke? przepraszam za pytania ale moj czas jest troche ograniczony wiec wole pytac.